nitrox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: nitrox

Originally posted by PAT1 View Post
    In de NOB specialty Nitrox basis zijn de standaardgassen EAN32 en EAN36.
    Het ingangsniveau voor deze specialty is nu het 1* brevet of brevet Open water duiker.
    Daarmee starten wij meteen als het 1* brevet behaald is.

Vanwege de voordelen zou het duiken met Nitrox EAN32 of EAN36 best eerder in de opleiding passen.
    Maar de slechte verkrijgbaarheid van Nitrox maakt de logistiek erg gecompliceerd. In het algemeen is perslucht veel makkelijker te verkrijgen. Overal Nitrox uit de automaat is nog geen gemeengoed in Zeeland of elders.

Verder maken de vulstations de verkrijgbaarheid van Nitrox nodeloos gecompliceerd.
    Er zijn er die eisen dat de fles zuurstofschoon is, omdat ze heel ouderwets, EAN32 en EAN36 maken door te mengen in de fles van
    de klant. Bij andere stations moet je eerst een soort gebruikersovereenkomst tekenen.
    Tsja ................op zo'n manier wordt Nitrox het niet echt populair.

Groet,
    PAT1
    Moeilijk verkrijgbaar? Gecompliceerd?? Ouderwetse manier van vullen???
    Get your facts straight!
    Die "ouwerwetse" manier van vullen is trouwens de enige waar je het echt gevraagde % in je fles krijgt...
    Zuurstofschoon, met attest? Dat ze veel gelijk hebben! Partieel vullen betekent dat je eerst 100% O2 in de fles pompt... (google eens op de gevaren daarvan, PAT1?)
    Zal je mss beseffen dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn, maar gezond verstand is ook al veel waard...

Grtz,
    Robby
    In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Originally posted by robbyrey View Post
      Moeilijk verkrijgbaar? Gecompliceerd?? Ouderwetse manier van vullen???
      Get your facts straight!
      Die "ouwerwetse" manier van vullen is trouwens de enige waar je het echt gevraagde % in je fles krijgt...
      Zuurstofschoon, met attest? Dat ze veel gelijk hebben! Partieel vullen betekent dat je eerst 100% O2 in de fles pompt... (google eens op de gevaren daarvan, PAT1?)
      Zal je mss beseffen dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn, maar gezond verstand is ook al veel waard...

Grtz,
      Robby
      Hoezo gevaren ?
      Nitrox EAN32 en EAN36 vullen kan tegenwoordig heel eenvoudig en veilig.
      Maar partieel vullen hoort daar duidelijk niet bij !

Wat betreft de verkrijgbaarheid:
      Waar kan ik op Tholen, best een populair duikgebied, Nitrox laten vullen in persluchtcilinders die NIET zuurstofschoon zijn ?

Groet,
      PAT1

Comment

Gefeliciteerd!! :D

Comment

Kan iemand mij ook vertellen waarom je je camera beter met nitrox droog kan blazen dan met lucht? En moet ik dan 32% hebben of 36%?
          Dive Another Day

Comment

Originally posted by WillemII View Post
            Kan iemand mij ook vertellen waarom je je camera beter met nitrox droog kan blazen dan met lucht? En moet ik dan 32% hebben of 36%?
            Dat hangt ervan af hoe diep je wil gaan met die camera Willem... als je diep wil gaan toch beter gewoon met droge perslucht... maar dan wel opletten met de stops als je zelf met nitrox duikt...
            Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Kijk Luc nu gaat het de goede kant op, dit is pas informatie waar we wat mee kunnen. , ja ik heb er wat smily's bijgezet want zelfs daar kan je klachten over krijgen.
              Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Working...
              X