Announcement

Collapse
No announcement yet.

Connectie Sac Aktun - Dos Osjos

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Connectie Sac Aktun - Dos Osjos

357 km grot !!!

https://mexiconewsdaily.com/news/und...orlds-biggest/

Wat een geweldige prestatie.

@ Maarten: Kan jij nog iets meer hierover vertellen ?

Dit is een connectie waar Robbie al jaren mee bezig was. Hij en Steve waren een paar jaar geleden op minder dan tien meter maar op die plek is het toen niet gelukt. Over een paar weken duik ik weer met Robbie en dan krijg ik vast meer te horen ;-)
    Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
    PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
    Driven by passion, committed to excellence

Comment

Nog een artikel incl. filmpje.

https://www.riviera-maya-news.com/la...ulum/2018.html

Comment

Dit is echt bizar. Twintig jaar geleden had er vrijwel niemand in Nederland van grotduiken gehoord en werd je voor gek versleten. En nu staat het in alle kranten en heeft het zelfs het NOS journaal gehaald.
        PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor

Comment

Originally posted by mart1 View Post
          Dit is echt bizar. Twintig jaar geleden had er vrijwel niemand in Nederland van grotduiken gehoord en werd je voor gek versleten. En nu staat het in alle kranten en heeft het zelfs het NOS journaal gehaald.
          Ja, maar het is geen nieuws vanwege het grotduiken maar vanwege de link met de Mayas.
          Overigens heb ik 25 jaar geleden Dos Ojos, Grand Cenote en andere al bedoken (cavern, niet cave). Denk dat ik er nu meer mensen zou zien dan toen
          Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
          Duiken Similans

Comment

Originally posted by Phuket_dash_Scuba View Post

Overigens heb ik 25 jaar geleden Dos Ojos, Grand Cenote en andere al bedoken (cavern, niet cave). Denk dat ik er nu meer mensen zou zien dan toen
            Ha! dat waren ook mijn eerste twee (cavern) duiken, en rond de zelfde tijd. Weet je nog wie de gids was?

Comment

Originally posted by mart1 View Post

Ha! dat waren ook mijn eerste twee (cavern) duiken, en rond de zelfde tijd. Weet je nog wie de gids was?
              Geen idee. Weet alleen nog dat het er lekker rustig was, en het bootduiken daar me niet beviel.
              Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
              Duiken Similans

Comment

Working...
              X