Foto van de maand juni 2010: Naaktslakken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Foto van de maand juni 2010: Naaktslakken

Originally posted by Ron_Freijer View Post
    Bij mij vereniging hebben we ook elke maand een foto wedstrijd deze foto's zet in dan op photobucket (gratis website), zie hier een voorbeeld van het thema van deze maand.
    Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
    Ziet er leuk uit natuurlijk, maar toch weer foto's in lage resolutie....
    http://www.facebook.com/rene.weterings

Comment

Ik zou niet weten hoe ik het commentaar gelezen moet krijgen.
      PADI instructrice die geen les geeft!!

Comment

Originally posted by Rene1978 View Post
        Ziet er leuk uit natuurlijk, maar toch weer foto's in lage resolutie....
        Ik kan ze wel kwijt op een domein van mij.
        Voorbeeldje: Fotoos La Palma
        Als je dan op rechtbovenin op de middenfoto klikt komt 'ie fullscreen in beeld.

Wellicht een optie voor de volgende, laat maar weten.
        | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Originally posted by Dicky View Post
          Op de cel gaan staan en dan: rechtermuisknop, commenaar bewerken, alles selecteren en letterfont op 16 zetten.
          Of heeeeeel ver inzomen.
          | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Ik heb gemerkt dat de foto op DF idd niet scherp overkomen, maar als je op de foto klikt en hij groter wordt is ie opeens wel veel scherper...
            Trouwens mijn beestje werd als flets betiteld.....maar dat beestje heeft gewoon die kleur! Ik had ook een super Nembrotha kunnen doen maar daar struikel je in Egypte over. Daarom heb ik deze keer een wat zeldzamer beestje genomen...enfin het blijft persoonlijk wat je zelf mooi vind en wat andere er van vinden.
            sigpic

Als je blijft kijken naar de plek waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

Comment

Gefeliciteerd allemaal. Jeetje, wat liggen de beoordelingen uiteen en de uitslag zo dicht bij elkaar. 't Was weer eens interessant en vooral leuk om mee te doen en bedankt voor de feedback

Nou, het is er eindelijk van gekomen....de uitslag van Juni 2010:

1. 7,85 Jenny
              2. 7,56 Bibi
              3. 7,54 Korneel
              4. 7,49 Ron Freijer
              5. 7,45 Plonspopje

Allemaal gefeliciteerd!!
              Zonder oppervlakte geen diepte...

Comment

Na de motiveringen te hebben gelezen, vermoed ik dat ik toch iets moet uitleggen over het diertje op mijn foto.

Maak kennis met het slanke knotsslakje Tergipes tergipes, gefotografeerd met 60mm macro, f-22, 1/40 sec, in de Bergsche Diepsluis. Over de maximum grootte geven verschillende boekjes verschillende afmetingen, maar over het algemeen blijven ze kleiner dan een centimeter, veelal slecht 3 tot 4 millimeter. Dit exemplaar was een iets grotere, ik vermoed ongeveer 6 millimeter. Je ziet m rechts op de foto, ondersteboven hangend aan het takje van de mosdier waar ze normaal ook in leven. Verspreid op de andere takjes zie je de eierbolletjes. Bij het nemen van de foto zat ik op gelijke hoogte met het diertje, want de mosdierstruik stond hoger op een van de sepiarekjes.
                Ik heb het origineel nog eens opgeroepen, deze is echt scherp voor zover het scherptediepte vlak dat toelaat, op het slakje. De eierbolletjes op de voorgrond vallen inderdaad buiten het scherptediepte bereik, maar in mijn overtuiging wordt de blik van de kijker 'begeleid' naar het diertje toe. Het klopt verder dat het geen kleurrijk diertje is, soms hebben ze een wat meer roodachtige tint maar meestal deze kleur bruin met witte highlights. Dus in dat opzicht inderdaad geen concurrentie voor de tropische familie.

tot zo ver.
                Sabaai dii
                http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Thanks. Ben altijd geimponeerd door de ow-biologie kennis die je uit je mouw schudt. Zoals ik al zei; moet erg leuk zijn geweest dit ow te zoeken, vinden en op de kiek te mikken! Op DF leek het erg onscherp. Zou jammer zijn als de ware scherpte niet direct op het scherm zichtbaar is.... En onscherp wel scherp lijkt?! Anywayz, meedoen is belangrijker dan winnen!

Originally posted by Don Chedi View Post
                  Na de motiveringen te hebben gelezen, vermoed ik dat ik toch iets moet uitleggen over het diertje op mijn foto.

Maak kennis met het slanke knotsslakje Tergipes tergipes, gefotografeerd met 60mm macro, f-22, 1/40 sec, in de Bergsche Diepsluis. Over de maximum grootte geven verschillende boekjes verschillende afmetingen, maar over het algemeen blijven ze kleiner dan een centimeter, veelal slecht 3 tot 4 millimeter. Dit exemplaar was een iets grotere, ik vermoed ongeveer 6 millimeter. Je ziet m rechts op de foto, ondersteboven hangend aan het takje van de mosdier waar ze normaal ook in leven. Verspreid op de andere takjes zie je de eierbolletjes. Bij het nemen van de foto zat ik op gelijke hoogte met het diertje, want de mosdierstruik stond hoger op een van de sepiarekjes.
                  Ik heb het origineel nog eens opgeroepen, deze is echt scherp voor zover het scherptediepte vlak dat toelaat, op het slakje. De eierbolletjes op de voorgrond vallen inderdaad buiten het scherptediepte bereik, maar in mijn overtuiging wordt de blik van de kijker 'begeleid' naar het diertje toe. Het klopt verder dat het geen kleurrijk diertje is, soms hebben ze een wat meer roodachtige tint maar meestal deze kleur bruin met witte highlights. Dus in dat opzicht inderdaad geen concurrentie voor de tropische familie.

tot zo ver.
                  Zonder oppervlakte geen diepte...

Comment

Gefeliciteerd aan alle winnaars ! Dit was weer leuk om mee te doen. Bedankt voor de beoordelingen en bedankt aan Rene voor het verwerken van de uitslag ! Op naar de volgende ronde ....
                    Never say never!
                    Cogito ergo sum !

Comment

Nou, het is er eindelijk van gekomen....de uitslag van Juni 2010:

1. 7,85 Jenny
                      2. 7,56 Bibi
                      3. 7,54 Korneel
                      4. 7,49 Ron Freijer
                      5. 7,45 Plonspopje

Allemaal gefeliciteerd!! .
                      Bedankt!

Rene, bedankt maar weer voor de organisatie! Zou het wellicht mogelijk zijn dat de volgende keer weer de foto's verkleind in de Excel-sheet worden weergegeven?
                      ikreis.net

Comment

Originally posted by Dicky View Post
                        De inhoud van het bestand kopiëren naar een leeg tabblad helpt al behoorlijk.
                        Laat me, laat me
                        Laat me m'n eigen gang maar gaan
                        Laat me, laat me
                        Ik heb het altijd zo gedaan

Comment

Gefeliciteerd allemaal en René weer bedankt.
                          De volgende ronde doe ik niet mee, ik kom nooit in zoet/koud water.
                          Suc6 allemaal.
                          Laat me, laat me
                          Laat me m'n eigen gang maar gaan
                          Laat me, laat me
                          Ik heb het altijd zo gedaan

Comment

Originally posted by Plonspopje View Post
                            Gefeliciteerd allemaal. Jeetje, wat liggen de beoordelingen uiteen en de uitslag zo dicht bij elkaar. 't Was weer eens interessant en vooral leuk om mee te doen en bedankt voor de feedback
                            Inderdaad, verschil tussen de nummer 1 en nummer 5 is maar minimaal.
                            Waarom zou je zwemmen als je ook met de scooter kunt.

http://www.duikteamh2o.nl

Comment

Working...
                            X