Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat voor dieren zijn het

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat voor dieren zijn het

Hallo. ik kwam 2 dieren tegen. wat voor soorten zijn het? ik dacht bij de eerste foto zelf aan een kokerjuffer. de tweede lijk op een plaat met zandkorrels.
    Click image for larger version

Name:	P5060064.JPG
Views:	2
Size:	1.3 KB
ID:	1854451Click image for larger version

Name:	P5060060.JPG
Views:	2
Size:	1.1 KB
ID:	1854452
    ik hoop dat het goed is te zien.

Misschien ligt het aan mij, maar de foto's zijn nogal klein en ik kan er niet op inzoomen...

Comment

Inderdaad, wat grotere foto's zullen helpen bij identificatie, maar ook wat meer achtergrondinformatie. Waar heb je ze gezien (zoet of zout?) afmetingen, bewogen ze, eventuele andere zaken die opvielen?
      Sabaai dii
      http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Comment

nu moet het beter zijn.
          ik heb ze gespot in de Surfplas Goirle, zoet water.
          ze kruipen over het zand

Comment

Helaas zijn de foto's nog steeds te klein om te zien wat het eventueel kan zijn. Bij het inzoomen wordt het ook niet duikelijker vanwege de grotere pixels.Wat is de grootte van de foto's?
            Link naar mijn fotoblog

Commentaar (+ of -) of tips ivm mijn foto's, ik hoor het graag.
            Het leven is één groot leermoment

Comment

Kokerjuffers?
              Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Kokerjuffers zijn wel het meest waarschijnlijke. Ze bouwen allerlei soorten kokertjes, vorm en materiaal afhankelijk van de soort. Het zijn allemaal larven van wat later vliegende insecten zullen worden. Ook dat 'plaatje van zandkorrels', wat waarschijnlijk vergelijkbaar is met deze:

Last edited by Don Chedi; 10-05-17, 07:33.
                Sabaai dii

Comment

daar lijkt het wel op en verklaard waarom ik verschillende afbeeldingen zie van het diertje.
                  ik snap alleen niet waarom mijn foto's zo klein blijven op de post. afmeting is 3968 x 2648 pixels.

Comment

Ja vreemd, ik weet dat de DF software foto's verkleint maar zo klein was nog niet voorgekomen. Zelf link ik foto's door van andere locaties (mijn eigen website) middels de [ img ]fotolocatie[ / img ] code.

In ieder geval, nu je kokerjuffers hebt ondekt, kan ik je aanraden om vaker klein te kijken. Vissen zijn mooi, in zoet water ook best indrukwekkend groot, maar insecten en andere lagere dieren zijn veel veelzijdiger, kan je hele duiken aan besteden.

Veel plezier met ontdekken
                    Sabaai dii

Comment

Working...
                    X