Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspiration Trimix opleiding

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Inspiration Trimix opleiding

http://www.techwise.com.mt/

huurspullen zijn goed en ook de instructeurs zijn goed en zeer bereid om te helpen.
    ik had elke keer ong. 35 kilo ging net, al zijn spullen goed ik duik liever met mijn eigen spullen!
    Voucher voor exra sportbagage max 32 kilo kost ong. 30 euro, dit s dus buiten de normale 20 kg bagage en 10 kg handbagage.

Welke diepte wil je gaan duiken 45 mt of dieper?
    ( als ze zien dat je goed kunt duiken, kijken ze niet op een mt )

Appartement: http://www.roknahotel.com ( is ong. 5 minuten lopen naar duiktoko, bij duiktoko je spullen spoelen en achterlaten)
    Appartement heeft wifi.

Leuke info http://www.dmdiving.nl
    Last edited by johny; 17-02-14, 16:33.

Comment

Hee die Johny.

Nou we hebben naar je geluisterd hoor dus als het niets is dan is het jou schuld! Flauw grapje. We gaan inderdaad naar Malta en naar Techwise. We duiken wel iets dieper dan 45 meter. Maximaal 75 maar natuurlijk niet met lucht hoor. We gaan het zien en meemaken. Dank voor de tip van de sportbagage dan kunnen de droogpakken ook mee.

Comment

Originally posted by Paulus1972 View Post
        Hee die Johny.

Nou we hebben naar je geluisterd hoor dus als het niets is dan is het jou schuld! Flauw grapje. We gaan inderdaad naar Malta en naar Techwise. We duiken wel iets dieper dan 45 meter. Maximaal 75 maar natuurlijk niet met lucht hoor. We gaan het zien en meemaken. Dank voor de tip van de sportbagage dan kunnen de droogpakken ook mee.
        Vraag Viv eens naar mogelijkheid om full-trimix pakket af te sluiten ( dat hebben wij ook gedaan )
        Voor de duik naar Soutwold of vergelijkbare duik of dieper zetten ze ook graag een safetyduiker in, die heeft dan reserve decogassen voor jullie deco, mocht er iets gebeuren. ( zal na afgesproken tijd rond 40 mt op jullie wachten, kost iets van 25 euro extra )
        Kijk er overigings niet raar van op dat 80% ean de voorkeur geniet

Wat ikzelf de leukere wrakken vond;

Soutwold
        Polynesian
        Um El Faroud
        Schnellboat
        Stubborn
        Imperial Eagle

Als je de kans heb, ga dan ook met hun een dagje naar Gozo, daar liggen 3 wrakken te beduiken vanaf zelfde locatie, laatste keer 2 in 1 duik gedaan Karwela en Comino rond 40 mt.

Doe Alan en Viv de groeten, misschien dat ik nog een keer die kant opga
        Er lig nl. ook nog een mooi wrak op 115 mt Hms Russel

Voor 20 euro halen ze je op en brengen ze je ook weer naar vliegveld.
        Als je een rustdag hebt, ga dan dagje naar Valetta, leuk stadje om ook beetje cultuur mee te pakken
        Last edited by johny; 26-02-14, 16:16.

Comment

Techwise is goed hoor, heb er mijn trimixcursus gedaan.
          En in Malta kun je leuk duiken. Dus wees niet bang. Vergeet ook de Inland sea niet.
          Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Eh Inland Sea?

Comment

En neh 115 m dat gaan wij als beginnende trimixduikers nog maar even niet doen

Comment

Hoezo geniet 80% de voorkeur dan? Ach ja maakt het uit.

Comment

Inland sea ligt op Gozo. Is een lange tunnel vanuit een binnenmeer wat in contact staat met de zee. De tunnel begint op een 3m diepte en eindigt op 27. Van daar uit kun je via het rif naar een 55-65m. Leuk om te doen. Geen wrak, maar een rif.
                  Zelf heb ik Billinghurst cave en Bottle cave nog op m'n verlanglijstje staan. Wegens weersomstandigheden heb ik hier nog niet gedoken. Zijn overigens geen echte grotten hoor, die vind je niet op Malta en Gozo.
                  De Gozo wrecks is ook leuk, je kunt hier dus 3 wrakken in 1 duik doen (Xlendi, cominoland en karwela), als je niet al te veel gas verbruikt heb je geen bodemgas extra nodig en volstaat 1 stage voor de deco. Max. diepte 44m in de Xlendi.
                  Ik heb hier nog een verslagje van mijn laatste vakantie op Malta met foto's: http://www.duikforum.nl/actuele-duik...ken-malta.html

Comment

Dank je wel. Dit forum heeft echt meerwaarde. k neem je tips mee zeker van die grot(ten) vind ik altijd leuk om te doen. Keertje wat anders zeg maar.

Comment

Mijn ervaring met Malta is dat je altijd dagen met slecht weer hebt en dan niet de gewenste duiken kunt maken. Hou daar dus rekening mee.

Comment

Originally posted by Germie View Post
                        Mijn ervaring met Malta is dat je altijd dagen met slecht weer hebt en dan niet de gewenste duiken kunt maken. Hou daar dus rekening mee.
                        Die Beaufighter lig vlak bij de basis en de kans is groot als ze slecht weer verwachten, dat ze wrakken Gozo pakken, dit zijn nl. kantduiken.

Comment

Oke weer een tip. We komen er wel. Vlucht en Hotel geboekt dus laat maar komen zou ik zeggen.

Comment

Working...
                          X