fotoverkiezingen/-wedstrijden, reglement

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

fotoverkiezingen/-wedstrijden, reglement

Okť, als vanmiddag beloofd geef ik julie het overzicht wat al bij mij als onderwerpsuggesties zijn aangedragen:
    -zeeŽgels II
    -dodemansduim III
    -steenbolk I
    -sepiola I
    -naaktslakken nl II
    -slijmvis I
    -schelpdieren II
    -kokerworm II
    -brokkelsterren
    -zeedonderpad opnieuw I
    -schelpen II
    -beerkreeft I
    -lipvissen tropisch I
    -dolfijnen II
    -zeeŽgels II
    -zakpijpen I
    -sponzen I
    -zeebaars / grouper I
    -kokerworm II
    -poon I
    -zeepaardje I
    -anemoonvisjes II
    -barracuda I
    -keizervissen
    -trekkervissen
    -krokodilvissen
    -adelaarsroggen
    -naaktslakken opnieuw I
    -zoetwaterbaars I
    -paling opnieuw I
    -zoetwaterschildpad I
    -snoekbaars
    -karper
    -padden, amfibieen
    -vulkanische landschappen I
    -de jacht II
    -paring IIII
    -stroming I
    -landschap II
    -zwembad I
    -camouflage opnieuw I
    -liefde II
    -mangroven

-galathea II
    -hengelaarsvissen/frogfish III
    -half/half IIII
    -zoetwaterkreeft I
    -koraalduivels II
    -zakpijpen I
    -sponzen I
    -zonlicht II
    -manta's, adelaarsroggen I
    -botervis I
    -zeedahlia II

-eten/gegeten worden III
    -krabben III
    -kou / ijs I
    -murenes I
    -afgezonken objecten
    -wrakken noordzee I
    -zeedruifjes/ribkwallen II
    -koraalvlinders/vlindervissen

-duiker/modellen III
    -krabben III
    -symbiose II

-koraal I
    -snotolf
    -wateroppervlakte van onderaf II
    -zeekomkommers III
    -zeenaald II
    -haaien III
    -kreeft II
    -zeepaardjes III
    -schildpadden I
    -groothoek algemeen I
    -(steur)garnalen IIIII.II
    -paling III
    -kwallen III
    -anemonen IIIII.II
    -octopus IIII
    -sepia IIII
    -naaktslakken nl IIII
    -heremietkreeftjes IIIII.I
    -roggen III
    -platvissen III
    -papegaaivissen III
    -camouflage II
    -donderpadden IIII
    -eieren/geboorte III
    -ontmoeting tussen duiker en dier III
    -zwerfvuil IIII
    -zeenaald opnieuw III

-dolfijnen II
    -algemeen zout I
    -bijzondere dieren II
    -algemeen zoet I

X=typisch koud
    X=typisch warm
    X=typisch zoet
    X=combinatie
    X=reeds geweest
    Last edited by Don Chedi; 24-03-10, 19:57. Reason: suggestie padden
    Sabaai dii
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Beste mensen, zo nu en dan bestaan er nog wat onduidelijkheden over de spelregels aangaande de maandelijkse wedstrijdjes. Ik heb even wat op papier gekrabbelt, deze staan in het tweede bericht gepubliceert. Schrik niet als het allemaal wat officieel overkomt, dat is een beetje werk-eigen.

Wedstrijdreglement maandelijkse fotowedstrijden Duikforum.nl

1. in dit reglement worden verstaan:
    -organisator: Duikforumlid die de wedstrijd organiseert;
    -deelnemer: Duikforumlid die een foto instuurt;
    -jurylid: Duikforumlid die de foto's beoordeelt;
    2. De organisator organiseert maandelijks een verkiezing op http://www.duikforum.nl, en maakt dit bekend via een nieuwe 'draad' in het fotografieforum http://www.duikforum.nl/forumdisplay.php?f=60 , en draagt zorg voor de aanmaak van een speciaal album in het duikforum-fotoalbum http://www.duikforum.nl/photopost/showgallery.php?cat=609.
    3. In de onder 2. genoemde draad mogen enkel berichten worden geplaatst aangaande de betreffende wedstrijd en in het onder 2. genoemde album mogen enkel foto's worden geplaatst die meedingen in de betreffende wedstrijd.
    4. De organisator geeft de termijnen aan waarin foto's door de deelnemers kunnen worden ingezonden, in beginsel vanaf dag 1 van de betreffende maand tot ongeveer 3 weken daarna, en de termijnen waarin door de jury kan worden beoordeeld, in beginsel aansluitend op de laatste dag van de inzendingtermijn tot en met de laatste dag van de maand.
    5. Suggesties voor onderwerpen kunnen ten allen tijden door potentiŽle deelnemers aan de organisator worden doorgegeven, het uiteindelijke onderwerp wordt hieruit door de organisator bepaald. Getracht wordt om maandelijks qua locatie te rouleren in een Tropisch-, Zeeland- (en / of Atlantisch) en Zoet-, waterthema.
    6. Iedere deelnemer zendt per wedstrijd maximaal ťťn foto in, middels het plaatsen van de foto in het bij 2. genoemde album. Als maximum kunnen er 21 deelnemers per maand meedoen.
    7. De foto dient te voldoen aan de volgende criteria:
    -gemaakt door de deelnemer zelf;
    -het onderwerp betreffende;
    -gemaakt op de bedoelde locatie als genoemd bij 5;
    -een onderwater opname zijn.
    8. Bij inzending gaat de deelnemer ermee akkoord automatisch deel uit te maken van de jury. Hiervoor kan een bevestigingsmail worden gevraagd aan nieuwe deelnemers.
    9. Ieder jurylid beoordeeld alle door andere deelnemers ingezonden foto's zelfstandig, en zonder invloed van anderen, naar eigen inzicht en volgens eigen criteria.
    10. een beoordeling bestaat uit een cijferwaardering variŽrend van 1 tot en met 10, afgerond in veelvouden van 0,5 en voorzien van een korte toelichting.
    10a. bij het in gebreke blijven van het maken en inzenden van de beoordeling, wordt de deelnemer geschrapt uit de einduitslag. Tevens wordt de deelnemer niet meer toegestaan in te zenden voor de duur van drie maanden, en zes maanden indien het een situatie betreft waarbij het maximum aantal inzendingen was bereikt.
    11. Duikforumleden geen deelnemer zijnde mogen ook deel uitmaken van de jury, mits zij voldoen aan het gestelde in 9. en 10.
    12. De organisator verzamelt alle beoordelingen per jurylid via de privť mail of e-mail, voegt deze ongecensureerd samen, stelt hieruit een ranglijst op gebaseerd op het puntengemiddelde wat voortvloeit uit de geldige beoordelingen van alle juryleden, en publiceert deze inclusief bijlage in de onder 2. genoemde 'draad' uiterlijk in de eerstvolgende week van de nieuwe maand.
    13. (vervallen, was een herhaling van punt 8.)
    14. Juryleden wordt de kans gegeven onvolledige beoordelingen aan te vullen. Indien hieraan geen gehoor wordt gegeven wordt deze beoordeling gezien als niet ingestuurd.
    15. Deelnemers dienen zich ervan bewust te zijn dat de uitslag is gebaseerd op de smaak en de mening van het Duikforumpubliek, en kunnen hieraan derhalve geen rechten ontlenen, bijvoorbeeld ten behoeve van deelname aan een willekeurige andere fotowedstrijd.
    16. Juryleden mogen niet op agressieve wijze worden aangesproken door deelnemers naar aanleiding van hun beoordeling, noch mogen juryleden op andere manieren door deelnemers worden beÔnvloed ten gunste of ten nadele voor hun beoordeling.
    17. In onvoorziene gevallen beslist de organisator.
    18. Deze regels kunnen telkenmale worden gewijzigd voor een eerstvolgende wedstrijd, onder opgaaf van redenen of na raadpleging of advisering door een meerderheid der deelnemers.
    19. In gevallen waarin dit reglement in strijd is met het algemene Duikforum reglement, prevaleert het algemene Duikforum reglement http://www.duikforum.nl/showthread.php?t=4.
    Last edited by Don Chedi; 01-11-09, 14:18. Reason: sanctie beoordelen
    Sabaai dii

Comment

Nog steeds onduidelijkheid....na al die maanden...oke....ik hoop niet dat ze het doen om jou aan het werk te houden Don.
      Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder

Comment

Advokaat? Of juridische achtergrond :-))
        www.gue-nederland.nl

Comment

Originally posted by Don Chedi[FONT=Arial
          13. Deelnemers die zonder geldige opgaaf van reden geen beoordeling insturen, worden gediskwalificeerd.[/FONT]
          Dit is nogal een heftige regel en dan nog bovendien uiterst onzorgvuldig opgesteld. Wie maakt uit wat een geldige opgaaf is? En dan zou je op grond van zoiets vaags nog deelnemers kunnen diskwalificeren?

Ik vind het erg jammer dat er regels nodig zijn. Juist het vriendelijke ongedwongen karakter van de wedstrijd was zo aardig. Moet dat echt?

Comment

Geen zorgen, het spreekwoord "de soep wordt niet zo heet gegeten, als dat ie wordt opgediend" is hier van toepassing. Ik merkte gewoon op allelrlei kleine puntjes dat er onduidelijkheden bestonden, dus dan stel ik iets op papier. Dat er dan iets met zo'n formele toonaard (inderdaad vrij snel opgesteld) uitrolt is een beetje het aard van het beestje maar het biedt een handvat.
            Een praktijkvoorbeeldje van de snoekenwedstrijd; Pavamo gaf van tevoren aan op vakantie te zijn. Nou prima, dan verwacht ik daar geen beoordeling van.
            Sabaai dii

Comment

Oei Don

Is zo'n reglement nou echt nodig???
              't Is geen bouwvergunning
              Ik bedoel, het loopt toch wel goed zoals het ging?
              Je zou alleen punt 13 (maar dan anders geformuleerd) in kunnen voeren. Had ik al eerder gesuggereerd.
              Hiermee stimuleer je in ieder geval de inzenders de anderen te beoordelen.
              Die (enige) regel zou dan kunnen zijn:
              "De foto van de inzender die zelf geen beoordeling van de andere foto's heeft ingestuurd, wordt buiten beschouwing gelaten in de einduitslag".

Dat 'zonder geldige opgaaf van reden' is wat ruim en niet te controleren.
              "Geniet van elk moment, het is later dan je denkt....."

Comment

Ziet er verder heel netjes uit Don....duidelijk en overzichtelijk....toppie.
                Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder

Comment

Dit had ik waarschijnlijk wel kunnen verwachten, de strikte toonaard wekt de nodige wrevel op.
                  Eigenlijk, als je het doorleest en zo is het ook een beetje bedoeld, is het een omschrijving van de gang van zaken zoals het al ging, met hier en daar wat anticipatie op mogelijke vraagjes. E.e.a. om het zowel in grote lijnen als op detailpunten zoveel mogelijk duidelijk te maken.
                  Maar voornamelijk dat diskwalificatie valt bij jullie uit de toon, begrijp ik. Nou, dan ga ik me daar even over buigen. Achterliggende gedachte hierachter is om nog weer een beetje pressie op te voeren op het insturen van die beoordelingen. Hier zat nou eenmaal een dalende lijn in, in vergelijking met de populairiteit tot enkel het insturen van de foto's. Maar het signaal is reeds duidelijk; als door mijn hersenspinseltje de hele wedstrijd minder populair wordt, is dat uiteraard ook niet de bedoeling.
                  Sabaai dii

Comment

diskwalificatie is een harde maatregel die duidelijke rgels moet hebben. De simpele regel mee doen = mee stemmen klinkt veel minder hard, zegt hetzelfde en is volkomen duidelijk. Eigenlijk zou het al vanzelfsprekend moeten zijn dat je mee stemt als je mee doet. Iedere stemmer besteedt best wel wat tijd aan een overwogen oordeel over jouw foto, dat mag je dan ook best honoreren met zelf ook te stemmen op zijn foto. En dan heb ik het nog niet eens over de tijd en moeite die jij er in steekt.

Comment

Ik vind het idee goed dat de inzenders ook de andere inzendingen moeten beoordelen. Dat is de moeite die je moet doen voor het meedoen aan de wedstrijd. En daarvoor krijg je ook weer de input van anderen voor terug... Iedereen wordt er beter van :-))
                      www.gue-nederland.nl

Comment

Originally posted by Jo
                        O zich vind ik het idee goed dat de inzenders ook de andere inzendingen moeten beoordelen. Dat is de moeite die je moet doen voor het meedoen aan de wedstrijd. En daarvoor krijg je ook weer de input van anderen voor terug... Iedereen wordt er beter van :-))
                        Dat was ook helemaal mijn idee, en ik heb al veel meer van deze signalen gekregen. We doen het met z'n allen.
                        Sabaai dii

Comment

Originally posted by Jo
                          Ik vind het idee goed dat de inzenders ook de andere inzendingen moeten beoordelen. Dat is de moeite die je moet doen voor het meedoen aan de wedstrijd. En daarvoor krijg je ook weer de input van anderen voor terug... Iedereen wordt er beter van :-))
                          Originally posted by gslg
                          diskwalificatie is een harde maatregel die duidelijke rgels moet hebben. De simpele regel mee doen = mee stemmen klinkt veel minder hard, zegt hetzelfde en is volkomen duidelijk. Eigenlijk zou het al vanzelfsprekend moeten zijn dat je mee stemt als je mee doet. Iedere stemmer besteedt best wel wat tijd aan een overwogen oordeel over jouw foto, dat mag je dan ook best honoreren met zelf ook te stemmen op zijn foto. En dan heb ik het nog niet eens over de tijd en moeite die jij er in steekt.
                          Ik vind het zoiezo leuk om de foto's te vergelijken/bekijken. Ik denk ook dat je daar veel van leert. Dat met cijfers toekennen enz. hoeft van mij niet zo nodig.

Ik bewaar zelf alleen de foto's die ik echt mooi vind. Af en toe krijg ik het idee dat mensen alles bewaren en plaatsen, net zoals met het fotoalbum...

Maar goed, ik heb al eerder aangegeven dat ik liever de beste foto uit koos oid. Ik zou het liever zien zoals www.digideep.com oid.

Ik plaats wel een foto als ik hem de moeite waard vind en zal dan ook op de andere stemmen.
                          gallerij

Views are my own.

Comment

[QUOTE=Don Chedi]Wedstrijdreglement maandelijkse fotowedstrijden Duikforum.nl

Grappig, nu ik zo het regelement zie moet ik aan een paarse krokodil denken "Het formulier ook aan de achterkant invullen"
                            Verder ben ik het met Guido eens dat het spontane eraf gaat. Jammer...
                            " Gelukkig hebben we de foto's nog"
                            http://www.corkuyvenhoven.com

Comment

Pfffff, ik zie dat hele reglement nu toevallig pas. Maar ik ben al gestopt met lezen bij regel 4 hoor. Ik ben het met Cor eens, zo gaat het spontane er allemaal wel een beetje af hŤ? Wellicht dat een omschrijving zoals "de Richtlijnen voor de fotowedstrijd" minder "streng" overkomt? Goh, waar heb ik dat afschaffen van de reglementen en het invoeren van richtlijnen toch vaker gehoord?

Maargoed, ik opende deze post eigenlijk om een mogelijk onderwerp voor de volgende (dus na de koud water sepias) foto ronde aan te geven. Wat dachten jullie na naaktslakken gefotografeerd in onze Nederlandse wateren?

Gr Edgar
                              Last edited by Edgar; 08-06-06, 17:23.

Comment

Working...
                              X