Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stingray
    replied
    Re: Wrak Gorishoek

Volgende keer sluit ik aan mannen, helaas dit keer laten schieten door omstandigheden. Goed te zien dat het een topduik was !

Leave a comment:

• Bigfoot
    replied

Nou kan niet wachten om er ook weer eens te gaan kijken...

Leave a comment:

• HES van Schoonhoven
    replied

Originally posted by Peer View Post
    Pracht avondje (...)
    Dat is zacht uitgedrukt.

Perfecte duik, vanaf het befgin was letterlijk alles goed. Prachtig zonnig weer, geen wind en mooi vlak water. Even leek het er op een of een visser boven het wrak ging liggen, maar die liet zich weer snel met de stroom meedrijven.

Onder water kwamen we in een onverwacht milde stroming, wat me met het voorspelde verval reusachtig meeviel.
    En deze keer waren we op extra onze hoede met de navigatie.
    Alles precies volgens het boekje en ... BINGO!
    Dat zal in de 8ste minuut geweest zijn.

Dat werd dus leuk scharrelen terwijl Cor flitsend verslag legde.
    Met naar wat ik ff snel gezien heb, fraai resultaat.
    Zulke goede omstandigheden en zulk rustig, doelgericht gezelschap doen wonderen voor je verbruik. Pas in de 48st minuut gaf de manometer 100 bar aan. Tijd om aan de terugweg te beginnen.

Yep, dit was weer héél erg de moeite waard op die hoop oud roest.

Thnx Buds.

Leave a comment:

• Peer
    replied

Pracht avondje..
    Samen met Hes en Cor bijna anderhalf uur gedoken op het wrak. De OS lag er als een spiegel bij met een heerlijk zonnetje bij 28 graden.
    Een half uur voor de LW kentering van Stavenisse gingen we onder. Zicht was zo'n vijf meter. Niet geweldig maar goed genoeg. De stroming op de heenweg viel mee. Wel stevig zwemmen maar dat zijn we op deze site gewend. We benaderen het wrak volgens het boekje op 23 meter en klimmen de zandhelling op naar 21 meter. Daar komen we de wandbeplating tegen en duiken na wat foto's naar beneden. De drie kwartier op het achterschip vliegt voorbij. We zijn al aardig in deco aan het komen en de gasvoorraden slinken snel. Na nog wat shots bij de onderste breuklijn duiken we over het middenschip naar de boeg. Pas nu valt het water stil. Een half uur na de kentering bij Stavenisse dit keer. Na twintig minuten hangen bij de boeg staan we er mooi op en kunnen we beginnen aan een rustige opstijging langs de dijk. Ondertussen zoeken we nog een flink stuk van de dijk af naar de GF lamp van Miesz maar tevergeefs.

Het was een top avond. Duik mooi, het weer was top en gezellige gasten. Cor en Hes, nogmaals mijn dank.
    Last edited by Peer; 05-07-08, 01:13.

Leave a comment:

• Bigfoot
    replied

Originally posted by CorK View Post
    We gaan weer even offtopic maar wat lukte je niet? Teveel stroming? Te weinig licht? Te rommelig duik of vermoeidheid? Vertel..?
    Te weinig licht en zicht zowiezo voor een mooie overzichts foto. Misschien lukt de "boeg" wel naar boven. Verder idd rommelige duikjes gemaakt. Of te snel gezwommen, of teveel gezocht. Gaat wel iedere duik beter (nouja iedere ben er pas 4x op gedoken (1x gemist ). Verder ook wel wat tijdsgebrek gehad omdat buddies leeg waren.

Het hek moet wel te fotograferen zijn, net als de boeg, daarin zit een mooi luik. Voor de rest heb je niet gek veel interessante punten (of je moet de "lading" met veenbolletjes super vinden ).

Maar ik zal dit even verplaatsen naar een apart topic, want heb nog wel wat andere vragen over fotograferen onder die omstandigheden.

http://www.duikforum.nl/fotografie-a...tml#post634442
    Last edited by Bigfoot; 30-06-08, 23:48.

Leave a comment:

Working...
X