Foto's en video's uit Bonaire, met name fluorescentie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Foto's en video's uit Bonaire, met name fluorescentie

Beste duikers,

ik ben net terug uit Bonaire, en hier vind je de foto's (en sommige video's) ervan:
    https://picasaweb.google.com/FluoDiv...eSeptember2013

Wij hebben er voornamelijk fluorescentie-opnames gemaakt.

Veel plezier ermee!

Groet,
    ostbey
    FluoMedia.org: Fluorescentie: techniek en uitrusting, wetenschappelijke achtergrond, foto's en video's.
    FluoPedia.org: Artikelen over onderwater fluorescentie.
    DivePlan Calculator: Onbelaste eerste of herhalingsduiken plannen (met luchtplan) volgens NOB theorie.

Re: Foto's en video's uit Bonaire, met name fluorescentie

Ostbey,
    Heel mooie foto`s maar hoe maak je florescentie -opnames?
    Wij willen begin volgend jaar naar Bonaire welke duikclub en welk hotel kan je me aanbevelen.
    Dank
    Simon

Comment

Originally posted by scnugteren View Post
      Ostbey,
      Heel mooie foto`s maar hoe maak je florescentie -opnames?
      Wij willen begin volgend jaar naar Bonaire welke duikclub en welk hotel kan je me aanbevelen.
      Dank
      Simon
      Zie FireDiveGear.com: Products en FireDiveGear.com: Science voor een uitleg hoe het gaat.

Ik was in Bonaire met Buddy Divers duiken (Buddy Dive - Eat, Sleep, (Buddy) Dive!) en heb in de Belmar Bonaire Oceanfronts Appartments gelogeerd (Belmar Oceanfront Apartments Bonaire - First Class Accommodations).
      Belmar biedt een pakket met onbeperkt duiken (shore dives), logis en huur van een pickup truck aan (erg aan te raden).
      Er is een office van de Buddy Divers in het gebouw, waar je duikspullen kan kopen, lood en flessen kan krijgen, uitrusting kan wateren en ophangen, etc.
      Een duikspot is direct voor de Belmar komplex.
      FluoMedia.org: Fluorescentie: techniek en uitrusting, wetenschappelijke achtergrond, foto's en video's.
      DivePlan Calculator: Onbelaste eerste of herhalingsduiken plannen (met luchtplan) volgens NOB theorie.

Comment

Ga daar zelf ook eens mee Aah de gang, heb laatst een cursus gehad en volgens mij kan het ook gewoon met goedkoop lampen folie. Ik denk dat je met Lee filter 119 op de flitser en op een sterke lamp en lee filter 101 op je lens een heel eind komt.

Ostbey dit was zonder filter voor de.lens denk ik?
        Last edited by Eaglez_mr2; 09-12-13, 23:09.
        Duukze, Aike
        GDFD-9 23 - 25 juni 2017 meer info ---> http://www.duukn.nl/gdfd
        http://www.duukn.nl

Comment

Originally posted by Eaglez_mr2 View Post
          Ga daar zelf ook eens mee Aah de gang, heb laatst een cursus gehad en volgens mij kan het ook gewoon met goedkoop lampen folie. Ik denk dat je met Lee filter 119 op de flitser en op een sterke lamp en lee filter 101 op je lens een heel eind komt.
          Ostbey dit was zonder filter voor de.lens denk ik?
          Met folies zou je waarschijnlijk IETS kunnen zien, maar het wordt zeker niet optimaal!
          Onze lampen zijn allemaal met blauwe LEDs en met een blauwfilter uitgerust.
          Zonder deze filter heb je geen goede resultaten; zie FireDiveGear.com: Excitation Filters

Voor meer informatie over fluorescentie onderwater en fluo-duiken kijk ook hier:
          FluoMedia.org: Science
          FluoPedia.org: Publications
          Last edited by ostbey; 05-07-14, 22:03.

Comment

Working...
          X