Laatste aankoop - Part 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by johny View Post

Iedere techduiker die ik ken, gebruikt bungee!
    Begin van het jaar was er jaarmarkt in Zierikzee. In de aanbieding bij een watersportzaak rollen touw (lijn) en bungees. Voor een paar euries had je 10m bungee.
    Maar ja, waarom bungee knopen als je een fraaie elastische band bij je automaat krijgt ?
    Ik zie weinig verschil, alle twee zeer elastisch materiaal. Wat is het voordeel van een bungee ?

Groet,
    PAT1

Comment

De back-up komt vrij makkelijk los uit die rubber band. Met bungee en een paar goede tie-rips heb je dat probleem niet zo snel, en ik verwacht dat bungee koord minder snel zal knappen/scheuren als het verouderd.

Comment

Bij die TecLine wordt op speciaal verzoek van PAT1 een ISO certificaat geleverd ;-)

Comment

Mijn laatste aankoop; een poseidon cyklon 5000 eerste trap met daar aan vast een tweede trap en een 6 liter flesje in nieuwstaat voor slechts 35 Euro. Nog geen idee wat ik met alles ga doen. Het ging mij voornamelijk om die eerste trap. deze zal als extra eerste trap dienen naast zijn voorganger de cyklon 300

Comment

Een 'bungee' houder voor mijn losse Suunto SK5 kompas. De standaard houder met band is te kort om deze makkelijk over de cuf-ringen van mijn droogpak te schuiven. Heb er wel een maatje dikker elastiek genomen, die had ik toch liggen.
            Het elastiek kun je makkelijk uitrekken en het kompas kan meteen goed op je arm worden geplaatst.
            Had ik eerder moeten doen, erg handig.

Groet,
            PAT1

Comment

Originally posted by PAT1 View Post
              Een 'bungee' houder voor mijn losse Suunto SK5 kompas. De standaard houder met band is te kort om deze makkelijk over de cuf-ringen van mijn droogpak te schuiven. Heb er wel een maatje dikker elastiek genomen, die had ik toch liggen.
              Het elastiek kun je makkelijk uitrekken en het kompas kan meteen goed op je arm worden geplaatst.

Groet,
              PAT1
              Misschien een idee om de GUE fundamentals te doen daar leer je nog veel meer handige dingen die je op het internet niet tegen komt. Er zijn genoeg instructeurs in Nederland die je kunnen helpen

Comment

Originally posted by ger 5 View Post

Misschien een idee om de GUE fundamentals te doen daar leer je nog veel meer handige dingen die je op het internet niet tegen komt. Er zijn genoeg instructeurs in Nederland die je kunnen helpen
                Ger5, Hartelijk dank voor dit advies. Het idee om eens wat meer met elastiekskes te gaan doen is niet van internet, maar van een handelaar in scheepsbenodigdheden gewoon op straat tijdens een jaarmarkt. Moest toch wat reservetouw voor mijn reels hebben en waar kun je beter terecht dan bij een groothandel in touw. Hij had ook een enorme sortering in 'bungee-koord'. Ja soms moet je geluk hebben.

Groet,
                PAT1

Comment

Zie onderaan http://www.torpedo.be/mes.html
                  Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                    Dag Luc,

Mogelijk zul je het niet geloven, maar jouw 'torpedosite' wordt door mij aanbevolen.

Bij de specialty wrakduiken is het zelfs onderdeel van de verplicht door te lezen en te bestuderen literatuur.

Groet,
                    PAT1

Comment

Dag Luc,
                      Mogelijk zul je het niet geloven, maar jouw 'torpedosite' wordt door mij aanbevolen.
                      Groet,PAT1
                      Nou Luc

Volgens mij geloof je je ogen niet.
                      Wat een eer om door PAT1 te worden aanbevolen.
                      Moet voelen alsof je de Nobelprijs krijgt.
                      Ik zou het in ieder geval niet droog houden.

It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Ik heb een droogpak Willij
                        It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Working...
                        X