Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project X in Vinkeveen Eiland 4.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Project X in Vinkeveen Eiland 4.

Zo daar zit een diepe put bij de T splitsing... naar 288 meter... die afslag heb ik steeds gemist denk ik
    Dat krijg je ervan, tekenen in Word..... tssss
    Ga duiken...

Comment

Niet dat ik alle wijsheid in acht heb, maar is een directe lijn naar 50 m wel verstandig? Lijkt me niet, de verleiding is vast groot. Een (duik)ongeval, zit in een klein hoekje. Is t niet een beter plan om na 30m een 'jump' te laten maken naar 35m. En vanuit daar door naar de 50m voor de liefhebber. Ik denk dat dan de drempelwaarde toe neemt.

Persoonlijk denk ik dat de heren (en dames?) van ZEEP de aangewezen personen zijn. Zij zijn zo goed bezig in Vinkeveen, dit past zeker in hun straatje.
      One Love, One Ocean, Lets Dive

Comment

Een duidelijke lijn naar een oefenplatform op 18 meter daar kan ik me nog wat bij voorstellen (beginners, nog niet goed kunnen navigeren), maar waarom zou iemand nog andere lijnen willen? Wat is het nut daarvan?

Comment

Godsamme wat ben ik blij dat ik in Zeeland woon. Dit klinkt echt als een veel te drukke plek met allerlei vervelende en minder vervelende mensen die elkaar dwars zitten.

En oja, als er een lijn ligt, dan betekent het neit dat je hem moet volgen? Als je hier op de juiste plekken gewoon de bodem blijft volgen kom je ook op -45 meter of dieper uit...
          Last edited by Sparky79; 06-09-13, 23:10.

Comment

Alsof wij hier geen duikstekken hebben die te druk zijn....

Originally posted by Sparky79 View Post
            Godsamme wat ben ik blij dat ik in Zeeland woon. Dit klinkt echt als een veel te drukke plek met allerlei vervelende en minder vervelende mensen die elkaar dwars zitten.

En oja, als er een lijn ligt, dan betekent het neit dat je hem moet volgen? Als je hier op de juiste plekken gewoon de bodem blijft volgen kom je ook op -45 meter of dieper uit...

Comment

Originally posted by Sparky79 View Post
              .
              En waarin verschild dat dan met zeeland? ja VV is een populaire (drukke) plas... dus ga niet op zaterdag of zondag morgen.. heb ik in zeeland ook... en dan nog, als je niet over de lijnen zwemt kom je meestal niemand tegen... vervelende mensen heb je overal....

als het niet zo'n godverlaten oord was zou ik er stiekem ook willen wonen hoor.... maarja werk en de randstad nu eenmaal gewend...
              Ga duiken...

Comment

Originally posted by Remo View Post
                Zo daar zit een diepe put bij de T splitsing... naar 288 meter... die afslag heb ik steeds gemist denk ik
                Dat krijg je ervan, tekenen in Word..... tssss
                na of naar 288 meter? scheelt nogal....
                Nat steen en nat ijzer... allebei goed...

Comment

naar.... als je het kaartje goed bekijkt... of van....
                  Ga duiken...

Comment

naar.... als je het kaartje goed bekijkt... of van....
                    bekijk het word documentje maar eens goed....
                    zondag middag na 14uur ga ik weer eens een kijkje nemen.
                    en dan meet ik de afstand wel eens op tussen de punten.
                    I WILL KILL YOU IN SILENCE

sigpic

IF YOU DON'T CHECK YOUR F.L.A.G.S.

Comment

En waarin verschild dat dan met zeeland? ja VV is een populaire (drukke) plas... dus ga niet op zaterdag of zondag morgen.. heb ik in zeeland ook... en dan nog, als je niet over de lijnen zwemt kom je meestal niemand tegen... vervelende mensen heb je overal....

als het niet zo'n godverlaten oord was zou ik er stiekem ook willen wonen hoor.... maarja werk en de randstad nu eenmaal gewend...
                      Op de populairste plekken in Zeeland sta je doordeweeks in je eentje in de avond... En natuurlijk zijn er tientallen stille plekjes.

Kom zelf van oorsprong ook uit de randstad en moet zeggen dat in Zeeland wonen echt zo zijn voordelen heeft... maar inderdaad.. werk is wel een ding..

Comment

Zo vandaag de lijn naar de +40meter bekeken en deze ligt er voor 95% goed en strak bij.
                        Nog op 1 stukje tussen de jump van 30 meter en 33 meter gaat de lijn een klein stukje over de bodem heen.
                        Dus volgende week even een "stokje" er tussen planten.

Dan plaats ik op de juiste diepte nog een mooi kaartje aan/bij de lijn. (20, 30, 35, 40)
                        En een onderwaterkaartje met een tekst er op
                        "PLAN YOUR DIVE AND DIVE YOUR PLAN"

Deze hang ik wel aan het begin van het rood witte ketting.
                        En als het niet mag van de ZEEP BOYS dan hoor ik het wel via DF.

En dan hopen dat deze lijn met respect wordt behandeld door mede duikers....
                        Dan kan ik de overig lijnen verwijderen.

sigpic

Comment

Zonder tegen bericht van de ZEEP boys.

A.s. zondag middag ga ik de onderwaterkaart ophangen bij:
                          Het begin van het rood/witte ketting.
                          Bij de T - splitsing.
                          Bij de drop off op 33 meter.

PS: morgen zet ik de aangepast onderwaterkaartje versie op DF.

sigpic

Comment

Hierbij een up date van de onderwaterkaart.
                            Attached Files

sigpic

Comment

Originally posted by Jonathan van Leeuwen View Post
                              Hierbij een up date van de onderwaterkaart.
                              Wat bedoel je met 'perfect op kompas zwemmen'? Dat doe ik altijd, elke richting op.

Comment

Ik duik daar nooit, ken de stek niet, mag eigenlijk niet meepraten en zal nu wel iets doms zeggen maar als ik naar het kaartje kijk heb ik de volgende vragen:
                                - Wil je een kaart maken met het noorden boven of de kant links-rechts? Of is dat toevallig hetzelfde?
                                - Wat zijn het zwarte, rode, blauwe en zwarte object onderaan? Is dat de parkeerplaats?
                                - Waar is het noorden (windroos)?
                                - Wat zijn de afstanden (ongeveer)? (kaartschaal)
                                - Zijn de getalllen de diepte? Is 288 wellicht 28.8? Altijd hetzelfde aantal decimalen gebruiken. Evt decimalen als kleine letter.
                                - Hoe doe ik dat perfecte kompas zwemmen? Waar is de bus? (koers vermelden, ik heb narcose)
                                - Waar heeft de krokodil zich verstopt?

Sorry voor het muggenziften ;-)

Comment

Working...
                                X