Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspiration Trimix opleiding

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Inspiration Trimix opleiding

Hallo medeforummers.

Ik ben op zoek naar een goede Trx opleiding op de Inspiration. Is er iemand die een betrouwbaar adres weet in bijvoorbeeld Kroatie, Italie of Frankrijk?

Neen niet voor mezelf maar voor een goede bekende. Ik heb zelf niet zoveel met zo'n stofzuiger, of dure toverdoos. Maar als mijn maatje de Trx opleiding doet ga ik gewoon mee om leuke (tec) duikjes te maken. Engelse taal is geen probleem

Keep wet

Paulus

Re: Inspiration Trimix opleiding

Duiken Lanzarote - Duikcentrum Rubicon - Rebreather diving - Closed Circuit

ik heb zelf geen ervaring met ze maar SamSam was er goed over te spreken

Comment

Drazen Goricki in Servie. Aldo Ferruci in Italie en in Frankrijk Eveline Verdier.
      Met Rubicon duikcentrum (Lanzarote) heb ik andere ervaring met de opleiding, ze ontmoedigen het gebruik van een checklist, dus niet mijn aanbeveling en ze zijn ontzettend duur.

Comment

Dank. Echter Lanzarote is vliegen en dat willen we juist voorkomen. Met alle tec spulletje worden we wat aan de zware kant Ik heb de heren van Rubicon trouwens ontmoet in Truk Lagoon.

Bubblemaster dank je wel ik ga daar mijn zoektocht op verder zetten. Nog niet zo eenvoudig blijkt wel.

Comment

Originally posted by antilla View Post
          Duiken Lanzarote - Duikcentrum Rubicon - Rebreather diving - Closed Circuit

ik heb zelf geen ervaring met ze maar SamSam was er goed over te spreken

Ja, erg tevreden over! vliegen is niet zo heel duur toch? wat weegt 'n rb?
          "Plons" zei hij, en hij was nat..

Comment

http://www.apdiving.com/en/instructor-search/
            Betwijfel echter of een instructeur je mee laat duiken vooral een bubbelaar.
            Last edited by Bubblemaster; 14-02-14, 20:19.

Comment

Originally posted by Paulus1972 View Post
              Hallo medeforummers.

Ik ben op zoek naar een goede Trx opleiding op de Inspiration. Is er iemand die een betrouwbaar adres weet in bijvoorbeeld Kroatie, Italie of Frankrijk?

Neen niet voor mezelf maar voor een goede bekende. Ik heb zelf niet zoveel met zo'n stofzuiger, of dure toverdoos. Maar als mijn maatje de Trx opleiding doet ga ik gewoon mee om leuke (tec) duikjes te maken. Engelse taal is geen probleem

Keep wet

Paulus
              En Dop Koot? Uit Ede? Ik dacht dat die rebreather trainer is. Onder andere op Lanzarote, maar ook gewoon in Nederland. Hij heeft laatst nog weer een klasje gedaan geloof ik. Weet alleen niet of die ook Inspiration doet, of alleen maar Megladons/Pathfinder.
              "Plons" zei hij, en hij was nat..

Comment

Hallo,

Wel eens gehoord van de "international association of rebreather trainers" ?
                Ze hebben een heel informatieve website met opleidingen voor bijna elk type rebreather.
                Kijk eens op: Rebreather courses
                Voor zover ik weet zijn er ook enkele Nederlandse instructeurs bij deze organisatie aangesloten.

Verder zou je ook eens kunnen kijken bij IANTD in de regio Benelux
                Rebreather opleidingen

Alles bij elkaar een heel ruime keuze aan rebreather instructeurs.

Succes met zoeken.

ps: waarom niet in Nederland de basis rebreather brevetten behalen en het gevorderde brevet in buitenland ?

Groet,
                PAT1

Comment

Misschien kun je hier meer info krijgen;

DiveWise - Technical Diving

Dop Koot had dacht ik Revo?

Comment

Originally posted by PAT1 View Post
                    Hallo,

*KNIP*

ps: waarom niet in Nederland de basis rebreather brevetten behalen en het gevorderde brevet in buitenland ?

Groet,
                    PAT1
                    Omdat die dat waarschijnlijk al heeft, anders ga je niet naar en trimix opleiding op zoek maar naar een basisopleiding!
                    Christian Hoek
                    Keep Dry An Another Day (KDAAD)

Comment

Originally posted by Christian Hoek View Post
                      Omdat die dat waarschijnlijk al heeft, anders ga je niet naar en trimix opleiding op zoek maar naar een basisopleiding!
                      Christian, niet onmogelijk.
                      Echter meestal gaan beginnende RB duikers op zoek naar een instructeur die het hele RB opleidingstraject kan geven.
                      Dus level I, II en III. (zie site iart)
                      Het startniveau level I is vaak vereist vanuit de leverancier van de RB, anders wordt het apparaat niet eens geleverd.
                      OK je kunt een gebruikte RB kopen, maar zonder brevet wordt geen service verleend.
                      Met level I mag je duiken op lucht, binnen de NDL en maximaal 40 meter diepte.
                      Nou daar koop je de RB niet voor dus gaan de meesten meteen door voor level II.
                      In dat niveau kun je kiezen voor normoxic trimix.
                      Maar met een minimum van 300 minuten duiktijd beschouw ik dat nog steeds als basis.

Groet,
                      PAT1

Comment

Bel eens met Paul Lijnen van IANTD Benelux , die kan je wel zeggen wanneer er waar iets is, probeer iets in de thunersee of de attersee. Vele gaan ook naar Kroatië .
                        Groeten.

Sent by my scrubber using a rEvodream

Comment

Dank dank dank.
                          We komen een heel stuk verder zo. En ja uiteraard heeft deze duiker zijn "basis" al. Anders had hij inderdaad bij AP die stomme toverdoos niet kunnen kopen. De betrokken instructeur op dat ding was niet bevoegd om Trimix te doen en zowiezo wil je eerst ervaring opdoen met dat ding. En dat is nodig want ik heb al heel wat gestuntel mogen aanschouwen. Hij is iemand met tig duiken OC op zijn naam (4000 of meer) maar gaf zelf al aan dat je opnieuw moet leren duiken. Leve de stofzuiger!

Nogmaals dank jullie hebben ons prima geholpen. Zoals het er nu uitziet wordt het of Kroatie of misschien toch vliegen naar Malta. Al ben ik niet zo van het vliegen met al mijn tekspulletje. Maar met Air malta vliegen betekend dat het extra gewicht niet zo heel duur is.

En even over het gewicht he. ZIjn toverdoos valt dan wel mee. Maar ik sleep een backplate van 2.7kilo mee. Droogpak onderpak. 3 automatensets. 2 stages setjes. Lamp vinnen. Kortom ik red het niet met 20 kilo

Comment

Originally posted by Paulus1972 View Post
                            Dank dank dank.
                            We komen een heel stuk verder zo. En ja uiteraard heeft deze duiker zijn "basis" al. Anders had hij inderdaad bij AP die stomme toverdoos niet kunnen kopen. De betrokken instructeur op dat ding was niet bevoegd om Trimix te doen en zowiezo wil je eerst ervaring opdoen met dat ding. En dat is nodig want ik heb al heel wat gestuntel mogen aanschouwen. Hij is iemand met tig duiken OC op zijn naam (4000 of meer) maar gaf zelf al aan dat je opnieuw moet leren duiken. Leve de stofzuiger!

Nogmaals dank jullie hebben ons prima geholpen. Zoals het er nu uitziet wordt het of Kroatie of misschien toch vliegen naar Malta. Al ben ik niet zo van het vliegen met al mijn tekspulletje. Maar met Air malta vliegen betekend dat het extra gewicht niet zo heel duur is.

En even over het gewicht he. ZIjn toverdoos valt dan wel mee. Maar ik sleep een backplate van 2.7kilo mee. Droogpak onderpak. 3 automatensets. 2 stages setjes. Lamp vinnen. Kortom ik red het niet met 20 kilo
                            2 keer bij divewise Malta gedoken ( trimixwrakduiken voor betaalare prijzen en je kan ook sets huren ), maar met air Malta voor klein bedrag 30 kg bagage en dan nog handbagage.
                            Ze hebben ook rb in programma staan, als je Alan of Viv maillt kun je alles van te voren regelen, ik weet ook wel betaalbaar appartement.
                            Last edited by johny; 17-02-14, 13:30.

Comment

Hoi Johny,

Dank voro je tip. Kan je er meer over vertellen? Hoe zijn de huurspullen? Welke wrakken "moet" je gedaan hebben? En welk hotel of appartement verbleef je dan?

Comment

Working...
                              X