DONT LET OUR OCEANS GO TO WASTE - Help mee tegen het plastic probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

DONT LET OUR OCEANS GO TO WASTE - Help mee tegen het plastic probleem

Ik ben Eveline Ghering een student aan de opleiding Maritieme Techniek aan de Hogeschool Rotterdam met een liefde voor duiken en alles wat er bij komt kijken. Voor een project voor school zijn wij bezig met een systeem, THE PLASTIC RAY, dat plastic van de zeebodem kan halen zonder dat het flora en fauna aantast of beschadigd. Voor ons onderzoek hebben wij hulp nodig om te bewijzen dat plastic onderwater net zo'n probleem is als de plastic soup en dat het ook in Nederland speelt.

Als u recent in Nederland heeft gedoken zou f u misschien de onderstaande link wilt gebruiken om een enquête in te vullen;

https://www.survio.com/survey/d/B2Z9A5A9D8E9K7Y8H

Hieronder nog wat informatie over het probleem:
    - Meer dan 70% van al het plastic dat in het water terecht komt eindigt op de zeebodem.
    - Als plastic er lang genoeg ligt breekt het op in micro-plastic. Deze deeltjes kunnen zo klein zijn dat plankton ze eten, die weer worden gegeten door vissen die wij eten. Ook komt het terecht in ons water. Het is ingeschat dat mensen per jaar 11.000 stukjes micro plastic eten per jaar.
    - Het kost de overheid ongeveer 13 biljoen dollar per jaar in omgevingsschade kosten. Geld dat een betere bestemming kan hebben dan rommel.
    - Ongeveer 400 verschillende soorten dieren zijn vaste geraakt of zijn gestorven door onze rotzooi... 92% daarvan was plastic.

Last edited by EvelineGhering; 05-01-18, 13:49.

Ik begrijp dat je de enquete alleen in mag vullen als je recent in NL hebt gedoken? Ik wilde namelijk bij de eerste vraag "nergens" of "niet in NL" invullen en dat mag niet.

Daarnaast: gooi de spellingcheck er eens overheen voordat je iets publiceert. Het stukje hierboven stikt van de taalfouten, en bij vraag 1 in de enquete het woord "resent" doet gewoon pijn aan de ogen.