Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wrak Gorishoek

Originally posted by Fiekes View Post
    ik ga voor een 12l 300bar 32%, dan passen we toch wel ff simpel samen ?
    of liever niet met een zotte Belg duiken ?
    of liever geen vrouw ?
    http://www.ghostfishing.org/

Comment

Originally posted by Bigfoot View Post

Goed dat je ons scherp houd.. Wulken zijn het toch??? Zat zeker met wokkels in mijn hoofd....
      Er is nog plek vrij op de Biologiecursus van de BW. Niets voor jou? Dan leer je het verschil zien tussen een lipvis en een snotolf En het is ook nog eens heel gezwellie!

Comment

Vis, krab, zeester. Hoeveel verschil moet je weten dan ....
        www.fatuus.nl

Comment

Je moest eens weten wat een beetje kennis van flora en fauna je kan vertellen over een stek...
          Last edited by Johanna; 07-04-08, 12:27.

Comment

Originally posted by Johanna View Post
            Er is nog plek vrij op de Biologiecursus van de BW. Niets voor jou? Dan leer je het verschil zien tussen een lipvis en een snotolf En het is ook nog eens heel gezwellie!

Welke datum? Misschien kan ik:D
            Foto's

In principe, heb ik geen principe's

Comment

ik ga voor een 12l 300bar 32%, dan passen we toch wel ff simpel samen ?
              of liever niet met een zotte Belg duiken ?
              Ken jij de stek dan? Ikke niet namelijk

of liever geen vrouw ?
              Foto's

In principe, heb ik geen principe's

Comment

Originally posted by fry View Post
                Word tijd dat ie een video gaat gebruiken, dan maakt dat zicht ook niet meer uit
                Offtopic
                Dat snap ik niet. Wat is het verschil tussen een digicam en digifotocamera?
                " Gelukkig hebben we de foto's nog"
                http://www.corkuyvenhoven.com

Comment

Jij weet dat toch? Wijs ze maar aan
                  " Gelukkig hebben we de foto's nog"
                  http://www.corkuyvenhoven.com

Comment

Originally posted by CorK View Post
                    Offtopic
                    Dat snap ik niet. Wat is het verschil tussen een digicam en digifotocamera?
                    Ik kan met minder zicht en minder licht nog prima uit de voeten.

Zo is het me een keer verteld en ik moet zeggen dat het wel aansluit bij mijn ervaringen tot nu toe.
                    www.fatuus.nl

Comment

Je moest eens weten wat een beetje kennis van flora en fauna je kan vertellen over een stek...
                      Ik houd het in het achterhoofd.. Zit nu met teveel cursussen (nitrox, wreck, scheepsbouw en een hele sloot op mijn werk (prince2, managementcursussen)) maar als ik over een paar maanden weer wat tijd over heb klinkt het zeker leuk! Ik zie zoveel wat ik niet snap/herken onder water dat enige uitleg wel handig is.
                      Wat video's hier:
                      http://www.vimeo.com/user1146158/videos
                      Onze GUE blog: http://silt-out.blogspot.com/

Comment

De komende LW's die mogelijk geschikt zijn;
                        Zaterdag 12 april 15:05
                        Zondag 13 april 16:15
                        Dinsdag 15 april 19:05
                        Zaterdag 19 april 10:00
                        Zondag 20 april 10:35

Iemand met ervaring op deze stek interesse in deze duik? Het is geen wereldsmoeilijke duik maar je moet wel even met een goed gevulde fles aan de kant staan (voldoende gas) en een afgestemd plan hebben. Het is geen reefballs duikje
                        Wat video's hier:
                        http://www.vimeo.com/user1146158/videos
                        Onze GUE blog: http://silt-out.blogspot.com/

Comment

Originally posted by fry View Post
                          Ik kan met minder zicht en minder licht nog prima uit de voeten.

Zo is het me een keer verteld en ik moet zeggen dat het wel aansluit bij mijn ervaringen tot nu toe.
                          Ik denk dat Cor een van de weinige is die juist in deze omstandigheden nog mooie shots kan maken. Al die tropen fotograven gaan bij dit soort omstandigheden onderuit.
                          Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Ik zou zaterdag 19 april wel kunnen. De stek ken ik overigens niet (hier wel eens met de boot op gedoken, maar niks gevonden )

Duik met D7/300bar/EAN32%

Groet,

Alex.A

Originally posted by Bigfoot View Post
                            De komende LW's die mogelijk geschikt zijn;
                            Zaterdag 12 april 15:05
                            Zondag 13 april 16:15
                            Dinsdag 15 april 19:05
                            Zaterdag 19 april 10:00
                            Zondag 20 april 10:35

Iemand met ervaring op deze stek interesse in deze duik? Het is geen wereldsmoeilijke duik maar je moet wel even met een goed gevulde fles aan de kant staan (voldoende gas) en een afgestemd plan hebben. Het is geen reefballs duikje

Comment

Ik vind het wel de moeite.
                              Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Waterratje vraagt:
                                Originally posted by waterratje View Post
                                (…) of maak je echt de planning op 4800 liter?
                                Waarop Fiekes antwoord:
                                ik ga voor een 12l 300bar 32%, (…)
                                Zelf kom ik daar héél goed uit met 15 ltr EAN 32 op 200 bar. Mijn plan is dus gebaseerd op 3000 ltr.
                                Daarmee kun je (bijna?) net zo lang wegblijven als met een D12 op 300 bar, want het is niet je luchtvoorraad maar de stroming die bepalend is. Maar 3000 ltr is wel het minimum.
                                … of liever niet met een zotte Belg duiken ? …
                                … of liever geen vrouw ?
                                Mwah. Daar zal niemand toch bezwaar tegen maken?

Johanna schrijft aan Ferry:
                                Je moest eens weten wat (…) over een stek...
                                Zekers, Mevrouw. Als je het wrak of liever ‘wrak’ mist, wat helemaal niet ondenkbeeldig is, heb je daar tenminste nog wat te doen. De Boer is namelijk niet de armste plek die ik ken in de OS.

Originally posted by Peer View Post
                                Ik denk dat Cor een van de weinige is (…)
                                Maar zelfs Cor gaat daar geen monumentale shots maken zoals op de Elbe. Zeker niet met de nu te verwachten drukte en al het stof dat dat doet opwaaien.

@ Cor: reken maar op makro. Je gaat daar zeker geen grootschalig getourmenteerd staal of delen van een schip vinden. Op sommige plaatsen is een randje roest van 10 cm hoogte de enige indicatie dat je niet over een geheel maagdelijk suk van de OS bodem zwemt.
                                @Jesca: Begin mei moet daar toch zeker een babysit aan de dijk geregeld kunnen worden. (Beloofd)

Originally posted by Willij
                                (…) Ik snap al die aandacht niet voor dat hoopje schroot waar nog nauwelijks een schip uit te herkennen is.(…)
                                Da’s nou romantiek, Willij. En onvervalste hype.

Maar je waarschuwing is zeker op zijn plaats.
                                Je duikt op een verspreide hoop oud roest.
                                De pret van de stek is dus niet een gezonken schip of zelfs scheepje, maar :
                                • dat je het ‘wrak’ überhaupt hebt gevonden.
                                • dat er op de heen- en de terugweg en op de plaats zelf best een hoop leuk leven te vinden is. Ik noem maar even uiteenlopende soorten krabjes, grote en kleine kreeften, steenbok en vorskwab, dikke sponzen, als je goed kijkt een verdwaalde dahlia en, speciaal voor Johanna, de wukkel.
                                • dat er ook nog zo’n verkeerd macho-element in zit, omdat het zowel op de heen- als op de terugweg hard tot keihard werken is tegen een krachtige getijstroom in.

Minder leuk is dat je een rot eind moet klunen, eerst over de dijk, dan over een héél glad stukje groene algen en daarna over een veld vol struikelstenen en scherpe oesters.
                                Of zoals Charles het al eens zo treffend karateriseerde: dit is nu eens écht ‘sportief duiken’.

Wat het duiken betreft, de plek ligt recht op het zuiden en wind uit die hoek maakt het zicht er niet beter op. Ook een stevige wind uit het westen kan de boel aardig verstjeren. Als je er überhaupt al kunt duiken is de stroming het meest bepalend. Vandaar dat ik het lijstje van Bigfoot even wat verder uitgewerkt heb.

Als het water dan nog niet te ver is opgewarmd en vol zit met zwevende organismen ziet het Pinksterweekend er veelbelovend uit.

Komend weekend:
                                zaterdag 12 apr LW 15:06 u 2 dg voor doodtij, verval +163 > -142 > +127 cm
                                zondag 13 apr LW 16:16 u 1 dg voor doodtij, verval +148 > -128 > +110 cm

Daarop volgend weekend:
                                zaterdag 19 apr LW 09:55 u 3 dg voor springtij, verval +153 > -160 . +167 cm
                                zondag 20 apr LW 10:35 u 2 dg voor springtij, verval +156 > -154 > +162 cm

volgend weekend:
                                zaterdag 26 apr LW 13:40 u tussen dood- en springtij, verval, +149 > -128 > +135 cm
                                zondag 27 apr LW 14:26 u 3 dg voor doodtij, verval, +141 > -121 > +125 cm

volgend weekend:
                                zaterdag 03 mei ochtend LW 08:26 u tussen dood- en springtij, verval +137 > -160 > +167 cm
                                zaterdag 03 mei avond LW 20:44 u tussen dood- en springtij, verval +167 > -133 .+150cm
                                zondag 4 mei LW 09:16 u 3 dg voor springtij, verval +150 > -164 > +172 cm

Pinksterweekend:
                                zaterdag 10 mei LW 14:05 u tussen dood- en springtij, verval +177 > -140 > +143 cm
                                zondag 11 mei LW 15:00 u 3 dg voor doodtij, verval +169 > -132 > + 132 cm
                                maandag 12 mei LW 16:06 2 dg voor doodtij, verval +158 > -124 > +122 cm

Getij info van de site van Min.Verkeer en Waterstaat. Wellicht afwijkend, maar actuëler en betrouwbaarder dan zo'n gratis boekje van de duikshop.

Originally posted by Peer View Post
                                Ik vind het wel de moeite.
                                Jazeker. Dit is best leuk voor wie er van houdt. Begin mei ben ik er weer.

Intussen, iedereen veel plezier.

Overigens is die fraaie side-scan niet van mij, maar van Eelco Roodenburg.
                                Ere wie ere toekomt.
                                HES van Schoonhoven
                                Life is a learning experience

Comment

Working...
                                X