Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bonaire (endless repeater)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bonaire (endless repeater)

Ik ben de tel kwijt maar het gaat niet vervelen. Relax van de kant duiken. Staan er auto's rij je verder. In december 10 dagen geweest en 23 kantduiken gemaakt en 2 bootduiken.

Helaas zeer harde wind, vrij veel regen en veel donkere wolken. Dus weinig licht in het water :-(

Toch wel een aardig beeld hoe een weekje Bonaire kan zijn:

https://photos.google.com/album/AF1Q...1ebnEiUMyxfaY7

Je link werkt niet meer meer. Ik was wel benieuwd naar je foto's.

Comment

Ik zie nu deze reactie pas:

https://goo.gl/photos/XscDxpVjks7t8hs69

Comment

tsja december... regen seizoen.
        gr. Frank

Comment

Ik ben redelijk op de hoogte van het klimaat op Bonaire maar 15 keer op rij in de laatste maanden van het jaar een enkel buitje en meestal niks. Nu viel het een beetje "tegen"
          Ik ben ook een aantal keer in de droge periode geweest en toen een keer weggespoeld!
          Door werk van m'n vrouw zitten we aan bepaalde periodes vast en ik ga liever naar Bonaire in december met de kans op een buitje dan dat ik thuis zit :-)
          Dus gewoon weer geboekt voor december maar nu eerst naar Bali (na een stukje extra navigatie training in een groene sloot)

Comment

Ja ik ook en heb in november december gewoon meer regen gehad tot nu toe als in vergelijking mei junimen september. We zitten er gemiddeld 3 keer per jaar en de opmerking was mijn bevinding. En ze noemen het niet voor niets het regenseizoen lijkt me. Vorig jaar was het in eind november echt slecht. Kaya Korona stond bijna constant blank. Ligt natuurlijk ook aan de plaats waar je zit. Ik zit meestal op de berg richting Seru Largu en zie dan naar het zuiden blauwe lucht terwijl wij onder de porch vluchten.
            Last edited by fvdm; 01-08-17, 23:20. Reason: Typo
            gr. Frank

Comment

Originally posted by fvdm View Post
              We zitten er gemiddeld 3 keer per jaar en de opmerking was mijn bevinding.
              Doe je goed :-)

Met m'n vrouw met de traditionele einde jaar trip. Wordt dit jaar de 16de keer. Ze heeft dan een bizar drukke periode achter de rug en dan zijn kantduikjes zo relax. Gewoon lekker met z'n tweeen en een enkel duikje nemen we een los-soul mee.

En ik ben in die jaren ook drie keer met een fietsmaatje geweest om hem aan wat duikervaring te helpen. Offer ik mij graag voor op :-)

Maar vorig jaar december was erg nat. Ik wilde op de laatste dag (bellen uit je lichaam) de Brandaris beklimmen maar die was gesloten vanwege de vele regen :-(
              Ik doe m'n hele leven veel buiten hobby's (fietsen, bergbeklimmen, wandelen, duiken) maar laat me niet door het weer afleiden. Alleen met onweer ga ik het uit de weg en regen is jammer maar het is maar water :-)

Comment

helaas mijn vrouw duikt niet en ik steeds minder. mijn kleinkinderen wonen daar en die slurpen een heel deel van de tijd op. maar hoop in september toch wat meer te gaan duiken anders verkoop ik mijn zut daar.
                in mei was helaas mijn favoriete stek Salt pier (na Karpata) gesloten. maar het kantduiken is inderdaad prima. stek druk 100 meter verder is de volgende.

wanneer ben je er in december? ik ben er de eerste 2 weken. misschien kunnen we een keertje samen gaan dan. ik ben nu meestal op mijn trouwe buddy Han Solo aangewezen. niet dat ik dat erg vind want deed dat in Zeeland ook al heel erg veel maar samen zie je toch meer.
                gr. Frank

Comment

Hmmm, al dat gepraat over Bonaire doet me weer terug verlangen... Vakantiegeld en vakantiedagen zijn op dus voor dit jaar is 't lekker makkelijk en overzichtelijk
                  De regenbuien die ik op Bonaire heb gehad heb ik nooit echt hinderlijk gevonden. Warme regen (voelde bijna aan als een douche) en redelijk snel over. Misschien hebben we altijd geluk gehad.

Comment

Originally posted by fvdm View Post
                    wanneer ben je er in december? ik ben er de eerste 2 weken. misschien kunnen we een keertje samen gaan dan.
                    9e eerste duikdag en 20 laatste Ochtend duik ik met m'n vrouw (meestal 2 in het zuiden) maar in de middag vind mijn vrouw wat lezen en zonnen prima en als die ruim 20 duiken maakt vindt ze het ok. Dus de middagen prima en ik duik met Nitrox en op Bonaire hoef je niet diep dus desnoods 2 in de middag :-)

Comment

Originally posted by Panther1880 View Post
                      De regenbuien die ik op Bonaire heb gehad heb ik nooit echt hinderlijk gevonden. Warme regen (voelde bijna aan als een douche) en redelijk snel over. Misschien hebben we altijd geluk gehad.
                      Buitjes zijn idd warm en snel over maar als je net onder water zit is het wel 4-6 stops donkerder. Prima om te duiken maar lastig met foto's

Comment

Working...
                      X