Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project X in Vinkeveen Eiland 4.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Project X in Vinkeveen Eiland 4.

Originally posted by Van der Waals View Post
    Ik duik daar nooit, ken de stek niet, mag eigenlijk niet meepraten en zal nu wel iets doms zeggen maar als ik naar het kaartje kijk heb ik de volgende vragen:
    - Wil je een kaart maken met het noorden boven of de kant links-rechts? Of is dat toevallig hetzelfde?
    - Wat zijn het zwarte, rode, blauwe en zwarte object onderaan? Is dat de parkeerplaats?
    - Waar is het noorden (windroos)?
    - Wat zijn de afstanden (ongeveer)? (kaartschaal)
    - Zijn de getalllen de diepte? Is 288 wellicht 28.8? Altijd hetzelfde aantal decimalen gebruiken. Evt decimalen als kleine letter.
    - Hoe doe ik dat perfecte kompas zwemmen? Waar is de bus? (koers vermelden, ik heb narcose)
    - Waar heeft de krokodil zich verstopt?

Sorry voor het muggenziften ;-)
    Dat is geen muggeziften....zo maak je inderdaad een kaart.
    http://www.facebook.com/rene.weterings

Comment

Originally posted by René Weterings View Post
      Dat is geen muggeziften....zo maak je inderdaad een kaart.
      Tja mannen ik ben een duikert en geen onderwaterkaartenmaker.
      Hadden jullie niet wat eerder met deze fantastische opmerkingen kunnen komen.

Ik heb ze net vandaag opgehangen....
      Nu kan ik weer een nieuwe ontwerpen...

Maar als jullie nu de kaarten maken dan verwijder ik de "oude" en hang ik de nieuwe wel op.

https://www.facebook.com/#!/photo.ph...type=2&theater

(Ik hoop dat deze link werkt)
      I WILL KILL YOU IN SILENCE

sigpic

IF YOU DON'T CHECK YOUR F.L.A.G.S.

Comment

Voor mij is de kaart wel duidelijk, maarja vinkeveen is mijn zwembad... maar ze hebben een beetje gelijk, alleen snap ik niet waarom je de kaart daar zou hangen... als je daar het kaartje nodig hebt, duik je in elk geval niet je plan... toch?....
        Ga duiken...

Comment

Hallo,

Het heeft effe geduurt maar hierbij deel 1

Duiklijn check tot 33meter diepte - YouTube

sigpic

Comment

Leuk! toch nog de duik gemaakt zaterdag.
            Volgende keer ben ik er weer bij (hopelijk).

Comment

Originally posted by Jonathan van Leeuwen View Post
              Hallo,

Het heeft effe geduurt maar hierbij deel 1

Duiklijn check tot 33meter diepte - YouTube

:-)
              gallerij

Views are my own.

Comment

Originally posted by Jonathan van Leeuwen View Post
                Tja mannen ik ben een duikert en geen onderwaterkaartenmaker.
                Hadden jullie niet wat eerder met deze fantastische opmerkingen kunnen komen.

Ik heb ze net vandaag opgehangen....
                Nu kan ik weer een nieuwe ontwerpen...

Maar als jullie nu de kaarten maken dan verwijder ik de "oude" en hang ik de nieuwe wel op.

https://www.facebook.com/#!/photo.ph...type=2&theater

(Ik hoop dat deze link werkt)
                Jacco's duikblog: 36ste duik - Vinkeveen Zandeiland 4

Als je deze nou eens bijwerkt ?
                Geloof niks
                Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
                pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Originally posted by ouweduiker View Post
                  Als je deze nou eens bijwerkt ?
                  Helaas heb ik geen tekenprogramma om een Up date te maken van het onderwaterkaart van eiland 4.
                  Misschien is er iemand ander die dat beter in kaart kan brengen.

Dan kan je meten het oude duikgebied er in tekenen. (liggen ook een paar leuke wrakjes)
                  En dan kan ik wel de twee putten van 50meter die bijna naast elkaar liggen in kaart brengen.
                  Op mijn kaartje ging ik tot 40 meter.
                  Deze loopt door naar 50 meter.
                  Dan zwem je door de 50 meter grens heen.
                  Dan zwem je van de "kant" af.
                  Volg je de bodem en dan zit je op 40 meter.
                  Op deze diepte zwem je ongeveer 8 minuten door (3 minuten met DPV) en dan komt de volgende 50meter put(je)

Maar ja Z.E.E.P. vinkeveen heeft al zeer veel vermeld op hun site. ( Project Baseline ZEEP Vinkeveen)

Hieronder hun onderwaterkaart(je)..

https://maps.google.com/maps/ms?msa=...0&source=embed

sigpic

Comment

Ik heb er vanmorgen gedoken tot 43m maar wat een gevaarlijke bedoeling daar met al die losse lijnen en kruisende lijnen. 1 grote chaos!!

Comment

Ik regel wel weer een opruimdag. Van af de 33meter dropoff wordt het een lijnen gaos. Ik hou je op de hoogte.

sigpic

Comment

Ik ben meerdere malen daar op diepte geweest maar vind er weinig aan dus heb niet meer de behoefte in Vinkeveen de diepte te gaan besnuffelen. Overigens wel een heel duidelijk filmpje, mijn complimenten

Comment

Als je het filmpje bekijkt zie je dat er vanaf het begin al af aan fouten zitten in de lijn naar de 33m en lager. De lijn mag nooit zo hoog liggen. Dit is gevaarlijk omdat er mensen onderdoor kunnen zwemmen en vast kunnen komen te zitten. Ik denk zo ie zo dat je op deze manier met lijnen wel een groot risico heb dat er duikers naar toe gaan die hier niet thuis horen. Misschien een tip: rond de 30m een jump creëren zodat mensen die niet dieper horen te gaan, het niet te makkelijk word gemaakt.

Comment

Originally posted by Diver1982 View Post
                            Als je het filmpje bekijkt zie je dat er vanaf het begin al af aan fouten zitten in de lijn naar de 33m en lager. De lijn mag nooit zo hoog liggen. Dit is gevaarlijk omdat er mensen onderdoor kunnen zwemmen en vast kunnen komen te zitten. Ik denk zo ie zo dat je op deze manier met lijnen wel een groot risico heb dat er duikers naar toe gaan die hier niet thuis horen. Misschien een tip: rond de 30m een jump creëren zodat mensen die niet dieper horen te gaan, het niet te makkelijk word gemaakt.
                            Hij ligt niet abnormaal hoog en bovendien mag je van een duiker, die op die diepte mag en kan duiken, ook wel enig verantwoordelijk gedrag verwachten

Comment

Originally posted by Diver1982 View Post
                              Eh hoge lijnen gevaarlijk ? De duikstekken in de Oosterschelde en Grevelingen liggen vol met fuiken en bijbehorende lijnen.
                              Daar zwem je overheen of als het kan onderdoor. Waarom zou dat ineens niet meer kunnen als er een lijntje in Vinkeveen ligt ?

Maak het ze zeker niet te makkelijk. Behalve een 'jump' minstens een waarschuwingsbord in 4 talen of nog beter twee borden.
                              En dan zeker zo'n half verroest frans exemplaar d'rbij met een doodshoofd en tekst "DANGER DE MORT".
                              De laatste tekst natuurlijk niet helemaal goed leesbaar, want zo hoort dat op franse borden.
                              Een beetje avontuur mag nog he. Zeker in Vinkeveen. "Extreme diving in Vinkeveen, yeah zeker weten joh very dangerous, ech wel"

Groet,
                              PAT1

Comment

Hey pat1 vanmorgen zei je wat anders 😜 en zeker als een gue c1 diver moet jij zeker weten wat de gevaren van hoge lijnen zijn

Comment

Working...
                                X