Voldoende drinken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voldoende drinken

Ter lering ende vermaak....alhoewel dat laatste wordt dan leedvermaak.
    Afgelopen september weer naar Scapa flow geweest om oude bekende wrakken op te zoeken en nieuwe te ontdekken.
    De eerste duikdag werd er 's ochtends niet gedoken het water was zo ruw dat zelfs de veerdienst van Scrabster naar Stromess eruit lag.
    's Middags wel een duik gemaakt nop de F2 en de YC21 deze wrakken had ik vorige keer ook al beocht maar nu ben ik wel door de Barge gezwommen, zeg maar een cavern dive.
    De tweede duikdag -het water was nog steeds "choppy" ruw dus- na het ontbijt en een paar slokken veel te sterke koffie een deco duik (5 min deco) gemaakt op de Brummer.
    Door het ruwe water de laatste deco minuut gemist, maar och ik had mn gradient factoren op 70/30 ingesteld dus....
    na weer aan boord gekomen te zijn m'n droogpak uit en naar binnen.
    Na ongeveer een half uurtje voelde ik me niet helemaal lekker dus me (met een buddy) bij de schipper gemeld en direct aan de O2 (on demand masker)
    Daarna ging het beroerder, kortom een echte deco.
    Op naar de deco kamer, 5 uur .
    Volgende ochtend naar de controle arts, conclusie (mede na ar aanleiding van het verslag van de schipper en van de arts die me van boord haalde) was DEHYDRATATIE. (vochttekort)
    Door mijn GF instellingen was ik zelfs nog net binnen de grenzen van de no-deco limiet gebleven.
    Moraal van het verhaal: DENK ER AAN VOLDOENDE TE DRINKEN ( ik wist het, maar daar had ik nog nooit bij stil gestaan en wat is voldoende, een paar slokken op de nuchtere maag dus niet)
    en BIJ RUW WATER EEN EXTRA DECO STOP.
    De rest van de week mocht ik niet meer duiken dus dat was een dure leerervaring.

Last edited by Aquaduck; 28-02-2020, 10:03. Reason: Verplaatst naar wrakduiken

Ai, zo zie je tegelijk ook maar weer dat wat conservatieve instellingen / duikprofielen nog niet zo slecht zijn. Nu vind ik koffie ook niet altijd de beste basis voor hydratatie trouwens.

Comment

Zeker weten Jan, het was het vloeistoftekort dat me de das heeft omgedaan.
      Dus echt iets om op te letten.

Comment

Balen dat je dit is overkomen. Maar weer een leer voor de volgende keer toch ? Zelf heb ik dat ook wel eens gehad op vakantie in Egypte .Vocht tekort. Niet te veel drinken voor de duik omdat je dan ook moet plassen …. Vervolgens op een Zodiac in de brandende zon zitten wachten (met pak aan) , op een aantal duikers die schijnbaar alle tijd v/d wereld hebben en het niet kan schelen dat er een groep op hun zit te wachten. Beetje oververhit en te weinig gedronken . Tja , Dan wordt je er niet fitter op.

Comment

In Life, There's No Surface Interval.

Comment

@ Robby Ik gebruik bijna altijd een p-valve met condoom katheters, ook dat is iets om flink mee te oefenen, nog wel eens lekkage gehad en idd in het begin een pamper tegen de lekkage.
            @ Henry Ik ben er goed vanaf gekomen en dat drinken daar let ik extra goed op. Eerst dronk ik weinig om vooral niet in mijn droogpak te plassen, maar dat heb ik intussen onder de knie haha

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
              @ Robby Ik gebruik bijna altijd een p-valve met condoom katheters, ook dat is iets om flink mee te oefenen, nog wel eens lekkage gehad en idd in het begin een pamper tegen de lekkage.
              @ Henry Ik ben er goed vanaf gekomen en dat drinken daar let ik extra goed op. Eerst dronk ik weinig om vooral niet in mijn droogpak te plassen, maar dat heb ik intussen onder de knie haha
              Normaal gezien plas je toch boven de knie…

Robby: ge moet niet per se langs de apothekeres gaan daarvoor hoor, tenzij natuurlijk het een erg knappe is en dan hebt ge 2 vliegen in 1 klap… gewoon in de supermarket hebben ze die spullen ook (ik heb de mijne indertijd gewoon in de Makro gehaald).
              Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                Normaal gezien plas je toch boven de knie…

Robby: ge moet niet per se langs de apothekeres gaan daarvoor hoor, tenzij natuurlijk het een erg knappe is en dan hebt ge 2 vliegen in 1 klap… gewoon in de supermarket hebben ze die spullen ook (ik heb de mijne indertijd gewoon in de Makro gehaald).
                De (knappe) apothekeres woont vlak naast m'n deur...
                Dan maar gewoon uitgelegd dat het voor lange duiken te maken is :-)

Grtz,
                Robby
                In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Luiers op 123drogisterij.nl, discreet thuisbezorgd, problem solved.
                  Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Goed dat dit weer eens onder de aandacht komt. Ik ken diverse duikers die uren voor hun duik niet drinken omdat ze dan moeten plassen tijdens de duik. Luiers vinden de meeste smerig of raar dus dat gebruiken ze niet. Ik probeer zelf altijd voldoende te drinken vooral in de zomer als het warm is. Ik gebruik een she-p of luiers dus kan ook onder water plassen. Ik vind dat toch wel handig als je lange duiken maakt.

Comment

Ik neem aan dat de meeste reacties hierboven met een droogpak zijn ? Hoe doen jullie dat dan met een nat pak als je moet plassen tijdens de duik ? Als ik ergens wel een hekel aan heb is het plassen in je duikpak ,maar als het niet anders kan laat ik mijn duik er niet door bederven.
                      Last edited by hevo; 01-03-2020, 20:26.

Comment

Kan je een foto van je profiel posten?
                        Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

Comment

In een natpak plas ik gewoon, en vaak al zodra een teen het water raakt.
                            Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Originally posted by Germie View Post
                              In een natpak plas ik gewoon, en vaak al zodra een teen het water raakt.
                              Ha ha ha.....Dat is wel erg snel Germie !

Comment

Working...
                              X