Wrak Gorishoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Wrak Gorishoek

Is er eventueel nog een plekje vrij? Klinkt als een leuke duik!
    Wat video's hier:
    http://www.vimeo.com/user1146158/videos
    Onze GUE blog: http://silt-out.blogspot.com/

Comment

D'er is altijd plaats... de Oosterschelde is groot hoor... kom maar af...
      Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Zo is het. Duik gezellig mee. Om met Rob en mezelf mee te duiken moet je een D12 met 32% meenemen. We gaan er namelijk een wat langer duikje van maken. Wij gaan op de kentering van 10:30 onder.
        Last edited by Peer; 27-10-07, 22:51.
        Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Nou een D12 zal niet lukken.. een D7 is alles wat ik heb ik kom wel langs en zie wel wie er met een M15 ofzo de duik wil maken! vast wel iemand (hoop ik)..

Bis morgen!
          Wat video's hier:

Comment

Originally posted by Bigfoot
            ik kom wel langs en zie wel wie er met een M15 ofzo de duik wil maken! vast wel iemand (hoop ik)..
            In ons groepje zitten er minstens 7 die met een M15 of een M12 daar morgen zullen duiken... en met EAN21...

Comment

Owkee dan komt het helemaal goed.. zal nog even afvullen morgenvroeg bij Wemeldinge, er zit maar 180 bar in mijn D7. 200-210 als ik dan toch wel fijn met een zuinige M15 man/vrouw.

Hoe laat verzamelen jullie? ook rond 9:15 en rond 10:30 te water? Of volgens kenteringboekje rond 10:15 voor een duik van 60 minuten (30 min voor de kentering)?
              Wat video's hier:

Comment

Originally posted by Willij
                Ik hoop dat jullie wat zicht hebben met zoveel duikers en de wind vol op de kust.
                Ik hoop het ook ! Ik zie net op Wunderground dat voor het moment het 6km/u ZZW is met stoten tot 16km/u en voor straks geven ze 28km/u ZZW, behoorlijk strak en inderdaad vol aanlandig en met de mogelijkheid om veel zand te komen 'scheppen' op de ondiepe plaat tussen de strekdammen... is alvast niet veelbelovend... we'll see...

Originally posted by Bigfoot
                Hoe laat verzamelen jullie? ook rond 9:15 en rond 10:30 te water? Of volgens kenteringboekje rond 10:15 voor een duik van 60 minuten (30 min voor de kentering)?
                Afspraak beneden aan de hoek van de Havenweg en Gorishoeksedijk tegen 9u20, dan rustig klaarmaken met de bedoeling van tegen 10u-10u05 in 't water te liggen, de LW-kentering is om 10u20.

Comment

Peer en ik hebben afgezien van deze duik.
                  Het zicht tussen de strekdammen zag er véél slecht uit.
                  Verder kon je zien dat de bruine prut tot ver buiten de strekdammen kwam en dat voorspelde niet veel goeds.

Aangezien we voor ons plezier duiken en niet om ergens geweest te zijn, zijn we naar St. Annaland gereden. Daar hebben we een mooie duik gemaakt met redelijk goed zicht. Omdat we natuurlijk wat laat waren, op de kentering erin, zijn we met vrijwel geen stroming tegen naar de hoek gezwommen en na ca. 35min hebben we ons door de stroming weer terug laten brengen naar het strandje.

Zijn er nog mensen wel gegaan en hoe was het zicht OW?
                  May the buoyancy be with you......
                  Rob.

Comment

Uh ... Luc, je schreef
                    Maar dat "wrak van de boer" loopt niet weg natuurlijk... ;-)
                    En v.b. nu donderdag (LW om 13u50) en vrijdag (LW om 14u55) ligt de
                    LW-kentering perfect om v.b. 's morgens een eerste duik te gaan doen
                    op Stavenisse Vissteiger en nadien een duik op het "wrak van de boer"
                    op Gorishoek op de LW-kentering...
                    Had jij dan toevallig plannen voor vrijdag?
                    HES van Schoonhoven
                    Life is a learning experience

Comment

Planning voor morgen (vrijdag) is om 11u aan Stavenisse Vissteiger, te water tegen 11u30. En dan nadien op de LW-kentering van 14u55 ofwel Gorishoek "wrak van den boer" ofwel Sint-Annaland (i.c. aansluiten bij de Dahlia-duik van Dicky).

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                        (...). En dan nadien op de LW-kentering van 14u55 ofwel Gorishoek "wrak van den boer" ofwel Sint-Annaland (i.c. aansluiten bij de Dahlia-duik van Dicky).
                        Als ik je dan om 13:40 opwacht bij 'den Boer' ...
                        ... dan kunnen we nog altijd om 13:55 op Stalland zijn, als de condities bij Gorishoek tegenvallen.

En anders kun je me altijd bellen op +31 (0)6 55590160

BTW: hoe was het zicht (de zichtbaarheid ) daar vandaag?
                        HES van Schoonhoven

Comment

Planning voor morgen (vrijdag) is om 11u aan Stavenisse Vissteiger, te water tegen 11u30. En dan nadien op de LW-kentering van 14u55 ofwel Gorishoek "wrak van den boer" ofwel Sint-Annaland (i.c. aansluiten bij de Dahlia-duik van Dicky).
                          Kom dan maar naar St. Annaland. Kan ik je tenminste weer een knuffel geven en kan je delen in de vreugde om mijn 100e duik van dit jaar........

Comment

ofwel Sint-Annaland (i.c. aansluiten bij de Dahlia-duik van Dicky).
                            Kijk dat zou gezellig zijn...........
                            PADI instructrice die geen les geeft!!

Comment

De OS lag er om 14:30 u bijna slapend bij. Een en al pastorale rust.
                              Bedrieglijk, want er was me een partij water weg ... Alsof ze de boel na het laatste springtij niet meer bijgevuld hadden.
                              En dat terwijl het morgen toch doodtij zou moeten zijn.

Om het geworstel tegen de stroom in op de heenweg te vermijden zijn we laat afgedaald -zo'n beetje op het moment dat het tij zou moeten kenteren.
                              Voordeel: sneller bij het wrak en meer tijd om het te verkennen.

Het zicht was niet werelds, maar met een meter of 3 á 4 toch ruim voldoende.

Rustig naar achteren gezwommen, tot mijn O2-grens. Die lag voor Luc met lucht net weer wat verder dan voor mij met EAN36.
                              Maar ook voor hem géén muur van steenbolkjes, zoals hij gisteren had gezien.

Terug dan maar.
                              Ergens midscheeps is er ineens wat meer schip zichtbaar: een rechtopstaande geklonken kokerbalk en een die er schuin tegenaan ligt. Of misschien wel dezelfde balk, in een onmogelijke hoek gefrommeld.
                              Opstekend verwrongen ijzer ...

De Boer mag het koninkrijk van de kreeft genoemd worden. De aartsvader van homarus grammarus houdt hier domicilie en zijn grote broer ook. Verder het gebruikelijke spul. Sakjes -wat zijn de blauwtipjes trouwens klein dit jaar- en allerlei ander gespuis.
                              Nee, dit is best een leuke plek om wat rond te scharrelen.

Op weg naar boven bleek maar weer dat de OS toch zo z'n eigen agenda heeft en zich niet zo gek veel aantrekt van al die tabelletjes.
                              Hoezo, morgen doodtij?

Het gierde als een gek en ik was de hemel dankbaar dat ik een paar heel efficiente vinnen aan mijn voeten had. Nee, hard werken en niet talmen, anders kom je er nooit uit.
                              Ook op de dieptestop was het stevig horizontaal doorzwemmen geblazen en om toch ff wat langer bij die prachtige wulk te hangen moest ik zowat een complete looping draaien...
                              En zo ging het door, tot en met de veiligheidsstop: hard vinnen.

Een heel mooie duik. Dat wel!
                              Originally posted by Dicky View Post
                              Kijk dat zou gezellig zijn...........
                              Yep. Gezellig. Tenminste, de apres plongee. Met warme chocolademelk, met en zonder slagroom of een scheutje er in.
                              Met Dicky en haar buddies bij de Lagune.
                              Last edited by HES van Schoonhoven; 02-11-07, 23:27.
                              HES van Schoonhoven

Comment

Leuk verhaal Hes, heb je niet ooit geschreven voor het blad "duiken"? zou er zo in kunnen imho

Maar blijkt ook maar weer dat de OS voor mij nog iets te ver gegrepen is denk ik. (Vooral moeite met dat gedeelte: peddelen :( )

Comment

Working...
                                X