Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wrak Gorishoek

Originally posted by Peer View Post
    Hahaha.. Lekkere optimist.
    Als alles klopt heb je gelijk Luc. Maar vergeet niet te vermelden dat je dan met je 15 liter leeg boven komt.

Even voor alle duidelijkheid: Je moet lekker doen waar je zin in heb en duik je eigen plan. Daar bemoei ik me echt niet mee.
    *knip*
    Als je met mij mee wil heb je een sloot 32% nodig. Dat is het enige wat ik mee wilde geven.

Nou heb ik echt al een tijdje mee gelezen en tot nu toe niets gezegd, maar nu ga ik er me toch ook mee bemoeien.
    Ik ben het helemaal eens met een goed duikplan maken, en ik vind het goed dat velen in dit draadje daar ook echt mee bezig zijn.
    Maar ik wil ook even melden dat je het niet erger moet maken dan het is en je alleen je eigen gasverbruik kent.
    Dit ook zeker ter ondersteuning van Merel, die ik al een tijdje ken en met wie ik behoorlijk wat duikjes gemaakt heb. Uit ervaring weet ik dus, dat Merel met haar 12 liter fles behoorlijk wat meer tijd onder water kan maken dan een aantal mensen in dit draadje met hun 15, 18 of dubbel 10. Ik weet dat dit voor mijzelf ook geldt, zoals mensen die met mij gedoken hebben ok zullen kunnen beamen.
    Dan vindt ik het toch jammer dat er mensen zijn die denken te kunnen roepen dat bijvoorbeeld Merel (of ud net zo goed ikzelf) niet mee zouden kunnen, omdat we jullie in je duiktijd beperken. Dream on, mannen.
    blabla-blub-blub-blabla

Comment

Misschien een goed idee om aan het wrak een boei vast te maken zodat we die kostbare 10 minuten aanlooptijd op diepte aan het wrak zelf kunnen besteden. Of toch niet zo'n goed idee?
      There Is More Than One Way To DIR
      sigpic

Comment

Originally posted by marloesje View Post
        Nou heb ik echt al een tijdje mee gelezen en tot nu toe niets gezegd, maar nu ga ik er me toch ook mee bemoeien.
        Ik ben het helemaal eens met een goed duikplan maken, en ik vind het goed dat velen in dit draadje daar ook echt mee bezig zijn.
        Maar ik wil ook even melden dat je het niet erger moet maken dan het is en je alleen je eigen gasverbruik kent.
        Dit ook zeker ter ondersteuning van Merel, die ik al een tijdje ken en met wie ik behoorlijk wat duikjes gemaakt heb. Uit ervaring weet ik dus, dat Merel met haar 12 liter fles behoorlijk wat meer tijd onder water kan maken dan een aantal mensen in dit draadje met hun 15, 18 of dubbel 10. Ik weet dat dit voor mijzelf ook geldt, zoals mensen die met mij gedoken hebben ok zullen kunnen beamen.
        Dan vindt ik het toch jammer dat er mensen zijn die denken te kunnen roepen dat bijvoorbeeld Merel (of ud net zo goed ikzelf) niet mee zouden kunnen, omdat we jullie in je duiktijd beperken. Dream on, mannen.
        Dit klopt niet helemaal..... Het gaat in dit geval over het wel of niet gebruiken van Nitrox. Peer weet dat mijn luchtverbruik niet hoog is.
        Al was het Bigfoot dit van mening is dat je alleen met minimaal een 15 liter/dubbel 7 genoeg lucht /nitrox hebt om me te kunnen. Maar dat is volgens mij alleen pas sinds hij de DIR kant op gaat. Heb ook met hem eerder gedoken, dus zou ook moeten weten dat mijn luchtverbruik niet zo hoog is.

Ach, ga nu al met Gslg bij de Zeelandbrug duiken. En wens de rest veel plezier....
        www.merelhogeweg.nl

Comment

Wat een overtrokken onzinnige reactie. Er word een plan voor gesteld. Er word gezegd dat de mensen met een D12 en 32% duiken. Iedereen is vrij om mee te gaan, alleen als je met iemand wil buddyen,is het minste dat je kan doen zorgen dat de de hoeveelheid gas een beetje overeen komt. Iemand is bereid je zonder tegenprestatie mee te nemen. Mag daar iets tegenover staan? Ik vind van wel.
          Als ik mee zou kunnen zou ik voor mezelf gaan, als iemand mee wil buddyen is dat geen probleem, maar ik wil wel mijn eigen duik kunnen maken. Wil je perse mee op je eigen voorwaarden? Ook goed, dan reken ik mijn oude divemaster tarief: 35 euro voor een duik in de Ooster excl. evt. meerprijs voor extra benzine kosten.
          www.fatuus.nl

Comment

Originally posted by fry View Post
            Iemand is bereid je zonder tegenprestatie mee te nemen.
            ????? Lekker aardig ben jij zeg.........dat je je helemaal zou opofferen om iemand mee te nemen............
            Tja, als er onder die voorwaarden met (DIR) mensen gedoken mag worden..........dan ga ik wel daar duiken waar ze ZONDER voorwaarden met mij willen duiken.

Blijkbaar begin je zonder dubbel 12 steeds minder mee te tellen
            www.merelhogeweg.nl

Comment

Wat een overtrokken onzinnige reactie. *knip* Wil je perse mee op je eigen voorwaarden? Ook goed, dan reken ik mijn oude divemaster tarief: 35 euro voor een duik in de Ooster excl. evt. meerprijs voor extra benzine kosten.
              Tja, ik moet zeggen dat ik al een tijdje geen DM meer nodig heb... Mocht dat wel zo zijn, heb ik er genoeg in opleiding...
              En ik herhaal mijn statement: het gaat niet zozeer om de hoeveelheid gas, maar om de tijd die je daarmee doet.
              En dan heb ik nog wat dingen te melden op jouw reactie, die uiteraard helemaal niet oevrtrokken was, zoiets zou ik nooit zeggen...
              blabla-blub-blub-blabla

Comment

Originally posted by Merel View Post
                ????? Lekker aardig ben jij zeg.........dat je je helemaal zou opofferen om iemand mee te nemen............
                Tja, als er onder die voorwaarden met (DIR) mensen gedoken mag worden..........dan ga ik wel daar duiken waar ze ZONDER voorwaarden met mij willen duiken.

Het heeft niks met een D12 te maken, het heeft te maken met de zaken op elkaar af te stemmen. Op mijn oude club zat iemand die altijd met een 7 liter dook. Daar dook ik ook niet mee. Ook al had ik maar een enkel 12. Wat DIR betreft, sorry, lost me there, maar misschien kan Gerard even langswippen enhet verduidelijken.

Maar het begrijpend lezen is ook hier blijkbaar nog niet doorgedrongen.

Tja, ik moet zeggen dat ik al een tijdje geen DM meer nodig heb... Mocht dat wel zo zijn, heb ik er genoeg in opleiding...
                En ik herhaal mijn statement: het gaat niet zozeer om de hoeveelheid gas, maar om de tijd die je daarmee doet.
                En dan heb ik nog wat dingen te melden op jouw reactie, die uiteraard helemaal niet oevrtrokken was, zoiets zou ik nooit zeggen...
                Leuk, de zaken die je tussen de regels door kan lezen.

Maar goed, als je offtopic door wilt klagen, prima, dan zoeken we de lounge wel fkens op.
                www.fatuus.nl

Comment

Het heeft niks met een D12 te maken, het heeft te maken met de zaken op elkaar af te stemmen. Op mijn oude club zat iemand die altijd met een 7 liter dook. Daar dook ik ook niet mee. Ook al had ik maar een enkel 12. Wat DIR betreft, sorry, lost me there, maar misschien kan Gerard even langswippen enhet verduidelijken.

Maar het begrijpend lezen is ook hier blijkbaar nog niet doorgedrongen.
                  Ik kan heel goed begrijpend lezen, maar ook de kleine, niet herkenbare kleine lettertjes..............

Het is toch vreemd dat als het Luc zijn idee is om daar te duiken niemand over nitrox en soorten flessen begint

Maar zoals ik al zei, op deze manier wil ik al niet meer. Terwijl ik met mijn 12 liter lang genoeg onder kan blijven om een leuke duik op dat wrak te maken.

Daarbij, een mens kan niet altijd alles op zijn/haar manier doen en is soms genoodzaakt zich aan te passen. Of dit nou leuk is of niet. De oplossing: een kortere duik maken omdat de fles van je buddy kleiner is en vervolgens nog een keer terug komen om een duik te maken zoals je zelf zou willen.......
                  www.merelhogeweg.nl

Comment

Ik kan heel goed begrijpend lezen, maar ook de kleine, niet herkenbare kleine lettertjes..............

Het is toch vreemd dat als het Luc zijn idee is om daar te duiken niemand over nitrox en soorten flessen begint

Maar zoals ik al zei, op deze manier wil ik al niet meer. Terwijl ik met mijn 12 liter lang genoeg onder kan blijven om een leuke duik op dat wrak te maken.

Daarbij, een mens kan niet altijd alles op zijn/haar manier doen en is soms genoodzaakt zich aan te passen. Of dit nou leuk is of niet. De oplossing: een kortere duik maken omdat de fles van je buddy kleiner is en vervolgens nog een keer terug komen om een duik te maken zoals je zelf zou willen.......
                    Tuurlijk kun je met een enkel 12 leuk duiken. Met een D7 of een 15l of een d12 ook. Als jij je wil aanpassen, vooral doen. De ene keer in de ugh weken dat ik de mogelijkheid heb om in Zeeland te duiken, doe ik dat graag op mijn manier. Om dan voor halve asociaal uitgemaakt te worden, maakt ook mij blij niet te kunnen dit weekend.
                    www.fatuus.nl

Comment

Tuurlijk kun je met een enkel 12 leuk duiken. Met een D7 of een 15l of een d12 ook. Als jij je wil aanpassen, vooral doen. De ene keer in de ugh weken dat ik de mogelijkheid heb om in Zeeland te duiken, doe ik dat graag op mijn manier. Om dan voor halve asociaal uitgemaakt te worden, maakt ook mij blij niet te kunnen dit weekend.
                      Dat laatste was uiteraard niet alleen op jou van toepassing, dat geldt ook voor bijvoorbeeld Bigfoot die wel in Zeeland woont en (ook) over de grootte van flessen begon.
                      www.merelhogeweg.nl

Comment

Originally posted by Merel
                        Zonder D12 kan je minder gewicht in de schaal leggen Merel... fact of life...

Maar ff serieus nu... de hele discussie draait er eigenlijk om dat een aantal mensen een bepaalde duik/duikprofiel voor ogen hebben en graag dat profiel willen duiken en daarom buddies zoeken met dezelfde verwachtingen zodat alles "bijeen past". En op zich is daar niks op tegen als dat het hoofddoel is, en dan is het gewoon kwestie dat buddies met gelijkaardige maar andere verwachtingen mekaar vinden en dan samen een andere duik/duikprofiel duiken. Is uiteindelijk altijd zo he, de ene duikt liever kort, de andere duikt liever langer, de ene gaat graag dieper, de andere blijft liever ondieper, het is gewoon kwestie van mekaar te verstaan en overeen te komen en wat geven en nemen en uiteindelijk heeft iedereen dan een leuke duik.
                        Last edited by Luc Dupas; 22-04-08, 22:24.
                        Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Zo, even helemaal zonder kleine lettertjes ():
                          ik wens iedereen veel plezier komende zaterdag (dat is echt niet sarcastisch bedoeld). Ik kan zelf helaas niet mee, maar hoop binnenkort op het wrak te duiken. Iedereen doet het op zijn manier, laten we het daar maar op houden, met alle respect voor iedereen.
                          Dus ik hoor graag van jullie hoe het was.
                          blabla-blub-blub-blabla

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                            Zonder D12 kan je minder gewicht in de schaal leggen Merel... fact of life...
                            Hahaha dat zeker, een volle dubbel 12 is bijna de helft van mijn gewicht....

Maar ook ik wens iedereen veel plezier hoor en dat meen ik echt!!
                            www.merelhogeweg.nl

Comment

Hahaha dat zeker, een volle dubbel 12 is bijna de helft van mijn gewicht....

Maar ook ik wens iedereen veel plezier hoor en dat meen ik echt!!
                              Verdorie mijn D12 is gevuld de helft van mijn gewicht

Moet ik nu aankomen om er mee te mogen lopen
                              May the buoyancy be with you......
                              Rob.

Comment

Waar gaat dit in godsnaam over? Niemand, maar dan ook niemand heeft gezegd dat Merel niet mee moet gaan. Ineens is er een hevige discussie over van alles. Ik snap er niks van als jullie het niet erg vinden.............
                                PADI instructrice die geen les geeft!!

Comment

Working...
                                X