Opvolger gezocht voor de organisatie van de DF fotowedstrijden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Marc Vermeiren
    replied
    Re: Opvolger gezocht voor de organisatie van de DF fotowedstrijden!

[QUOTE=fountainhead;1053222]Waarom? Je kunt de foto's in het wedstrijdalbum nu toch ook al waarderen? Gewoon een kwestie van daar na sluiting de balans van opmaken?[/QUOTE

ik blijf erbij, 4 of 5 juryleden die dit op een serieuze manier doen en je zal automatisch veel meer feedback krijgen en een veel juister resultaat krijgen! of kijk eens naar de fotowedstrijd op unterwasser ... daar zijn de deelnemers ploegen van 4 fotografen (per land)

let op daar is ook vaak discussie hoor ... maar het zit wel steviger in elkaar

Leave a comment:

• Eaglez_mr2
    replied

Originally posted by fountainhead View Post
    Waarom? Je kunt de foto's in het wedstrijdalbum nu toch ook al waarderen? Gewoon een kwestie van daar na sluiting de balans van opmaken?
    ja dat zou idd kunnen, maar dan kun je ze nog maar 1-5 sterren geven.

Leave a comment:

• fountainhead
    replied

Originally posted by Eaglez_mr2 View Post
    dat kan dan wel eens een beste administratie gaan worden zolang alles nog handmatig met excel sheets gaat.
    Waarom? Je kunt de foto's in het wedstrijdalbum nu toch ook al waarderen? Gewoon een kwestie van daar na sluiting de balans van opmaken?

Leave a comment:

• fvdm
    replied

mooi zo er komen allerlei meningen binnen dus gaan we daar maar mee aan de gang.
    we zien wel hoe we een en ander gaan laten beoordelen.

ik kom binnenkort wel met de eerste ideen,

Leave a comment:

• Eaglez_mr2
    replied

Originally posted by fountainhead View Post
    Waarom niet 50% van de eindscore door de deelnemers laten bepalen (zoals nu) en de andere 50% door forumlezers die niet zelf meedoen?
    dat kan dan wel eens een beste administratie gaan worden zolang alles nog handmatig met excel sheets gaat.

Leave a comment:

• Marc Vermeiren
    replied

Jammer genoeg gebeurde dit hier niet ... :(

zelden heeft de mooiste foto hier gewonnen ... geloof me spreek een paar "gevestigde waarden" aan en vraag om een maandelijkse jurering, je zal versteld staan .... en ja het klopt een foto een "0" geven is makkelijk, maar zeg dan ook waarom ....

een voorbeeld:

een eagle ray gefotografeerd tegen de zon in .... dus een foto waarop de mooie blauwe kleur te zien is met een niet uitgebrande zon, de eagle ray is mooi diagonaal in de compositie ... dus een technisch sterke foto, het comentaar ... sorry maar die eagle ray is niet uitgelicht die is veel te donker ... dan krijg ik het idee dat die persoon nog nooit een foto gemaakt heeft onder water!
    Last edited by Marc Vermeiren; 18-04-12, 20:05.

Leave a comment:

• fountainhead
    replied

Originally posted by Eaglez_mr2 View Post
    Iedereen die mee doet moet natuurlijk wel een beetje rele cijfers geven al valt over smaak natuurlijk te twisten. Als mensen andere mensen extra onvoldoendes geven om er zelf beter uit te komen dan is dat waardeloos.

Ook daarom zou een opslitsing van de cijfers wel eens goed kunnen zijn, als er nu een blauwe foto tussen zat was het gelijk al een dikke onvoldoende.... terwijl de compositie en scherpte misschien juist wel goed waren, die zouden het cijfer weer wat ophalen.

Wellicht een tip erbij over hoe (jij) het beter zou kunnen, dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan.
    Waarom niet 50% van de eindscore door de deelnemers laten bepalen (zoals nu) en de andere 50% door forumlezers die niet zelf meedoen?

Leave a comment:

• Aquaduck
    replied

Er zijn hier geen prijzen verbonden aan deze 'wedstrijden'. Gewoon eerlijk commentaar geven en stemmen op hetgeen jij mooi vind. Op een foto stemmen die minder mooi is om alleen maar zelf als beste uit de bus te willen komen zegt meer of de persoon zelf dan oprechte deelname denk ik. En wat de ene mooi vind is voor een ander misschien minder mooi. Een ervaren OW fotograaf zal naar hele andere zaken kijken dan een beginner, en dus ook zo beoordelen.

Leave a comment:

• Eaglez_mr2
    replied

Iedereen die mee doet moet natuurlijk wel een beetje rele cijfers geven al valt over smaak natuurlijk te twisten. Als mensen andere mensen extra onvoldoendes geven om er zelf beter uit te komen dan is dat waardeloos.

Ook daarom zou een opslitsing van de cijfers wel eens goed kunnen zijn, als er nu een blauwe foto tussen zat was het gelijk al een dikke onvoldoende.... terwijl de compositie en scherpte misschien juist wel goed waren, die zouden het cijfer weer wat ophalen.

Wellicht een tip erbij over hoe (jij) het beter zou kunnen, dan heeft de fotograaf er ook nog wat aan.

Leave a comment:

• Marc Vermeiren
    replied

Begin met de jurering op een andere manier te doen ... als je een sterke foto binnen geeft en je geeft zelf ook goeie scores aan de andere goeie foto's ben je de pineut, de anderen stemden op de mindere foto's zodat de concurentie "achteruit geslagen wordt"

ikzelf n keer deelgenomen, en meteen beslist noot meer op dez manier ... :(

Ik werd denk ik op 2 na de laatste, later won ik met die foto wel op een internationale wedstrijd de eerste prijs ... Gerechtigheid is dus geschiet!

Ik kan maar n tip geven, zorg voor een "onafhankelijke" jury (die niet zelf foto's binnen geeft)

sorry als dit cru overkomt maar het is wel de waarheid!

Leave a comment:

• ouwejoke
    replied

Originally posted by Barend View Post
    Nou , ik wens je veel succes , ik ga er niet (meer)aan mee doen , ik vind dat de foto's veel te veel bewerkt worden en niet meer op de orginele lijkt?
    Hou het simpel, vind ik.
    He Barend, leef je nog, zie jenooit meer!
    Maar wat die foto's betreft, ik dacht dat die '"puur" moesten zijn, dus niet bewerkt!

Leave a comment:

• Eaglez_mr2
    replied

Tja... welkom in het digitale tijdperk, idd vaak worden de kleurlevels, contrasten etc aangepast.
    Het is zelfs zo dat als je in RAW fotografeerd je een foto zowieso moet bewerken anders is hij vaak niet goed scherp en kloppen de kleuren niet.

Leave a comment:

• duikmuisje
    replied

Originally posted by Barend View Post
    Nou , ik wens je veel succes , ik ga er niet (meer)aan mee doen , ik vind dat de foto's veel te veel bewerkt worden en niet meer op de orginele lijkt?
    Hou het simpel, vind ik.
    Beetje eenzijdig belicht Barend

Leave a comment:

• Barend
    replied

Hou het simpel, vind ik.

Leave a comment:

• ouwejoke
    replied

Hallo,
    Ik maak ook regelmatig "kiekjes" onderwater en soms ben ik daar best tevreden over.
    Jullie merken wel dat ik dus heeeeel veeeel te leren heb.
    Zou het voor mij zin hebben eens iets in te sturen? Dan zou idd. opbouwend commentaar en tips erg handig zijn!
    Of is het toch meer voor de betere fotograaf?
    Ik moet dan nog wel weten hoe ik de foto moet oploaden, ben bijna digibeet, weet je.
    Groetjes.

Leave a comment:

Working...
X