Mijn eerste onderwater foto's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mijn eerste onderwater foto's

Hoi,

Sinds ik mijn duikbrevet heb behaald (Vinkeveen, 6C) heb ik zelfstandig 6 duiken gemaakt (Key Largo, 26C).
    Aangezien ik het bovenwater erg leuk vind om te fotograferen, heb ik dit onder water ook geprobeerd.
    Dat valt natuurlijk niet mee als beginnende duiker (neurtaal blijven, kijken waar ik heengaa, foto maken, kijken waar m'n buddy is, etc..) met een eenvoudig compact cameraatje zonder externe flitsers en zonder instelbare witbalans. Hoe dieper hoe blauwer uiteraard, heb wat foto's van haaien maar erg donker en erg blauw. Niks meer aan te doen ben ik bang.

http://i1289.photobucket.com/albums/...ps5c3a863f.jpg
    Attached Files

Re: Mijn eerste onderwater foto's

Hallo Noob

Het zijn nog geen top foto's natuurlijk maar het begin is er. Overigens zou ik je aanraden EERST goed te leren duiken voor je serieus aan OW fotografie begint. En als je zover bent is het altijd handig eerst een cursus te doen. Dat helpt je vaak enorm op weg want OW fotografie is toch weer heel wat anders dan 'gewone' fotografie.

Comment

Hallo Noob lees mijn verhaal op mijn Blog ik heb ontzettend veel frustratie gehad in het begin en als ik het nog een keer moest over doen dan zou ik eerst een cursus onderwater fotografie doen bij een onderwater fotograaf of die zijn sporen al heeft verdiend het scheelt je een hoop frustratie zeker in Nederlandse wateren.
      Duiken en andere avonturen.: Het nut van een cursus onderwaterfotografie voor beginners.
      Klik hier om mijn blog te bekijken

Comment

Ik zou even op google zoeken naar enkele tutorials voor fotobewerking als ik jou was. Je kunt het witbalans makkelijk achteraf aanpassen via photoshop of Lightroom. Download eens een trial versie, en probeer het uit!

Comment

Working...
        X