Höhlentauchen - Sporttauchen in Höhlen und Grotten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Autor: Thilo Künneth / Paul W. Munzinger

Höhlentauchen« ist der dritte Titel der Reihe »Tauchpraxis«. Er gibt sowohl dem Neuling als auch dem ambitionierten Sporttaucher fundierte Ratschläge zur Planung von Tauchgängen, für das Auffinden der schönsten Höhlen und zum Umgang mit deren Bewohnern. Dazu Tipps zum Einsatz der richtigen Ausrüstung und die Verwendung von Mischgas, Hinweise auf Gefahren und deren Prävention, das Verhalten in Notsituationen und die Orientierung in Höhlen. Das Buch ist durch faszinierende Fotos, informative Grafiken und ein Stichwortverzeichnis aufwändig gestaltet.

ISBN 3275014609
    146 Seiten, 76 Farbabbildungen, 3 Zeichnungen, gebunden

Prijs: € 26,00
    This message was sent with recycled electrons

Geen fijne titel.
    Sportduiken en grotduiken zijn onverenigbaar.
    Bij Sheck Exley (Blueprint for Survival) kan je lezen dat de grootste oorzaak van dodelijke ongevallen in grotten is: het niet gevolgd hebben van een opleiding in grotduiken. En die doden zijn vaak zeer ervaren sportduikers, opvallend veel instructeurs.

maarten
    Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
    PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
    Driven by passion, committed to excellence

Comment

Ben ik met je eens! Ik heb ze dat ook bericht, maar ja.. stickers plakken over zo'n kaft is ook weer zo wat.
      This message was sent with recycled electrons

Comment

Originally posted by DiveNow
        Ben ik met je eens! Ik heb ze dat ook bericht, maar ja.. stickers plakken over zo'n kaft is ook weer zo wat.
        Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
        PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
        Driven by passion, committed to excellence

Comment

Re: Höhlentauchen - Sporttauchen in Höhlen und Grotten

Dit boek is nu in de uitverkoop bij amazon.de (voor 4,99). Heb het vorige week binnen gekregen en uitgelezen. Het gaat eigenlijk vooral over wat bij PADI de cavern specialty heet. Er wordt een beetje dieper op speciale uitrusting ingegaan, maar het hele verhaal is wel gericht op niet verder dan de daglicht zone duiken.
          Wil je verder een grot in, dan zorgen dat je voor het echte cave werk opgeleid bent, genoeg traint en over de juiste materialen beschikt.
          Mijn foto's: h2olic.net Mijn duiklog: ultimatedivelog.com

Comment

Working...
          X