Announcement

Collapse
No announcement yet.

olympus tough camera

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

olympus tough camera

Ik ben een beginnende duikster en ben op zoek naar een camera voor het duiken en skieen voor niet te veel geld. (Voor hobby foto's)
    Heeft iemand ervaring met dit model of heeft een alternatiev idee?
    B.V.D. tonny

Aangezien het onderwaterhuis meestal het duurste is zou ik kijken naar combi's. Canon en olympus heeft zeer regelmatig aanbiedingen cq zijn niet te duur denk ik.
    Losse toestellen en een owh erbij wordt erg moeilijk of je moet geluk hebben. Want iedere camera is weer net iets anders en dan werken de knoppen niet meer.
    gr. Frank

Comment

Dank je frank.
      Aangezien ik er geen haast bij heb, wacht ik inderdaad maar op een aanbieding van canon of olympus.

Comment

Oh, was de bedoeling een kamer in behuizing? Gezien je keuze voor Olympus Tough dacht ik gelijk aan all-weather kameraatjes om gewoon mee te nemen. Heb zelf een Panasonic Lumix voor erbij (hoofdkamera is een Canon Eos in owhuis) Voor vochtige en stoterige hobby zoals skiŽn is zo'n allweather kameraatje uitstekend geschikt. Ze kunnen tegen vocht en vallen, zijn klein genoeg om overal weg te stoppen en beeldkwaliteit vind ik ruim voldoende. De Lumix kan zelfs mee los in het handje tot 10 meter, al heeft die van mij al eens 17 meter overleeft. Voor Olympus moet je dat zelf even na lezen wat die aan kan. Maar los in het handje is het onder water slechts een kleinbeeldcamera, die het op zich aardig probeert maar de ingebouwde flitser vlak naast het lensje is het grootste nadeel; stoffige foto's. zet je de flitser uit in helder en licht water, dan is het best aardig.

Kortom, handige dingetjes die allweather kleinbeeld kameras, geeft leuke resultaten, zijn het tegenover gestelde van 'een blok aan je been' maar je zal er geen wedstrijden mee winnen en je moet de beperkingen kennen. Aan de andere kant; tijdens activiteiten als skiŽn zullen er geen alternatieven zijn (durf je dat aan met spiegelreflex?) en is het zo een beetje de beste keus. Lange levensduur ook, zijn ze op gebouwd.
        Sabaai dii
        http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

https://www.facebook.com/profile.php?id=100011033655228 ... Valentin heeft zo'n Olympus Tough in een Olympus OW-huis, en schiet daar best erg leuke plaatjes mee!
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
            Oh, was de bedoeling een kamer in behuizing? Gezien je keuze voor Olympus Tough dacht ik gelijk aan all-weather kameraatjes om gewoon mee te nemen. Heb zelf een Panasonic Lumix voor erbij (hoofdkamera is een Canon Eos in owhuis) Voor vochtige en stoterige hobby zoals skiŽn is zo'n allweather kameraatje uitstekend geschikt. Ze kunnen tegen vocht en vallen, zijn klein genoeg om overal weg te stoppen en beeldkwaliteit vind ik ruim voldoende. De Lumix kan zelfs mee los in het handje tot 10 meter, al heeft die van mij al eens 17 meter overleeft. Voor Olympus moet je dat zelf even na lezen wat die aan kan. Maar los in het handje is het onder water slechts een kleinbeeldcamera, die het op zich aardig probeert maar de ingebouwde flitser vlak naast het lensje is het grootste nadeel; stoffige foto's. zet je de flitser uit in helder en licht water, dan is het best aardig.

Kortom, handige dingetjes die allweather kleinbeeld kameras, geeft leuke resultaten, zijn het tegenover gestelde van 'een blok aan je been' maar je zal er geen wedstrijden mee winnen en je moet de beperkingen kennen. Aan de andere kant; tijdens activiteiten als skiŽn zullen er geen alternatieven zijn (durf je dat aan met spiegelreflex?) en is het zo een beetje de beste keus. Lange levensduur ook, zijn ze op gebouwd.
            Ging ik wel vanuit ja. Als je gaat duiken ga jeje toch al snel die gegarandeerde limiet over.
            gr. Frank

Comment

Ik heb ook een Olympus TG5 tough camera met een PT-058 behuizing.. leuke plaatjes is een understatement. Tijdens mijn liveaboard heb ik fantastische foto's gemaakt, vooral macro is van (semi) professionele kwaliteit, zeker na een nabewerking met biv lichtroom en de juiste camera instellingen. Een TG5 setje komt wel op 700 euro, waarbij ik de behoefte heb aan een groothoeklens. Ik gebruik overigens een Aliexpress onderwaterlamp van ca. 30 euro. Voorheen maakte ik best aardige foto's met een Chinese actioncam (SJcam sj5000x), wat minder dan 100 euro kost.

Comment

hallo iedereen
                heel erg bedankt voor de reacties,
                aangezien vanmiddag onze laatste duik van dit seizoen gaat worden(voor ons gaat het nu weer richting oostenrijk), hebben we besloten met de camera nog even te wachten en de aanbiedingen goed in de gaten te gaan houden.
                onze voorkeur gaat nog wel richting canon en olympus.

Comment

Working...
                X