Freediven, of is het snorkelen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Freediven, of is het snorkelen?

Wanneer is freediving echt freediving en geen snorkelen met soms naar onder gaan?

Hoelang blijf je je bijvoorbeeld onder?
    Bekijk mijn video's van ondermeer duiken op www.youtube.com/michaelnascar

Re: Freediven, of is het snorkelen?

Als je naar onder gaat ben je niet aan het snorkelen dus ...

Comment

Dat begrijp ik, maar wanneer noem je jezelf freediver ipv snorkelaar?

Comment

Originally posted by Michaelvandijk View Post
        Dat begrijp ik, maar wanneer noem je jezelf freediver ipv snorkelaar?
        Wanneer noem je jezelf een hardloper ipv gewoon even naar de AH om de hoek wandelen? Het is toch ook allebei met de voeten te doen?

Ik denk wel dat je zelf het antwoord ook weet hoor: je bent een freediver als je hoofddoel is in apnea te gaan duiken, en als je hierbij vlot dieptes haalt van 20-40m... en je bent een snorkelaar als die snorkel moet dienen om je hoofd onderwater te houden om naar vanalles te kijken en ondertussen toch te blijven ademen, en als je dan af en toe eens even onderduikt ben en blijf je nog altijd een snorkelaar...
        Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Wel een interessante vraag. Bij de ANWB reisverzekering word freediven namelijk op een hoger risico ingeschaald dan snorkelen en moest dus (als ik het goed begreep) aanvullend verzekerd worden. Maar waar nu de grens lag konden ze me daar niet vertellen...

Als ik met mijn snorkelsetje het water in duik ga ik er dus maar vanuit dat ik een snorkelaar ben die liever onderwater is dan aan de oppervlakte
          Mijn logboek

Comment

Originally posted by Michaelvandijk View Post
            Wanneer is freediving echt freediving en geen snorkelen met soms naar onder gaan?

Hoelang blijf je je bijvoorbeeld onder?
            Als er een snorkel aan zit is het een snorkelaar. Een free-diver neem geen snorkel mee onder water.

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
              Als er een snorkel aan zit is het een snorkelaar. Een free-diver neem geen snorkel mee onder water.
              Dat gaat volgens mij niet helemaal op. Genoeg filmpjes op YouTube van freedivers met snorkel. Allen halen zij deze tijdens de duik uit hun mond. Denk dat het afhangt van het type freediver... Die gasten die met zo'n betonblok de diepte in gaan hebben dacht ik idd geen snorkel. Bij andere disciplines voor zover ik gezien heb op internet wel.
              Mijn logboek

Comment

Als het hoofddoel is om aan de opp. te drijven en visjes te kijken dan ben je snorkelaar.
                Indien het hoofddoel is om in apnea naar grotere dieptse te duiken zou ik het omschrijven als free-diving.
                No risk no fun

Comment

Gewoon gaan duiken man, heb in Egypte een dagje gaan snorkelen, was geen F*CK aan!!
                  Droog maar toch nat.

Comment

Voor ik begon met duiken flink wat af gesnorkeld. Mij daar altijd super mee weten te vermaken. En nog! Ook de laatste vakantie af en toe alleen met het snorkeltje het water in geweest.
                    Mijn logboek

Comment

Ik ben sinds een paar jaar 'normaal' duiker, maar Freediving trekt mij eigenlijk ook wel, vooral omdat het qua materiaal aanschaf vrij laagdrempelig is.

Ga op vakantie eens eerst beginnen met het proberen van langer op diepte te blijven en adem in te houden en dan zien of het echt iets is!

Comment

Michael: ik zou daar zeer voorzichtig mee zijn. Klinkt allemaal erg onschuldig "gewoon een stukje onderwaterzwemmen en even je adem inhouden", maar de risico's zijn groter dan je op het eerste gezicht zou denken. Google bijvoorbeeld eens op het begrip 'shallow water blackout' en je leert waarschijnlijk iets waar je nog nooit aan hebt gedacht.
                        Als freediving je trekt zou ik je adviseren om er toch een opleiding in te volgen, en niet beginnen met wat aanmodderen zonder dat je precies weet waar je mee bezig bent.
                        Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Originally posted by reinoud View Post
                          Michael: ik zou daar zeer voorzichtig mee zijn. Klinkt allemaal erg onschuldig "gewoon een stukje onderwaterzwemmen en even je adem inhouden", maar de risico's zijn groter dan je op het eerste gezicht zou denken. Google bijvoorbeeld eens op het begrip 'shallow water blackout' en je leert waarschijnlijk iets waar je nog nooit aan hebt gedacht.
                          Als freediving je trekt zou ik je adviseren om er toch een opleiding in te volgen, en niet beginnen met wat aanmodderen zonder dat je precies weet waar je mee bezig bent.
                          Zeg eens reinoud, zijn er dingen in het leven waar jij NIET zeer voorzichtig mee omgaat...
                          No risk no fun

Comment

Originally posted by scubapat View Post
                            Zeg eens reinoud, zijn er dingen in het leven waar jij NIET zeer voorzichtig mee omgaat...
                            Maar hij heeft wel gelijk.
                            ik hou ook niet van " Dat doen we wel even"
                            It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

It's better to burn out then to fade away, dat zijn toch niet alleen praatjes tegen de vaak hoop ik...
                              No risk no fun

Comment

Working...
                              X