Duikkaart.nl - NIEUWE VERSIE!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duikkaart.nl - NIEUWE VERSIE!

Beste allemaal,

Ik zag de discussie over Duikkaart.nl op dit forum. Het leek mij daarom een goed moment voor een officiele aankondiging

Het heeft even geduurd, maar de nieuwe versie van Duikkaart.nl is live!

Per duiklocatie vind je nu:
    - Kaarten (nu kun je ook eerst een voorbeeld bekijken)
    - Fotos
    - Getijdenplanner (waar van toepassing)
    - Satelietbeeld
    - Routeplanner

Nieuwe dingen op de site:
    - Betere kaart van Nederland met duiklocaties
    - Duiknieuws uit de landelijke en regionale dagbladen
    - Duikkaart.nl RSS feed met updates van de site
    - TomTom bestand dat automatisch wordt gegenereerd
    - ... en vooral: ruim 20 nieuwe locaties, 40 nieuwe kaarten en tot dusver 130 nieuwe foto's.

De belangrijkste wijziging is dat iedereen vanaf nu zelf duiklocaties, kaarten en foto's toe kan voegen aan Duikkaart.nl.

Dus: als je interessante locaties, duikaarten, of foto's van duiklocaties hebt, voeg deze zelf toe op Duikkaart.nl - De site voor duikkaarten in Nederland zodat iedereen deze kan gebruiken!

Groeten,
    Marcel & Raymond

PS. De site is ontworpen voor Internet Explorer 6 of hoger. We werken aan het geschikt maken voor Firefox, maar dit kost even wat tijd...
    Duikkaart.nl - Dé site voor duikkaarten in Nederland

Re: Duikkaart.nl - NIEUWE VERSIE!

Originally posted by Marcel Tegelaar View Post
    De site is ontworpen voor Internet Explorer 6 of hoger. We werken aan het geschikt maken voor Firefox, maar dit kost even wat tijd...
    Nog steeds? Dat is toch al twee jaar het probleem? Gaat hij het dan ook meteen in Safari doen?

(hij geeft trouwens onder Safari de error dat javascript niet is ingesteld. dat is al helemaal stupide, want kennelijk is die check dus zelf kapot. Zeker als je niet de mogelijkheid krijgt het zonder te proberen...)
    Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Originally posted by reinoud View Post
      Nog steeds? Dat is toch al twee jaar het probleem? Gaat hij het dan ook meteen in Safari doen?
      De nieuwe site is geheel vanaf nul opgebouwd, ook de browsercheck is vernieuwd. Uit de statistieken van de server waar de site wordt gehost bleek dat 99,87% van de bezoekers IE 6+ of FF gebruikt. Omdat we de site ontwikkelen in onze (spaarzame) vrije tijd, hebben we ons in eerste instantie op deze browsers gericht. We hebben Safari nog nooit getest, maar voegen het zeker toe aan onze "todo" lijst...!

Groeten, Marcel

Comment

De nieuwe site is geheel vanaf nul opgebouwd, ook de browsercheck is vernieuwd. Uit de statistieken van de server waar de site wordt gehost bleek dat 99,87% van de bezoekers IE 6+ of FF gebruikt. Omdat we de site ontwikkelen in onze (spaarzame) vrije tijd, hebben we ons in eerste instantie op deze browsers gericht. We hebben Safari nog nooit getest, maar voegen het zeker toe aan onze "todo" lijst...!
        persoonlijk zou ik gewoon een site bouwen die aan de (X)HTML specificaties voldoet en valideert met de normale checkers. Dan voorkom je het probleem dat je nu achteraf probeert op te lossen...

Comment

He marcel,

Ziet er een stuk beter uit, ik mis alleen eigenlijk in de navigatiebalk het kopje getijdeplanner zoals je m eerst had (dat werkt toch makkelijker)

Nu moet ik eerst naar een duikstek, maar dat wil nog weleens wijzigen. Dus zou je het weer kunnen maken als voorheen en dan onder 'tabelplanner' ofzo?

groet thijs
          Foto's

In principe, heb ik geen principe's

Comment

JavaScript is niet ingeschakeld

Om Duikkaart.nl te kunnen bekijken moet JavaScript zijn ingeschakeld.
            Wijzig de instellingen in de browser en probeer het opnieuw.
            Haal eens dat crappy javascript weg, ook in FF op de mac is de site niet toegankelijk en al zou ik js uitgeschakeld hebben, is het nog een goede gewoonte om een gracefull degradation achter de hand te hebben.

Zoals Reinoud al opmerkt standards compliance voorkomt dit soort irritante foutmeldingen of heb je liever geen mac gebruikers op je site ?

Nog een tip: ontwikkelen in FF en dan IE versies debuggen ...
            Niet links, niet rechts

Comment

Ach dit is niet de enige site die beroerd werkt met Firefox. De site van het duiksymposium-Antwerpen laat de menubalk niet zien in Firefox. Oja, er schijnt een patch te downloaden te zijn op de firefox site waarbij je Firefox de windows updates kan laten doen. Misschien hiervoor ook een optie? (ikke gebruik Firefox maar ben geen kenner)
              <blub> <blub> <burp!>

Comment

Originally posted by levski View Post
                Haal eens dat crappy javascript weg
                Dat zouden we graag doen, maar dan werkt de site niet goed meer. Javascript is nu eenmaal nodig voor een aantal validaties en de presentatielaag. Natuurlijk willen we ook Mac gebruikers bedienen. Ik vraag je begrip ervoor dat het allemaal niet 1-2-3 gereed is, het blijft tenslotte een hobbysite...
                Last edited by Marcel Tegelaar; 16-09-07, 18:56.

Comment

mod edit: Ik heb het onderwerp even verplaatst naar site check. Zo kan iedereen hier eventuele tips kwijt en word het hopelijk een nog betere website.
                  Liever een verre vriend dan een cambuur!!!

Comment

Originally posted by levski View Post
                    Haal eens dat crappy javascript weg, ook in FF op de mac is de site niet toegankelijk en al zou ik js uitgeschakeld hebben, is het nog een goede gewoonte om een gracefull degradation achter de hand te hebben.

Zoals Reinoud al opmerkt standards compliance voorkomt dit soort irritante foutmeldingen of heb je liever geen mac gebruikers op je site ?

Nog een tip: ontwikkelen in FF en dan IE versies debuggen ...
                    Ach ja, ik ben het helemaal met je eens. Echter schijnen standaarden voor de meeste web ontwikkelaars niet de basis te zijn.

Als ik al lees dat je javascript nodig hebt voor de presentatie laag, begint het bij mij al te jeuken... presentatie doe je met CSS.

Maar je kunt het deze mensen niet kwalijk nemen die grote bedrijven doen het geen haar beter, kijk naar het verleden van de postbank site.
                    http://rob.lensen.nu

Comment

Ik vind het wel grappig, we hebben met zijn alle lopen mekkeren dat er helemaal niks gebeurde op Duikaart.nl
                      en nu er wel wat gebeurt is het niet goed gelukkig behoor ik tot die 99,9 procent waar het perfect werkt

en wil ik hier de jongens een compliment maken voor hun inzet
                      Erotisch is met een veertje, kinky is met een hele sigpic

Comment

Originally posted by Otuzbir View Post
                        gelukkig behoor ik tot die 99,9 procent waar het perfect werkt
                        Lezen is ook een kunst:

De site is ontworpen voor Internet Explorer 6 of hoger. We werken aan het geschikt maken voor Firefox, maar dit kost even wat tijd...
                        Uit de statistieken van de server waar de site wordt gehost bleek dat 99,87% van de bezoekers IE 6+ of FF gebruikt.
                        Dus op dit moment doet hij het nog niet voor dat percentage...
                        (en vind je het vreemd dat je geen Safari bezoekers krijgt als de site het er niet voor doet! Die genereren 1 hit en komen nooit meer terug)

Comment

Originally posted by reinoud View Post
                          Lezen is ook een kunst:

Dus op dit moment doet hij het nog niet voor dat percentage...
                          (en vind je het vreemd dat je geen Safari bezoekers krijgt als de site het er niet voor doet! Die genereren 1 hit en komen nooit meer terug)
                          Safari ???

Serefe

Selamlar Otuzbir
                          Erotisch is met een veertje, kinky is met een hele sigpic

Comment

Originally posted by Otuzbir View Post
                            Ik vind het wel grappig, we hebben met zijn alle lopen mekkeren dat er helemaal niks gebeurde op Duikaart.nl
                            en nu er wel wat gebeurt is het niet goed gelukkig behoor ik tot die 99,9 procent waar het perfect werkt

en wil ik hier de jongens een compliment maken voor hun inzet
                            Dankjewel!!!

Het is ook erg leuk om te zien dat de site inmiddels per dag zo'n 150-180 bezoekers heeft en het aantal locaties, kaarten en foto's gestaag groeit.

Comment

Is het geen kip of ei kwestie? Natuurlijk gebruikt 99% explorer als je niet toegankelijk bent. Probeer het met Safari 1x en ontdek dat dat niet gaat lukken, dus ik kom nooit meer terug en dat is jammer. Want inderdaad een 10 voor de inzet. Nu nog de puntjes op de i sprak de schooljuf!

Comment

Working...
                              X