Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project X in Vinkeveen Eiland 4.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Project X in Vinkeveen Eiland 4.

En duikmuisje 1,5 boven de bodem is wel aan de hoge kant. Ik heb het al meerdere keren om laag getrokken en vast gemaakt met een stok.

Comment

Originally posted by Diver1982 View Post
      Ik heb er vanmorgen gedoken tot 43m maar wat een gevaarlijke bedoeling daar met al die losse lijnen en kruisende lijnen. 1 grote chaos!!
      Dan heb ik voor jou een oplossing, NIET MEER NAAR TOE GAAN,
      alles mag niets moet

Comment

Weet je ik vind het zelf geen probleem voor mij. Maar het is nu heel makkelijk voor mensen die totaal geen ervaring met lijnen hebben hier zonder moeite kunnen komen. Ik heb al diverse keren de lijn veilige aan moeten passen. Er staan bijvoorbeeld op hele verkeerde plekken cookies. Duidelijk mensen die er geen verstand van hebben.

Comment

Wat voor de ene duiker een makkie is kan voor de andere levensgevaarlijk zijn.
          Als je in helder water hebt leren duiken kan het vastlopen achter een ongeziene lijntje in minder helder water levensgevaarlijk worden .
          Je zou dus rekening moeten houden met het duikniveau van de zwakste duiker die daar met het juiste papiertje zou moeten kunnen duiken!
          Aangezien er in de basis brevetten niet op die manier met lijnen wordt gewerkt en in meestal helderder water en niet s nachts of met zware regen is geofend , is het gevaarlijk.
          Geloof niks
          Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
          pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Originally posted by Diver1982 View Post
            Er staan bijvoorbeeld op hele verkeerde plekken cookies. Duidelijk mensen die er geen verstand van hebben.
            Een cookie, ofwel een (Non-Directional Marker) heeft alleen maar waarde voor de plaatser, dus hoe kunnen die op de verkeerde plekken staan?? of jij hebt ze zelf geplaatst (de enige manier om te weten dat ze verkeerd staan) of jij behoord tot "die mensen die er geen verstand van hebben".
            alles mag niets moet

Comment

Originally posted by Tup View Post
              Een cookie, ofwel een (Non-Directional Marker) heeft alleen maar waarde voor de plaatser, dus hoe kunnen die op de verkeerde plekken staan?? of jij hebt ze zelf geplaatst (de enige manier om te weten dat ze verkeerd staan) of jij behoord tot "die mensen die er geen verstand van hebben".
              Als ik cookie zegt dan heb ik meteen een paar kids om me heen.... cookie, cookie..
              I WILL KILL YOU IN SILENCE

sigpic

IF YOU DON'T CHECK YOUR F.L.A.G.S.

Comment

Originally posted by Jonathan van Leeuwen View Post
                Als ik cookie zegt dan heb ik meteen een paar kids om me heen.... cookie, cookie..
                kleine cookie monstertjes
                alles mag niets moet

Comment

Originally posted by Tup View Post

:-) mee eens tup

Comment

Vandaag ff geweest,Snap geen reet van die 1.5 mtr hij ligt er netjes bij.
                    Eerst stuk rode lijn dan de witte die stopt op circa 36 mtr dan gaat er nog een oud lijntje door.
                    Wil je daar in vastzwemmen dan zit je sowieso al in de bagger te trappen. En anders heb je er niks te zoeken.

Leon
                    The one who follows the crowd will usually get no further than the crowd. The one who walks alone is likely to find himself in places no one has ever been.

Comment

Vandaag effe op aanraden via via om de lijnen eens te checken in vinkeveen.

En wat blijkt men heeft knijterhard gewerkt aan een nieuw 6mm rode lijn.
                      Ook zijn er perfecte witte palen "geslagen" in de bagger.

Ik heb maar 1 "drijvende" verticale lijntje gezien op 34meter diepte.
                      Aan de rechter zijde van de rode lijn.

Daarna gaat de rode lijn over, op een diepte van 36meter, in een witte lijn.
                      Op 40meter lopen er wel een "veel" witte lijnen kris kras over elkaar op de bodem.
                      Dus als je van baggeren houdt dan moet je er wel rekening mee houden. (LOL)

O ja helaas kan ik nu geen cookie meer plaatsen op een 6mm lijn...

En de woorden als van gevaarlijk, lijnen boven de 1.5 meter boven de bodem...???
                      Dan wordt het eens tijd om een TX21/35 in je fles te gooien..
                      Kan je misschien iets helderde kijken en denken...

PS Scubaleon leuk filmpje.

En volgende week op naar deel 2...
                      Last edited by Jonathan van Leeuwen; 29-12-13, 21:52. Reason: typfouten
                      I WILL KILL YOU IN SILENCE

sigpic

IF YOU DON'T CHECK YOUR F.L.A.G.S.

Comment

Wel een leuke reactie over de cookie. Tuurlijk is het non directional. Maar ja als je dan vanuit de diepte ben gekomen is het wel een vreemde duik geweest. En niet op geruimd.

Overigens kan je wel mooi praten over dan moet je eens op TX gaan duiken ik heb daar zelf 2 lijnen half uit de bodem gezien en de lijn die op 1,5/2 M boven de bodem zat hebben wij zelf naar beneden gedrukt en een nieuw paaltje voor geplaatst.

Maar ja weer een typisch df draadje. Alleen maar zeiken en afgeven op andere. Ik vertelde alleen wat ik constateerde daar.

Sommige mensen voelen zich schijnbaar aangesproken.

Gr

Comment

Is bovenstaande nog een beetje courant want die vanaf het 18 meter platform splitsen zich en verder ga ik ook niet. De andere vanaf de invalide instap (er valt voor een invalide weinig te stappen) ben ik gevolgd tot een meter of 25 maar het moet ook leuk blijven.

iemand met een Update?
                          Last edited by Duiker Gerard; 07-09-17, 18:33.
                          zuurstofflessen; wetzoet; schorty; maris; marus; waterproef; scubapor; doorzichtige bril; onderwatermotor; flippers; vlippers; voetflappen; onderwaterschoenen; stepjack; luchtvest; duikvest; onderwaterjas; opblaasvest; raaidek; barometer; ademmondstuk; luchtbuis; blaaspijp; mondstuk voor zuurstoftoevoer; cappejson; losse kep; kap; duikmuts; ge´nterneerde muts; inflater; invleterslang; thermometer; ziels; onderwatermeter; SeacSup; CrazySub

Comment

Working...
                          X