nitrox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nitrox

Hoppa!
    Nitrox specialty gister gehaald met 1 klein en dom foutje in de oefen vragen, maar 0 fout op het examen!!
    :-)
    :icon_noge
    Geniet van het leven voordat het leven van jou geniet.....
    :stretcher

Gefeliciteerd en nu maar er veel gebruik van maken.

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk
    Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

Re: nitrox

proficiat!
      Droog maar toch nat.

Comment

thnx allebei!:thumbs_up
        :icon_noge
        Geniet van het leven voordat het leven van jou geniet.....
        :stretcher

Comment

Onderstaande tekst kwam ik tegen op een site van een duikschool.
          Het kan dus altijd slechter.

Hoewel de cursus kort is, kun je niet zonder. Duiken met nitrox zonder daarvoor opgeleid te zijn, is bijzonder onverantwoordelijk. Om je een idee te geven; bij een ppO2 van 1,6 bar loop je een groot risico om een acute zuurstofvergiftiging op te lopen. Met een mengsel met 40% zuurstof bereik je al een ppO2 van 1,4 op 16,6 meter en bij 20,4 meter zit je al op 1,6 bar ppO2. Wanneer dat gebeurt, kan bijvoorbeeld plotselinge bewusteloosheid optreden. Zaken dus, waar je niet mee zou moeten willen experimenteren!
          Mijn duikclubje in Utrecht

Comment

Misschien duiken ze bij die duikschool niet in gewoon water he Gerrit... :shade:
            Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Originally posted by Gerrit View Post
              Onderstaande tekst kwam ik tegen op een site van een duikschool.
              Het kan dus altijd slechter.

Hoewel de cursus kort is, kun je niet zonder. Duiken met nitrox zonder daarvoor opgeleid te zijn, is bijzonder onverantwoordelijk. Om je een idee te geven; bij een ppO2 van 1,6 bar loop je een groot risico om een acute zuurstofvergiftiging op te lopen. Met een mengsel met 40% zuurstof bereik je al een ppO2 van 1,4 op 16,6 meter en bij 20,4 meter zit je al op 1,6 bar ppO2. Wanneer dat gebeurt, kan bijvoorbeeld plotselinge bewusteloosheid optreden. Zaken dus, waar je niet mee zou moeten willen experimenteren!
              FF een linkje naar die site, dat wil ik ook zien ��
              alles mag niets moet

Comment

Dat spul is levensgevaarlijk.

Sent from my iPad using Tapatalk
                Last edited by Volleytopper; 31-05-2014, 16:39.
                Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Comment

Originally posted by Luc Dupas View Post
                  Misschien duiken ze bij die duikschool niet in gewoon water he Gerrit... :shade:
                  Vermoedelijk gebruiken ze andere gaswetten... :zip::angry:
                  In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Originally posted by Tup View Post
                    FF een linkje naar die site, dat wil ik ook zien ��
                    Dive4all - Nitrox duiken

Bijna onderin staat dit stukje.

:lightbulbBTW door de gehele tekst te selecteren en dan te laten zoeken door google kom je ook op de betreffende pagina.
                    Last edited by Gerrit; 31-05-2014, 20:31. Reason: aanvulling
                    Mijn duikclubje in Utrecht

Comment

Nou daar hoef ik geen cursus van :omg:

Comment

Ondanks de voordelen van verrijkte lucht hou ik t voorlopig bij perslucht. Heb mezelf doelen gesteld om eerst maar eens flink ervaren duiker worden. Nu bezig met advanced en wil voor mezelf pbb en onderwaterfotografie flink oefenen. Uitrimmen met vintip pivoteren hebben ze me goed geleerd met OW. In de praktijk in het buitenwater doe ik dit al zwemmende. Zodra t goed is van de inflator afblijven. Echter helemaal perfect neutraal stil hangen voor foto's is nog net effe een stapje verder. Camera 3 duikjes pas meegehad. Zit te denken om na advanced daar een cursus voor te doen bij A. Cranendonk. Daarnaast ns alle zoetwater plassen afstruinen in zuid-Holland. Ook wil ik nog gaan nachtduiken en ik wil nog zoveel. Nitrox en droogpak in de toekomst als dit alles achter de rug is.

Last edited by Edwwwin; 31-05-2014, 21:08.

Comment

Ik heb nitrox ook alleen maar gehaald voor de duikvakanties. In de plassen in Nederland zie ik de meerwaarde ook niet.

Comment

Je kan het ook gebruiken als een extra veiligheid, je hoeft er niet perse langer mee te duiken. Als je bijvoorbeeld angstig bent voor deco duiken. Als je bijv tot een risico groep behoort zoals overgewicht.

Comment

Vind het ook fijn als je meerdere duiken op een dag maakt dat je minder moe bent dan met lucht.
                              My thing is this : If I'm sick enough to think it, then I will be sick enough to say it. :shifty:

Comment

Working...
                              X