Announcement

Collapse
No announcement yet.

Die Hard 2011

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Die Hard 2011

Beste Allen,

Op 21 t/m 23 januari 2011 doen we het 12de Die Hard weekend. Het weekend is op de Witte boulevard in zeeland bij Renesse. Iedereen is van harte welkom. Meld je aan. De kosten zullen 90 euro zijn.

Dank je Johanna voor de uitleg. En ja de informatie is wat summier

Het is een heel weekend van vrijdag t/m zondag. Het Die Hard weekend bestaat sinds 1999. Het is een weekend in het kader van het Monitoring Onderwater Oevers project van de St. Anemoon (www.anemoon.org). Ik heb het weekend samen met Arjan Gittenberger bedacht omdat in de winter weinig duikers in water gingen en nog minder onderwater monitoorde wat voor een dieren gezien werden. In 1999 waren sinds de start van het MOO-project in totaal 10 MOO-formulieren ingevuld voor de maanden (okt t/m maart). Dus het eerste doel was om dit aantal te verdubbelen. Het eerste weekend hadden we 34 formulieren. Ondertussen hebben we 11 weekenden gehad. Naast de formulieren hebben we op zaterdagavond van verschillende duikers een aantal dia's (max 25) van het west-europese getijden gebied. Dat is altijd boeiend en leerzaam. Tenslotte zijn alle duikers geboeid door het onderwaterleven en het delen van kennis en ervaringen horen ook bij het weekend.
    Het weekend is free format. Wat Johanna zegt klopt: ik maak een agenda, maar het staat je vrij je eigenweg te gaan. De vaste punten zijn vrijdagavond elkaar voor het eerst (weer) zien, zaterdagochtend ontbijt en zaterdagavond eten en dia's.

Agenda:
    vrijdag 21-01-2011

Vrijdag vanaf 15:00 uur welkom op de witte boulevard (http://witteboulevard.nl/)
    Vanaf 21:00 uur is er stampot voor de liefhebbers.
    Eerste duik Zeelandbrug, LW: 22:40, Tijd te water: 21:48.
    Vrijdagavond film: Antarctica

zaterdag 22-01-2011
    Ontbijt
    Tweede duik Schelphoek, LW: 11:05, Tijd te water: 10:23
    Derde duik Scharendijke starttoren, Tijd te water: 14: 00
    Zaterdagavond dia's

Zondag 23-01-2011
    Ontbijt
    Plompe toren, LW: 12:00, Tijd te water: 11:13

MOO-formulier
    http://www.anemoon.org/anemoon/downl...eren/MOO3.pdf/

Zijn er nog vragen dan hoor ik dat graag.

Als je je wilt aanmelden dan kan dat door een mail te sturen naar [email protected]
    Groeten Niels

Last edited by NielsSchrieken; 17-12-10, 10:24. Reason: aanvullende informatie

Re: Die Hard 2011

Misschien leuk om uit te leggen wat een Die Hard weekend is?

Comment

Originally posted by Ron Jacobs View Post
      Misschien leuk om uit te leggen wat een Die Hard weekend is?
      Ja haha, ik zou me op basis van deze beperkte info ook niet meteen enthousiast gaan aanmelden..............
      PADI instructrice die geen les geeft!!

Comment

das toch `n weekendje duiken met Bruce Willis
        there`s no redundancy for stupidity
        http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=fransdm

Comment

Originally posted by fransdm View Post
          Ik hoef overdag niet te werken, en 's nachts niet te slapen

DTD WINGER
          Simplex sigillum veri

Comment

Dat is een initiatief dat 12 jaar geleden door Stichting Anemoon is opgezet om ook 's winters meer MOO waarnemingen te krijgen. De insteek is dus biologie en waarnemen (en turven).

Comment

Originally posted by fransdm View Post

Dan is 90 euro helemaal niet gek!
              ::: www.divehead.nl - Mijn blublog! ::: Laatste log: Wrakduikspecialty Huiswerk
              ::: www.duikteamheerenveen.nl - Duikteam Heerenveen :::

Comment

Originally posted by Freaky Fries View Post
                Dan is 90 euro helemaal niet gek!
                Geld toe lijkt me beter, want die man is al aardig op leeftijd

Comment

Oh dus je moet geld betalen om voor Anemoon waarnemingen te mogen gaan doen.

Daarom weinig meldingen misschien :P

Misschien is het wel een idee voor mij, jullie doen iets voor mij en betalen me er nog voor ook.
                  Ja ik word millionair :D

Comment

Wat een onzinreacties maar weer.... Stichting Anemoon is een STICHTING, die zich naar mijn mening op een goede manier inzet voor het Nederlandse onderwaterleven. Het monitoren van soorten is essentieel om een goed beeld te krijgen van de biodiversiteit, en hoe meer waarnemingen hoe betrouwbaarder de waardes. Het invullen van zo'n formulier kost niet echt veel tijd, en is best leuk om te doen. Bovendien leer je er zelf ook een hoop van! Dus waarom die negativiteit?

De beginpost is wellicht niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat de 90 EUR voor de accomodatie is. Lijkt me een redelijke prijs voor een weekend Renesse.
                    ikreis.net

Comment

Originally posted by Jenny View Post
                      De beginpost is wellicht niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat de 90 EUR voor de accomodatie is. Lijkt me een redelijke prijs voor een weekend Renesse.
                      De begin post is helemaal niet duidelijk!!! misschien HAD `n linkje meer duidelijkheid gegeven.

"ik neem aan dat" assumption is the mother of all fuckups.

Misschien is dit draadje verwijderen en opnieuw starten nu wel de beste optie.
                      there`s no redundancy for stupidity
                      http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=fransdm

Comment

Dat is inderdaad ook de oorsprong. Het is sowieso al trekken om liefhebbers te vinden om die waarnemingsformuliertjes in te vullen, gedurende het warmere duiseizoen. In de koude maanden komt er helemaal heel weinig binnen. Enkele kartrekkers van Anemoon proberen dit wat te corrigeren door in januari een duikweekend te organiseren.

That's it.

(p.s. door omstandigheden is het er bij mij vorheen nooit van gekomen, maar deze keer wil ik er bij zijn)
                        Sabaai dii
                        http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

En wat gebeurt er verder nog tijdens een Die Hard weekend?
                          Noordzeeduikers doe mee met Monitoring Scheepswrakken Noordzee!
                          Check mijn blog op Duikeninbeeld.tv

Comment

Er zijn op zaterdagavond presentaties over wat er dit jaar allemaal aan nieuwe ontwikkelingen zijn in onderwaterbiologiezeeland. Welke soorten zijn nieuw, welke zijn in opkomst, welke lijken verdwenen, etc.

Comment

En nog wel fanatiek duiken?
                              Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Working...
                              X