Vaarbewijs 1 en A

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik duik nu inderdaad liever op de rustige dagen. dan is er weinig vaarverkeer op de plas en wordt de kans wel heel klein dat er net een boot in het duikgebied over je hoofd vaart net als ik per ongeluk omhoog stuiter. We hebben vandaag weer op dezelfde plek gedoken, het was nu wel iets drukker, maar ik heb ook niet meer dat ik compleet naar de opppervlakte stuiter. We hebben nu dus een wing en moesten even wennen aan de manier van ontluchten. Gaat net even anders. Maar na 4 duikjes met deze uitrusting 'klooien' we nu alleen nog op de bodem en niet meer aan de oppervlakte hahaha Maar ik zal elders even verder velsg doen van ons duikje, anders ga ik wel heel erg off topic.

Groetjes Francis
    :rose:

Comment

volgens mij is het mogelijk om 'op kantoor' een examen te doen. Waar dit kantoor dan is zou ik na moeten kijken. Vaarbewijs 1 en A zijn makkelijk te halen met een beetje serieuze zelfstudie. Zo'n DVD van de ANWB kan helpen kijk anders even op http://www.vaarbewijstest.nl.

Een praktijk bewijs zou wel beter zijn maar dan zie je nog maar weinig mensen op het water...
      MARE LIBRUM

Comment

waarvoor vaarbewijs???

Je moet je afvragen waarvoor je het vaarbewijs 1 & 2 wilt halen.
        Gewoon voor de heb en omdat het verplicht is of wil je er werkelijk iets mee gaan doen. Wil je je vaarbewijs alleen halen omdat het verplicht is, ga het CDROMmetje halen en leer alle vragen uit je hoofd. Als je werkelijk iets wilt opsteken ga dan een paar avonden naar een theorie avond, hier leer je meer dan alleen dat wat op de CDROM staat. Wil je je verder bekwamen volg dan ook Theoretische Kustnavigatie, deze cursus kan ik iedere watersporter aanbevelen. Hier word vrij diep in gegaan in meteologie, getij en komas, en laat ons dit als duiker ook van pas komen. Als je met een gerust hart de Noordzee op wil gaan raad ik je ook MarcomB aan.

Veel studie plezier.
        ;ok www.the-Shark.nl ;ok

Comment

Originally posted by sharky-the-shark
          Je moet je afvragen waarvoor je het vaarbewijs 1 & 2 wilt halen.
          Gewoon voor de heb en omdat het verplicht is of wil je er werkelijk iets mee gaan doen. Wil je je vaarbewijs alleen halen omdat het verplicht is, ga het CDROMmetje halen en leer alle vragen uit je hoofd. Als je werkelijk iets wilt opsteken ga dan een paar avonden naar een theorie avond, hier leer je meer dan alleen dat wat op de CDROM staat. Wil je je verder bekwamen volg dan ook Theoretische Kustnavigatie, deze cursus kan ik iedere watersporter aanbevelen.
          Ik zou je ook nog aanraden te leren varen (en evt zeilen). Net als duiken leer je dat niet uit een boek ";-)

(het gebrek aan praktijk vind ik een enorme blunder in de opzet van het vaarbewijs)
          Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

vaarbewijs

Ik heb het NL en het Engels vaarbewijs en moet je eerlijk zeggen dat dit een goede kombinatie is. RYA (engelsvaarbewijs) is echt praktijk examen en een heel klein beetje theorie examen. dus lekker 2 dagen spelen op het water, man over boord oefeningen op hooge snel heid hoe je een boot aan meerd langzij brengen knopen enz enz, is alleen voor speedboten tot 10 meter. toen de duikschool waar ik werkte vorig jaar een nwe boot kreeg van 15 mtr heb ik mijn NL vaarbewijs gehaald en hem internationaal gemaakt dus nu mag ik tot 20 mtr een boot besturen. is wel zo makkelijk, nu alleen nog marifoon en dan ben ik helemaal gelukig
            teach what you preach:thumbs_up

Comment

Goed,

Gezien de reacties is het begin van de tread zoek.
              Ik heb al veel vaar uren en ook zeil uren (groot verschil) afgezien van het feit of dit wel of niet illegale uren zijn, wil graag in de toekomst met een grote boot (lees groter dan 15 meter) zowel binnen als open water op.
              Het gewone vaar bewijs is een begin, ik ga daarna zeker nog verder met vervolg opleidingen zoals oa TKN en Marcom B etc.

Mijn vraag is, wat is zinvol? zelfstudie of klassikale lessen.
              Zelf zou ik zeggen Klassikale lessen maar op internet wordt heel veel zelfstudie aangeboden om dat dat "lekker snel" is.
              Dat dat voor iemand die nog nooit een roer in handen gehad heeft niet voldoende is om veilig te kunnen varen moge duidelijk zijn.

Ik geloof dat vraag intusssen wel beantwoord is.
              Ik ga het vaarbewijs gewoon met zelfstudie doen door mijn voorkennis en ervaring, ik mag aanemen dat bij vervolgopleidingen wat meer vereist en dat men er dan ook serieuzer mee om gaat.

Alsof een idioot (met vaarbewijs) op een jetski geen leven kan kosten ;-)

Comment

Ik heb verleden jaar mijn Vaarbewijs 1 gehaald via https://sneljevaarbewijs.net/. Weten jullie nog een partij voor Vaarbewijs 2?

Comment

Working...
                X