Elektronika onderdelen Agpo (spoed aub :-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Elektronika onderdelen Agpo (spoed aub :-)

Kan iemand me helpen aan elektronika onderdelen?
    Ik ben op zoek naar minimaal twee G6N50E1D (ook wel HGTD6N50E1D genoemd) N-Channel IGBTs.

Deze dingen zitten in het branderautomaat van mijn Agpo HMC32 CV ketel.
    Normaal had ik deze automaten op voorraad, maar nu niet meer.
    Mijn automaat is nu kapot waardoor ik geen verwarming en warmwater meer heb.

Ik kan natuurlijk een nieuw automaat kopen 265,- maar ik soldeer er liever een paar nieuwe goedkope onderdelen in.
    Eens in de 4 jaar gaat dat automaat defect, dat was nooit een probleem omdat ik ze gratis kreeg...
    (was ooit eens een technisch Agpo expert :-)

Morgen de haard maar weer eens opstoken.

Re: Elektronika onderdelen Agpo (spoed aub :-)

Originally posted by Ron Jacobs View Post

Ik kan natuurlijk een nieuw automaat kopen 265,- maar ik soldeer er liever een paar nieuwe goedkope onderdelen in.
    Eens in de 4 jaar gaat dat automaat defect, dat was nooit een probleem omdat ik ze gratis kreeg...
    (was ooit eens een technisch Agpo expert :-)
    Helaas kan ik je niet helpen Ron,
    maar ik twijfel nu wel of ik ooit een agpo koop, zeker als een technisch expert dat schrijft...
    Duikteam Zuid ontmoetingsplaats voor Recreatieve en Technische duikers in Limburg en Brabant.

Duikfilms oa Marsa Alam

Comment

Ze zijn ook niet meer te koop Jan, maar de HMC ketel die ik heb is destijds zeer bewust gekozen.

Nefit/Radson/Vaillant/Bosch/Intergas gaven toen zoveel problemen, en dit type heeft nog steeds een uniek ontwerp en werking.
      Waarschijnlijk haal ik dadelijk een ander automaat, en ga daarna op zoek naar onderdelen.
      (kan ik alvast het reserve automaat repareren) Fijn zo'n weekje vrij, het is hier nu 12 graden...

Comment

Originally posted by Ron Jacobs View Post
        Ze zijn ook niet meer te koop Jan, maar de HMC ketel die ik heb is destijds zeer bewust gekozen.

Nefit/Radson/Vaillant/Bosch/Intergas gaven toen zoveel problemen, en dit type heeft nog steeds een uniek ontwerp en werking.
        Waarschijnlijk haal ik dadelijk een ander automaat, en ga daarna op zoek naar onderdelen.
        (kan ik alvast het reserve automaat repareren) Fijn zo'n weekje vrij, het is hier nu 12 graden...

Kan je ook niet bij je collega's terecht ????????

Don't dream your life, live your dreams

Comment

Pim, wij verkopen alle merken maar geen Agpo ;-(
          Zelfs de Vegro heeft dit niet.

Comment

marktplaats etc al gekeken?, had laatst de ventilator van mijn nefit kapot en er waren er genoeg te vinden op MP, zelfs hele ketels voor 100 euro, de rest van de onderdelen los trouwen ook. heb uitendelijk een nieuwe ventilator voor weinig kunnen kopen

15 resultaten voor " agpo branderautomaat " op marktplaats, moet je alleen ff kijken welke in jou cv passen.

staan er aantal tussen voor de 23-32 modellen.... nieuw idd rond de 260 euro.
            Last edited by Eaglez_mr2; 06-01-10, 12:05.
            Duukze, Aike
            GDFD-9 23 - 25 juni 2017 meer info ---> http://www.duukn.nl/gdfd
            http://www.duukn.nl

Comment

Dat klopt Aike, maar ik weet dat de standaard automaten vaak na 4 jaar kapot gaan.
              Meestal gebeurt dat nadat de spanning een tijdje van de ketel af is geweest.
              Bij mij was dat gisteren ook, omdat ik een nieuwe radiator opgehangen had.

Als je dus zo'n tweedehands automaat koopt, dan kan het thuis meteen defect zijn of snel kapot gaan.
              Ik kies dus liever voor wat nieuwe onderdelen die ik zelf kan vervangen op de print.

PS, ik heb net bij een van onze klanten een nieuw automaat gekocht voor € 205,- incl. btw.
              Dat is een goede prijs. Nu nog onderdelen zoeken voor de reserve automaten.

Comment

Hoi Ron,

Moet het exact het zelfde component zijn, of mag het ook compatible zijn? Ik las hier wat specs en daar moet bij Farnell wel wat voor te vinden zijn, zoals de IRG4BC20SDPBF.
                ErikH's Divelog - (On)regelmatige updates over duiken, materiaal, vakanties, foto's en video's.

Comment

Euhm, die post met die specs bij Circuits online is ook van mij :-)

Comment

Aha! okee, niet naar de datum gekeken, dus de link ook niet gelegd. Maar waarschijnlijk heeft Farnell wel iets compatibles. Als je wilt, kan ik daar wel wat voor je meebestellen binnenkort.
                    ErikH's Divelog - (On)regelmatige updates over duiken, materiaal, vakanties, foto's en video's.

Comment

Working...
                    X