foto oktober 2009: koraalduivels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

foto oktober 2009: koraalduivels

Met nog een paar beoordelinkjes te gaan voor de zakpijpen, maak ik aan het begin van deze nieuwe maand vast het volgende onderwerp bekend. Als toegezegd zijn de warmwater vakantiefotografen weer aan de beurt. Ook voor jullie een eenvoudig onderwerp deze keer, de koraalduivel, of op zijn Engels de lionfish. Het maakt niet uit welke soort uit die familie, juveniel of volwassen, solitair of in groepen.

Een mooie vissoort, met die stekels en waaiervinnen, rood en bruin en wit gestreept, sommige soorten met blauwe vlekken, niet schuw en goed benaderbaar. Ja, vaak hebben ze de eigenschap hun staart naar je toe te draaien, er mag toch wel een klein moeilijkheidje aan zitten. En ze zijn giftig, maar ik heb ze nooit als agressief ervaren. Ze komen algemeen voor in de Indopacifische regio (Indische Oceaan en Stille Oceaan en alle daar aan gelegen randzeeën). Uit docu's op tv heb ik begrepen dat ze ook langzaam de Middellandse Zee en de Caraïbische Zee veroveren, maar dat heb ik zelf nog niet gezien.

Stuur je mooiste foto van een koraalduivel(s) naar mij toe via de e-mail, in standaard jpeg format, voorkeursresolutie 1024x768, en vermeld gaarne je DuikForum nickname er bij. Één foto per inzender, en probeer gaarne niet gelijk je inzending aan te kondigen hier op het forum om de anonimiteit te waarborgen. Ik plaats ze allemaal genummerd in het speciaal aangemaakte foto album. Inzenden is mogelijk tot en met woensdag 21 oktober, of totdat eerder het maximum aantal inzendingen van 21 is behaald.

Let op; deelname is gratis, maar er zit een kleine verplichting aan in de vorm van het deel nemen aan het beoordelen van de andere inzendingen. hierover meer ná 21 oktober.
    Last edited by Don Chedi; 01-10-09, 15:33.
    Sabaai dii
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Re: foto oktober 2009: koraalduivels

Leuk onderwerp! Inderdaad een vis die je bijna overal in het buitenland (vooral wat warmer natuurlijk) kan zien. Ben benieuwd naar de inzendingen...
    ... het zijn ook net mensen

Comment

Leuk onderwerp!
      Ik Begon Met 8 (jaar met duiken)
      Dive for life, Live to dive, Dive and let live, Just dive your life.

Comment

Duidelijk een goed gekozen onderwerp. Het blijft iedere maand wel afwachten wat iedereen in zijn/haar foto verzameling heeft, maar nu zijn er al 11 foto's ingestuurd in 4 dagen tijd.
        Sabaai dii

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
          Duidelijk een goed gekozen onderwerp. Het blijft iedere maand wel afwachten wat iedereen in zijn/haar foto verzameling heeft, maar nu zijn er al 11 foto's ingestuurd in 4 dagen tijd.
          Laat ik nou eergisteren een hele mooie Lionfish op de plaat gezet hebben. Ik zal proberen hem via hioer ((Hurgada) te versturen.

Comment

Zo, na een lang weekendje vond ik weer 4 foto's in mijn postvak. Staan er nu bij.
            Sabaai dii

Comment

Zo, na een lang weekendje vond ik weer 4 foto's in mijn postvak. Staan er nu bij.
              Er zijn een paar wel heel mooie bijgekomen.
              Nog 3 te gaan.
              Laat me, laat me
              Laat me m'n eigen gang maar gaan
              Laat me, laat me
              Ik heb het altijd zo gedaan

Comment

Waarom lukt het me niet mijn foto te uploaden ?
                Nat steen en nat ijzer... allebei goed...

Comment

Originally posted by cas View Post
                  Waarom lukt het me niet mijn foto te uploaden ?
                  Geen idee, maar als je mee wilt doen aan de wedstrijd moet je je foto naar Don mailen.
                  Laat me, laat me
                  Laat me m'n eigen gang maar gaan
                  Laat me, laat me
                  Ik heb het altijd zo gedaan

Comment

Originally posted by Trimmer View Post
                    Geen idee, maar als je mee wilt doen aan de wedstrijd moet je je foto naar Don mailen.
                    En als ik Don's bericht gelezen had had ik dat geweten... tnx...
                    Nat steen en nat ijzer... allebei goed...

Comment

Nou, het loopt al een trein. Ik heb nu 20 foto's, dus bij deze roep al vast af dat de eerste die ik nog in mijn postvak aan tref, die wordt nummer 21. Daarmee is het maximum aantal inzendingen bereikt en sluit ik de inzend termijn voortijdig.
                      Als ik morgen meerdere foto's aan tref, zal ik dus mensen moeten teleur stellen. Maar dat zien we morgen wel.
                      Sabaai dii

Comment

Ik kijk zojuist in mijn mailbox, en ik zie 2 foto's. Dat betekent dat het maximum aantal inzendingen is bereikt. En het betekent ook dat ik 1 van die 2 moet teleur stellen.

Maar daar ga ik vanmiddag/vanavond wel aan werken, bij deze vast de mededelingen dat niemand meer hoeft in te zenden.
                        Sabaai dii

Comment

bij deze vast de mededelingen dat niemand meer hoeft in te zenden.
                          Oeps, te laat dus.

Nou ja, helaas pindakaas.

Gr Edgar

Comment

Originally posted by Edgar View Post
                            Oeps, te laat dus.

Nou ja, helaas pindakaas.

Gr Edgar

Je bent niet de enige vrees ik...het ging echt snel deze ronde!! Dat is het risico als je niet gelijk naar een foto gaat zoeken en doorsturen
                            Grtzzz DQ
                            http://scubapixels.webs.com/

Comment

Ben net een paar dagen terug uit Hurghada en natuurlijk ook koraalduivels geschoten. Helaas te laat......volgende keer beter
                              In het water zo vrij als een

Comment

Working...
                              X