Open water gehaald

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Open water gehaald

Hoi allen,

Ik merk dat er nog maar weinig nieuwe posts zijn over het behalen van een brevet, maar ik ben enorm blij dat ik vorige week mijn openwater brevet heb gehaald!

De buitenduiken bij het Engelermeer en de Galderse meren waren een mooie opstart en ik hoop dat er nog veel leuke duiken volgen.
    Aangezien ik op dit moment nergens anders aan kan denken :-)

Hoe was jullie eerste duik en was je ook meteen verkocht?

Groetjes

Gefeliciteerd.
    Wanneer en waar heb je in het Engelermeer gedoken ?
    Hoe was het zicht ?
    It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Leuk, gefeliciteerd!
      Mijn eerste duik was in Cyprus, en inderdaad: meteen verslaafd

Comment

Gefeliciteerd!

Vorig jaar 4 juli was mijn eerste echte duik. Na 2 certificeringsduiken in Vinkeveen, 's avonds in het Veenmeer bij Tynaarlo gesprongen. Primaire reactie: wat is dit voor erwtensoep? Na bijna 80 duiken heb ik die reactie nog steeds in het Veenmeer. Veel plezier met het duiken!

Comment

Het was zaterdag 25 maart. Het zicht was max 1.5 meter. Maar toen we even bezig waren al minder. Helaas nog veel geploeg. We hebben gedoken aan de kant van Engelen bij het platform.

Comment

Dank je. Hoeven we daar voorlopig niet te gaan duiken.
            Ze zullen nog wel zand aan het zuigen zijn.
            It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Gefeliciteerd. En ja duiken is leuk. Er zijn echter ook best veel mensen die binnen 2-3 jaar weer stoppen. Maar goed, de tijd zal het leren en dan moet je maar denken: als ik het maar leuk gevonden heb.
              Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Super!

Denken jullie allemaal nog vaak terug aan die opstart fase? Welke spullen heb ik nodig? Hoe voorkom ik dat ik mijn nier moet verkopen en met wie was je eerste duik na je brevet?

Bedankt voor de input.
                Last edited by Lvenni1; 06-05-15, 18:45.

Comment

Hallo Lvenni1,

Ja ja, denk nog regelmatig terug aan de eerste keer
                  De verslaving is pas echt begonnen nadat ik ook in NL ging duiken.

Zelf had ik in het begin twee min of meer vaste buddies. Maar leerde juist ook veel door met verschillende buddies te duiken.
                  Zoek het liefst wat meer ervaren buddies, die in een stijl duiken die jou ook aanspreekt / bij je past.

Qua investering weet je in het begin meestal niet goed wat je moet aanschaffen. Mijn advies is begin met de basis; een goed zittend nat/droog-pak, cap, handschoenen, schoentjes en masker (en oke, ook een snorkel voor op vakantie ;-). Daarna kijken wel soort fles/BCD (wing ?) combo je het meest aanspreekt en die dan uitproberen. Er zijn vaak meerder demo-dagen per jaar, waarin je apparatuur kan uitproberen.
                  Of je zoekt een buddy waarvan je apparatuur mag lenen om uit te proberen.
                  V.w.b. een automaten-set, die van bijv. Apeks of Techline zijn vaak goedkoper dan merken als Scubapro of Aqualung, terwijl ze in mijn ogen (en van vele anderen) niet voor elkaar onder doen.

Maar de allerbeste tip die ik je kan geven; ga zo veel mogelijk duiken en probeer je zelf constant te verbeteren. Let daarbij vooral op je buoyancy en trim (lichaamshouding); probeer zo horizontaal mogelijk te blijven en niet met je handjes te wapperen, of met je knieŽn te "fietsen".
                  Dit kost best veel tijd en moeite. Maar als je straks op 50 cm stil boven de bodem kan hangen (om naar een mooie naaktslak te kijken) zonder een grote stofwolk te maken, levert dat veel meer duik plezier op

Anyway, Gefeliciteerd en Happy Safe diving.

Comment

Working...
                  X