Gezocht Boek over onderwaterleven van Curacao/Caribische zee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gezocht Boek over onderwaterleven van Curacao/Caribische zee

Ik vroeg me af of jullie boeken kennen met informatie over het onderwaterleven van de Caribische zee (Curacao).
    Het lijkt me wel leuk dat als je met het duiken visjes etc tegenkomt die je kunt herkennen..

Re: Gezocht Boek over onderwaterleven van Curacao/Caribische zee

Reeffish identification FLORIDA CARRIBEAN BAHAMAS door Human en Deloach. Behoorlijk compleet boek over vissen.
    sigpic

Als je blijft kijken naar de plek waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

Comment

Ik ga naar Bonaire. Dan kan ik dit boek dus ook gebruiken. Misschien onnozele vraag, maar zijn de koralen, weekdieren en schaaldieren ook beschreven in dit boek?

Comment

Als t goed is kun je ter plaatse, in de duikwinkels ook een visherkenningskaart aanschaffen met de meest voorkommende vis en begroeiing, dat is wat handzamer om mee te nemen, dan een zwaar boek, hebben wij ook aangeschaft toen we vorig jaar op Bonaire waren.
        Addicted to Diving!!!

Comment

Goeie tip.. dat ga ik zeker doen. Zit al aan mijn max met gewicht om mee te nemen. Ik moet echter wachten tot September (lange zit). Heb bijna alle filmpjes over Bonaire op YouTube al eens voorbij zien komen. Thanks anyway Ga dit boek iig eens bekijken.

Comment

Bedankt voor de tip!

Comment

Als je ook koralen en garnalen enzo wil kunnen herkennen heb je dit nodig: The Reef Set - Fish, Creature, Coral Books - Florida Caribbean Bahamas []

In het vissendeel staan echt alleen de vissen.

Een visherkenningskaart is wel leuk maar altijd verre van compleet. Hiermee kun je alleen de opvalende en meest voorkomende vissen herkennen.

Comment

Op Curacao zijn door de lokale dierenbescherming een 4-tal boeken uitgebracht over hun dieren, planten, vogels en het koraalrif.
                In dit laatste boekje staat het meest voorkomende onderwaterleven beschreven met fotos. Zie Dierenbescherming Curacao. Het boekje is op het eiland te koop bij oa Bruna.

Comment

Originally posted by 10nus View Post
                  Reeffish identification FLORIDA CARRIBEAN BAHAMAS door Human en Deloach. Behoorlijk compleet boek over vissen.
                  Er zijn ook nog wat andere en ik ben natuurlijk de muts die ze allemaal heeft, maar dit is zonder twijfel de beste. Dan heb je die andere allemaal niet nodig. Helaas staan er wel alleen vissen in, er is een aparte van koralen, reefcreatures (garnalen, krabben, etc.). Ze zijn niet goedkoop, maar wel erg goed!
                  blabla-blub-blub-blabla

Comment

Oke super!
                    Ik de duikwinkel van mijn Duikschool verkopen ze een boekje over het onderwaterleven van de caribische zee van Pictolife..
                    Iemand daar ervaringen mee? Is het een beetje bruikbaar?

Comment

Zoals Marloes al zei...de enige echt goede is Reeffish identification FLORIDA CARRIBEAN BAHAMAS door Human en Deloach
                      Voor de Pacific hebben ze ook dit soort boeken uitgebracht...de beste!

sigpic

Als je blijft kijken naar de plek waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

Comment

Working...
                      X