Eerste keer onderwater foto's tijdens vakantie in El Gouna Egypte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eerste keer onderwater foto's tijdens vakantie in El Gouna Egypte

Laat maar.
    Last edited by MrMax; 28-08-13, 22:25. Reason: Gezeik

Re: Eerste keer onderwater foto's tijdens vakantie in El Gouna Egypte

Leuk hoor :-) Kan me nog goed mijn eerste keer foto's onder water maken herinneren, dat valt helemaal niet mee!
    Als ik je 2 tips mag geven:

1) probeer eens je onderwerp niet van boven te fotograferen, maar probeer op dezelfde hoogte (of lager) te komen. Dat geeft vaak een spannender foto dan van bovenaf
    2) een roodfilter is niet noodzakelijk. Een externe flits lost het blauw-probleem ook grotendeels op, of je foto's in raw maken en op de computer de witbalans instellen. Alls je niet in raw kunt fotograferen, dan kun je met de meeste camera's ook onderwater de witbalans instellen. Daar staan wel wat berichten over hier op het forum, hoe je dat doet. Bijvoorbeeld hier: http://www.duikforum.nl/digitale-fot...instellen.html

Succes!

Comment

Bedankt voor je reactie.

Comment

Witbalans handmatig instellen op een beetje wit zand of koraal werkt ook. Volgens mij heb je daar zelfs witte polsbandjes voor.

Comment

Ik heb tijdens deze duiken de standaard onderwater setting gebruikt die in de Canon A520 zelf zit, ik heb gewoon lekker zitten spelen en weet nu dat ik zeker een de ow fotografie cursus wil gaag volgen.
          Last edited by MrMax; 27-08-13, 20:49. Reason: Spelling

Comment

1 tip: selecteren. Ik zie liever je 10 beste foto's dan de 350 die waar je nu naar linkt.
            (en door alleen je 10 beste foto's te laten zien denkt iedereen dat je een stuk betere fotograaf bent! ";-) )
            Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Hoi hoi, ik ben het met Fountainhead eens, probeer op gelijke hoogte van het object te komen of nog lager zodat je ook gebruik kan maken van het natuurlijke licht. Een fotografie special is leuk aar ik raad je aan eerst zelf veel te gaan lezen over onderwater fotografie. Het lezen over fotografie is op zich al verhelderend en boeiend en dan ga je goed voorbereid de cursus of specialty tegemoet. Veel plezier met de ontdekking van onderwater fotografie.

Comment

Bedankt voor je reactie, maar ik heb de foto's niet speciaal alleen voor DF online gezet.

Originally posted by reinoud View Post
                1 tip: selecteren. Ik zie liever je 10 beste foto's dan de 350 die waar je nu naar linkt.
                (en door alleen je 10 beste foto's te laten zien denkt iedereen dat je een stuk betere fotograaf bent! ";-) )

Comment

Originally posted by MrMax View Post
                  Bedankt voor je reactie, maar ik heb de foto's niet speciaal alleen voor DF online gezet.
                  Dat maakt niet uit voor het punt dat ik (kennelijk tevergeefs) probeer te maken. Niemand gaat uitgebreid 350 foto's bekijken. Er zitten een hoop foto's tussen die erg op elkaar lijken. Je doet je kijkers een hoop plezier door streng te selecteren.
                  Het is maar een tip van een professional. Take it or leave it.

Comment

Serieus???

Ik geef gewoon een normale reactie zonder welke bijbedoeling dan ook en jij gaat er gewoon al van uit dat als jij een reactie neerzet dat je daar dan gelijk comentaar op krijgt.
                    Ik geef gewoon aan dat ik de foto's ook online heb gezet om te delen met mensen die ik lief heb en waar ik mijn ervaring mee wilt delen.
                    Niet omdat ik perse mijn mooiste bewerkte foto's wil laten zien aan de aanwezige expert hier op DF.
                    Je geloof toch zeker niet dat ik met mijn 43 jaar mij in de hoek laat zetten door een zelfbenoemde professional...laat me toch niet lachen lutser.

Take it or leave it

Comment

Ik geef je een tip. Kennelijk raakt het je als je het zo opneemt. Het was niet persoonlijk bedoeld. Ik zie het bij heel veel fotografen, en het doet echt afbreuk aan de presentatie van je beelden en het gevoel dat je probeert over te brengen.

Maar als je het prettig vindt om me dan te proberen te beledigen om je argument kracht bij te zetten moet je dat vooral doen. Knap dat je zo snel een oordeel klaar hebt over de professionaliteit van mijn werk. Ik ben blij dat mijn klanten en afnemers wel tevreden zijn met mijn werk, en dat er fotografen zijn die tips kunnen waarderen. Veel plezier ermee.

Comment

Dat bedoel ik dus.
                        eerst reageer je op een normale manier om daarna net te doen alsof ik jou in eerste instantie beledigd zou hebben.
                        Nogmaals ik gaf gewoon aan waarom ik op deze manier mijn foto's online heb gezet en jij maakt er een heel verhaal van.

Voor de laatste keer, ik heb jou op geen enkele wijze willen beledigen maar blijkbaar vatte jij mij opmerking waarin ik op een normale manier uitlegde waarom ik alle foto's online had gezet om daarna mij op zo een ongelofelijke kut manier mij te kakken willen zetten want jij bent de professionel.
                        Ik ken jou niet en dus zal ik nooit ontkennen dat jij ergens verstand van heb, maar blijkbaar ben jij gewoon zo een persoon die daar zo waanzinnig veel waarde aanhecht.

Blijkbaar is dit forum alleen voor expert en Professionals en zal ik daarom gepaste afstand nemen.
                        de groeten.

Comment

Ik heb in #9 niet echt de indruk dat ik daar uitstraal dat ik me beledigd voel.

Maar gewoon even terug naar de feiten: Of je ze nou voor DF online zet, of voor je familie, of voor alle mensen die je op vakantie bent tegengekomen maakt niet uit. Een selectie van de beste 35 foto's werkt echt beter dan 350 stuks. En 10 toppers zelfs nog beter.
                          Dat heeft niks met jou of mij te maken, of met de kwaliteit van je foto's of die van mij.

Je zegt "ik gaf gewoon aan waarom ik op deze manier mijn foto's online heb gezet", maar het enige dat je erover zegt is "maar ik heb de foto's niet speciaal alleen voor DF online gezet.". Daar zie ik niet echt een verklaring waarom je er zoveel neerzet...

Comment

Ontopic weer....

We beginnen allemaal met blauwe foto's met een slechte belichting en compositie, ik kan je aanraden het volgende boek te kopen, daar staat denk ik bijna alles in wat je wilt weten

Boek Handboek Digitale Onderwaterfotografie 2e editie

Ik lees dat je een cursus wilt doen, persoonlijk raadt ik je aan om met een goede onderwater fotograaf mee te gaan, leer je veel meer dan op de meeste cursussen. Uiteraard zijn er ook goede cursussen maar die gaan wel wat verder dan bv de Padi DUB cursus.
                            Duukze, Aike
                            GDFD-9 23 - 25 juni 2017 meer info ---> http://www.duukn.nl/gdfd
                            http://www.duukn.nl

Comment

Working...
                            X