Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wrak Gorishoek

Bedankt voor de helder uitleg van de "aanrijroute" van de diverse leden hier. Wrakje gevonden en verkend. Schitterend veld kokerwormen en inderdaad een geweldige huiskreeft. Overigens ook voldoende sepiaatjes onderweg.
    Kortom genoten.
    Hou me aanbevolen voor nog meer "geheime" wrakjes.

Comment

Ik heb het wrak ook hier geplaatst: http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?131848 is per slot van rekening toch een wrak!

Als er informatie fout staat, geef het dan even door, dan corrigeer ik het. Als iemand extra informatie heeft van het wrak, pas het zelf aan, of geef het door!
      Wat video's hier:
      http://www.vimeo.com/user1146158/videos
      Onze GUE blog: http://silt-out.blogspot.com/

Comment

Vandaag weer eens een keer wezen duiken op deze locatie. Veel stroming, maar een paar minuten zonder.

Was leuke duik, alhoewel het zicht niet geweldig was.

Er ligt momenteel een lijn van kreeftenfuiken over het wrak heen, ter hoogte van de boeg.

Alex.A

Comment

Gisteravond bij het Wrak van 'Den Boer' (Gorishoek) gaan duiken!
          Schitterende duik gehad!
          Wrakje gevonden op 23meter door uit te zwemmen vanaf het 3e sterkdammetje (kant van Vuilnisbelt) met de stroming mee. Vlak voor het wrak een hoopje pijlinktvissen waarvan er eentje naar ons toekwam die blijkbaar wat affectie nodig had.
          Vervolgens het wrak naar beneden gevolgd tot een maximum diepte van 29 meter. Zicht was normaal voor de Oosterschelde.
          Wrak was schitterend en de habitat van veel grote Noordzeekrabben en Kreeften maar ook verschillende rode Zeedonderpadden en wulken en steenkolen!!
          Watertemperatuur was 18C dus lekker genoten (ook na de duik in het ondergaande zonnetje met was pilsjes).

42 minuten weggeweest. Duikplaats zeker voor herhaling vatbaar in de nabije toekomst.

Comment

Gisteravond PRACHTIGE duik bij het wrak van Den Boer gedaan! Eerst een flink wandelingetje gemaakt naar het 3e strekdammetje om zo met de stroming mee naar het wrak te gaan. Het zicht daar was echter 0,0 tot als we op een meter of 20 aankwamen waar alles ineens kristalhelder werd! Zo zijn we vervolgens schuin verder naar 23 meter afgedaalt. Na exact 10 minuten botsten we op het wrak. Ondertussen waren we al een grote Zeenaald en enkele Zeedonderpadden tegengekomen. Vervolgens het wrak naar beneden gevolgt langs de oostelijke kant. Prachtige velden met Kokerwormen, enorme Kreeften, Steenbolken en Zeedonderpadden bezetten die kant van het wrak. Uiteindelijk tot een meter of 29 afgedaalt waar het wrak eindigde en waar enkel nog zand te bespeuren was. Daar eventjes rondgekeken en dan stilletjes aan terug naar boven gedoken. Onderweg nog een grote Vorskwab en Paling gezien. Vervolgens helemaal tot de boeg uitgedoken en daar nog wat gespeurd. Tegen dan begonnen we stilaan in deco te komen dus zijn we maar rustig aan terug beginnen gaan. Enkele minuutjes over de zandvlakte op +-20 meter gezwommen en dan beginnen uitduiken in de zone van 5 tot 12 meter. Hier nog 5, al redelijk grote, Sepiatjes gezien! Eventjes later terug onze hoofden bovengestoken aan het 2e strekdammetje. Een mooi uur gedoken, max. 29 meter bij 19C watertemperatuur!
            Deze duikplaats blijft me keer op keer verbazen. Ik kom er altijd wel iets bijzonders tegen! Ook was het super om het wrak eens te bezichtigen met zicht van +5 meter!
            Het zal weer niet te lang duren vooraleer ik Den Boer weer terug bezoek!
            Last edited by Djduikertje; 02-09-09, 17:34.

Comment

Vandaag nog eens bij het wrak geweest. Het begint verder af te takelen en te verzanden.
              Wel een patrijspoortje gevonden onderaan.
              Het enige stuk dat nog wrakwaardig is is de rechtopstaande boeg tot op 16 meter.
              Blijft hoe dan ook een prachtige duikplaats!

Comment

Working...
              X