Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten?

Er was eens een “Gele Tupperware doos” een “kalk doos” en een “homemade doos met stofzuigerslangen” op de parkeer plaats van Vinkeveen.
    Ze waren in discussie over de hoeveelheid trimix ze nodig hadden voor een duikje naar 100meter.

De “Gele Tupperware doos zei:
    Met een 3 liter flesje met 100bar, een trimix vulling, had hij genoeg om 30 minuten bodemtijd te houden.
    Inclusief de decompressiestops.

De “kalk doos zei:
    Met een 2 liter flesje met 150bar, een trimix vulling, had hij genoeg om 30 minuten bodemtijd te houden.

De “Homemade doos met stofzuigerslangen” zei:
    Met een 1 liter flesje met 300bar, een trimix vulling, had hij genoeg om 30 minuten bodemtijd te houden.

Opeens kwam daar een “echte DIR duikgroepje” aan en vroegen aan de “dead box groepje” waar de discussie over ging.
    We willen naar de 100meter diepte met een bodemtijd van 30minuten en komen er niet uit hoeveel “lucht” ze nodig hadden.

Waarop de ijverige en behulpzame DIR duikgroepje ging rekenen.
    BM 2x12=24x220bar = 5280 liter.
    Bodemstage = 80cuf = 2200 liter.
    80cuf vanaf 21meter = 2200 liter
    40cuf vanaf 6meter = 1100 liter.
    = 10.780 liter.

Ondertussen vroeg de “Gele Tupperware doos”:
    Wist je dat vrouwen beter kunnen duiken dan mannen?

O zei, een man van het “DIR duikgroepje” dat wist ik niet?
    Vertel eens waar het dan in zit.

Waarop de “homemade doos met stofzuigerslangen” antwoorden.
    Vrouwen kunnen die “stofzuigerslangen” van een ccr heel goed vacuüm zuigen.

Met een paar glazig ogen keken ze naar het “dead box groepje”….
    Waarop de “dead box groepje” vroeg of ze er al uit de rekensom waren?

Onder tussen ging de discussie van de ijverige en behulpzame DIR duikgroepje verder.
    Backup gas, Noodprocedure, team duiken, wel of niet aftopen op 300bar, enz, enz, enz, enz….

Maar de “dead box groepje” kreeg nooit een antwoord…

Dus de vraag is hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten?
    I WILL KILL YOU IN SILENCE

sigpic

IF YOU DON'T CHECK YOUR F.L.A.G.S.

Re: Hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten

leuke grap ... de verschillen tussen de drie zijn verbijsterend

Comment

Re: Hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten

Wacht maar tot PAT 1 gegoogled heeft,

Hg Jan
      Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Vinkeveen en 100m ? Dat zijn dan gewoon 4 zwembadlengtes he... stapvoets met de vingers tippelend over de bodem om die 30min op de bodem rond te krijgen...
        Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Ik denk dat je wat vergeten bent te schrijven met wat het DIR groepje vertelde of zou moeten vertellen ........
          Vergeef en je zult vrij zijn.
          Vergeet en je zult vrijer zijn.

Comment

In aantal flessen nodig voor de opstijging is er in ieder geval geen verschil omdat iedereen OC bailout moet kunnen doen.

Alle groepjes hebben (even op de gok) drie alu80's met verschillende decogassen (21/35, 50/25, O2 of 26,734/22,99352, EAN50 en EAN80 of willekeurige andere bullshitmixenvoor Johny)
            Verder hebben ze allemaal een D12 nodig voor het eerste stukje bailout (van bodem tot aan eerste decogas) dit zou overigens ook een D8,5 of een D7 kunnen zijn voor rebreatherduikers.

Het verschil zit hem, dan vervolgens in bodemstages voor de bodemfase. Voor de OC duikers 3 tot 4, voor CCR duikers alleen O2 en een beetje diluent.
            Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

Is dit wat ze noemen de knuppel in het hoenderhok gooien ?
              Ik haal weer even chips en n'en Duvel.

Comment

Ik denk dat je wat zwaarders moet gaan drinken, zo snel mogelijk lazerus is in dit geval de beste optie.

Hg jan
                Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Originally posted by Anton View Post
                  In aantal flessen nodig voor de opstijging is er in ieder geval geen verschil omdat iedereen OC bailout moet kunnen doen.

Alle groepjes hebben (even op de gok) drie alu80's met verschillende decogassen (21/35, 50/25, O2 of 26,734/22,99352, EAN50 en EAN80 of willekeurige andere bullshitmixenvoor Johny)
                  Verder hebben ze allemaal een D12 nodig voor het eerste stukje bailout (van bodem tot aan eerste decogas) dit zou overigens ook een D8,5 of een D7 kunnen zijn voor rebreatherduikers.

Het verschil zit hem, dan vervolgens in bodemstages voor de bodemfase. Voor de OC duikers 3 tot 4, voor CCR duikers alleen O2 en een beetje diluent.
                  Anton je blijft een zielig figuur!

Comment

Originally posted by Jonathan van Leeuwen View Post
                    Dus de vraag is hoe ziet jouw perfecte 100meter duikplanning uit met een bodemtijd van 30 minuten?
                    Ik zou naar de Digros gaan en een 5.5% vulling halen voor een 24/0.5 flessenset, merk Export. 8 euro voor een heel treetje. De zwervers om de hoek zeggen dat het heel DIR is en aangezien hun dagbesteding uit de consumptie van die mixen is, geloof ik het meteen. Met je buddies een adje trekken en degene die na 30 minuten nog de bodem niet in zicht heeft, betaalt het volgende treetje.

Veel succes verder.
                    Verstuurd vanaf mijn Commodore Amiga 500

Comment

Originally posted by Anton View Post

De "dead box groepje" heeft genoeg aan hun flessjes die zo op de RB meenemen.
                      Mocht er na 30minuten op 100 meter een Bailout scenario optreden dan heeft Anton helemaal gelijk.
                      (In aantal flessen nodig voor de opstijging is er in ieder geval geen verschil omdat iedereen OC bailout moet kunnen doen.)

Je gaat door naar de volgende ronde.

Vraag 2:
                      Hoeveel vulling (gasmixure) kosten kost deze duik voor een OC DIR duiker?

PS: de rest van mannetjes kunnen hier niet over praten omdat ze nog maar een Tech1 plasticpasje hebben tot ca. 50meter diepte.
                      hahahahahahaha (LOL) DavidE doe mij maar een "herftsbokje" met bitterballen.... PAT1 ben je nog aan het zoeken op google...??

sigpic

Comment

Ik denk dat een heleboel mensen nu ook niet meer mee willen praten... christus wat een slap gelul allemaal...

Comment

Originally posted by Sparky79 View Post
                          Ik denk dat een heleboel mensen nu ook niet meer mee willen praten... christus wat een slap gelul allemaal...
                          Mmmm wat smaken die bitterballen toch weer lekker.....
                          O ja, ik probeer het gemiddelde opleidingsniveau van DF te door gronden...

Afgelopen zaterdag had ik nog mijn duikcap uitgeleend aan een DIR duiker.
                          Goed he van mijn Sparky79.
                          Hij was het vergeten om zijn basis uitrusting te controleren voor dat hij op pad ging..
                          Het is vast een bekende onder jullie. Ik noem geen namen.....

Maar hoe ziet jouw perfect 100 meter duikje eruit..??

sigpic

Comment

Jonathan, pas maar op dat je je tong niet brand aan die bitterballen!

Tabel C-3719 (12/60, 21/30,ean40 en ean 80
                            Om het maar vlgs Iantd tabel te doen

Gokje 200 euro als alles volgens plan gaat.

Comment

220 bar 11/65 in een D12 heeft me in oktober op Malta 66 euro gekost.
                              Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Working...
                              X