Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wrak Gorishoek

Originally posted by Sjoerddejonge
    Hes Mocht je Zondag of volgende week op een avond zin hebben daar een duikje te maken ga ik graag met je mee...
    Zondagavond op de LW-kentering (LW 20u15, dag na doodtij) na de GODD ? Of wat had je in gedachten Sjoerd ?
    Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Dat lijkt me een prima optie Luc!

Comment

Deal ! Om 19u45 te water, d.w.z. om 19u30 rustig vertrekken aan de auto, om 19u beginnen klaar te maken aan de auto, en om 18u40 of omtrent afspraak op de hoek van de Gorishoeksedijk en de Havenweg ? Wat denk je Sjoerd ?

Comment

om 18u40 of omtrent afspraak op de hoek van de Gorishoeksedijk en de Havenweg !

Is prima Luc,

Het is de sport om dan eigenlijk meer dan één wrak te bezoeken tijdens deze duik. Dacht mijn D12 EAN 32 mee te nemen en mijn stage met 50% O2 om een wat langere bodemtijd te kunnen maken. Kan dat of is dat overdreven?

Misschien aardig om op basis van de gegevens een real aan het wrak vast te maken en dan een cirkel te zwemmen.

Gewoon een leuke duik maken is trouwens ook goed hoor

Comment

18u40 dan, prima !

D12 EAN32 & stage: no problem... ik neem een van mijn standaard 15liter mono's met EAN21 en kijk niet op wat trappen meer of minder, en ik kom er desgevallend dan wat eerder uit terwijl jij nog lekker rondtoert beneden he, no problem.

Comment

Originally posted by HES van Schoonhoven View Post
              Maar ... waarom maken we er de 13de geen gezamenlijke exploratieduik van, met de geďnteresseerden uit dit forum?
              Met Willij, Peer, Patrick en Geert?
              En als Luc zich ook nog meldt, maken we er een mini-GODD-tussendoortje van?
              Hi Hes,

Leuk idee maar die dag hebben we (weeral) een clubduik (in Goes). Als er niet veel animo is voor de clubduik kan ik natuurlijk wel een keertje asociaal zijn...
              No risk no fun

Comment

Leuk mensen.
                Een duikje met dit gezelschap lijkt me erg interessant. Kan ik eindelijk een met Willij wat knutsels bespreken en aanschouwen.

A.s zondag kan ik helaas niet. Dan help ik bij de Duikforum-DIR dag.
                Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaring. Hou ons op de hoogte.

Veel plezier!
                Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                  (...) D12 EAN32 & stage: no problem....
                  No problem?
                  Mwah ... ik zou de wankele wandeling, daar ter plaatse, niet graag maken met zo'n last.

Happy landings.
                  Misschien ... heel misschien kom ik ook.

(En Luc, thnx voor je mailtje. Heel attent van je!)
                  HES van Schoonhoven
                  Life is a learning experience

Comment

In tegenstelling tot de wrakken bij Wemeldinge is deze bijna niet te missen. Gewoon de juiste diepte kiezen en op de details letten.

Wij duiken met D12's Dat is best wel sjouwen maar goed te doen. Een stage zou ik niet doen. Of je moet een Sherpa regelen.
                    Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                      18u40 dan, prima !

D12 EAN32 & stage: no problem... ik neem een van mijn standaard 15liter mono's met EAN21 en kijk niet op wat trappen meer of minder, en ik kom er desgevallend dan wat eerder uit terwijl jij nog lekker rondtoert beneden he, no problem.
                      Dan neem ik mijn D10 mee en gooi de stage wel in de auto maar ga hem wellicht niet gebruiken.

Komt helemaal goed. Ik heb al gekkere dingen gedaan hoor dan een wandelingetje met een D12 en een stage.... Denk aan een beklimming van de Mont Blank, schaatsen in Mongolië, Het skeeleren van elfstedentocht en het fietsen van Hoek van Holland naar den Helder... over het strand...

Comment

Originally posted by Sjoerddejonge View Post
                        Dan neem ik mijn D10 mee en gooi de stage wel in de auto maar ga hem wellicht niet gebruiken.
                        Hi Sjoerd,

Deze duik is best goed te doen op een enkel 15 hoor...Je hebt dan tijdens elke fase van de duik voldoende reserve. Het wrak is nu ook weer niet zoooooo groot en zoooo interessant dat je daar uuuuren wil blijven
                        Reken op een 15 min decotijd. Gezien de aard van het bodemprofiel hoef je niet echt deepstops in te rekenen. Gewoon rustig naar de kant en je hebt een veilige opstijging gemaakt. Reken op een totale duiktijd (of duikduur) van 60 ŕ 80 min...
                        Gezien het uur dat jullie tewater gaan: kom op het einde van de duik (dan zal het al donker zijn) liefst uit het water via de strekdam. Als je recht naar de kant gaat dan zit je tot aan je knieën in het slijk en dat is zelfs bij daglicht een ware strijd om eruit te geraken...
                        No risk no fun

Comment

Sjoerd,
                          De gemiddelde diepte bij het wrak is 25 meter. Daar kan je je gas plan mee maken. Let wel op dat je buddy's snel door hun gas heen gaan en op lucht duiken.

Omdat wij op de kentering begonnen met de duik hadden we geen tegenstroom naar het wrak. Dan ben je maar vijf minuten onderweg en heb je een laag verbruik. De terugweg is rustig langs het kantje weer omhoog. Wij hebben daar 40 minuten over gedaan.

Als je strak langs de gedeeltelijk ondergelopen strekdam in de mui naar de kant duikt heb je heel lang nog zo'n meter water beschikbaar. De bodem is daar stevig. Zand en klei met oesters en wiertjes. Totdat je jouw minimum diepte heb bereikt kan je blijven zwemmen. Zo blijft het onderwaterleven in tact, het scheelt het een stuk waden, je pak blijft heel, je ontziet je rug en je doet nog een belangrijk stuk van je deco.

Anders ga je direct na zo'n duik waden en klimmen op 21%. Liever nog een kwartier genieten van klein grut op 32%.
                          Last edited by Peer; 05-10-07, 13:31.

Comment

Originally posted by Peer View Post
                            (...) Daar kan je je gas plan mee maken. (...)
                            15 ltr, EAN36, 230 bar is voor mij een prima uitgangspunt voor deze duik. En tegen het eind rustig naar boven scharrelen.

Bonus voor dit weekend: het water is hel-der! Niet te weinig; echt meters zicht. En met 15°C best nog te hebben ook.
                            HES van Schoonhoven
                            Life is a learning experience

Comment

Originally posted by HES van Schoonhoven View Post
                              15 ltr, EAN36, 230 bar is voor mij een prima uitgangspunt voor deze duik. En tegen het eind rustig naar boven scharrelen.

Bonus voor dit weekend: het water is hel-der! Niet te weinig; echt meters zicht. En met 15°C best nog te hebben ook.
                              Top Hes. Dat wordt een leuk duikje voor jullie.

Gasplanning met een 15 liter:
                              Onze SAC was 16 l/min.

Heenweg:
                              Gem. 15m / 5 min. > 5 min. x 16 l/min. x 2.5 bar = 200 liter.

Terugweg
                              - Normale rustige terugweg: 15 min. x 16 l/min. x 2 bar = 480 liter.
                              - Noodopstijging met z'n twee: 4 min. x 2 man x 30 l/min. x 2 bar = ook 480 liter.

15 liter fles met 230 bar en 30 bar over > 3000 liter
                              Beschikbaar voor op het wrak onder 3.5 bar: 3000 - 480 - 200 = 2320 liter.
                              In tijd: 2320 liter / 16 l/min / 3.5 bar = 41 minuten wrak tijd.

Met 32% is dat prima te doen. 36% gaat wat hoog in de ppO2
                              Last edited by Peer; 05-10-07, 15:52.

Comment

Met jouw ervaring bang zijn voor commentaar?? Grin.
                                Ik ging even uit van de fles van Hes.
                                Last edited by Peer; 05-10-07, 17:41.

Comment

Working...
                                X