Announcement

Collapse
No announcement yet.

padi advanced open water

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

padi advanced open water

Kan je eigenlijk ‘ zakken ‘ voor een Padi advanced open water cursus ?

Nee. Je kunt wel zakken voor een toets. Als je twijfelt over de theorie, informeer dan eens bij een club in de buurt naar de mogelijkheden. Een tweedaagse cursus in bijv. Egypte is dan een minder goed idee vanwege de tijdsdruk.
    ... daar moet ik eens diep over nadenken...

Comment

Hehehe, goeie vraag. Zakken voor OW kan wel weet ik. AOW is ook meer aan de hand van een instructeur wat ervaringsduiken maken. Tja, kun je daar voor zakken. Lijkt me haast niet. Moet denk ik ook niet de insteek zijn. Ik ga d'r vanuit dat je iets wilt leren. Als je daar op inzet kun houd je naast de goedkeuring om iets gevorderde duiken te maken er ook daadwerkelijk iets aan over.

Comment

Hoever wou je dan 'zakken'?

10, 12, 16 of 20 meter?

Comment

Met AOW mag je zelfs tot -30 zakken....
          Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

PADI voorziet extra duiken in AOW als je niet "voldoet". Dus moet de instructeur "gratis" extra duiken plannen, wat zelden gebeurt.

Comment

Er zijn duikorganisaties waar een significant deel de eerste keer zakt, begint met een 'G' Kan daarna gewoon nog en keer en dan hopenlijk beter. Ik vind het eigenlijk best wel raar dat 99% slaagt, is bij andere ' normale' opleidingen toch ook niet zo?
              Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Originally posted by Mr. Krabs View Post
                Er zijn duikorganisaties waar een significant deel de eerste keer zakt, begint met een 'G' Kan daarna gewoon nog en keer en dan hopenlijk beter. Ik vind het eigenlijk best wel raar dat 99% slaagt, is bij andere ' normale' opleidingen toch ook niet zo?
                [shame mode=off]zouden bij die organisatie met de G dan zoveel minder goede duikers inschrijven als bij die organisaties waar wel 99% in 1x slaagt?[/shame mode=off]
                Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Originally posted by @rno View Post

[shame mode=off]zouden bij die organisatie met de G dan zoveel minder goede duikers inschrijven als bij die organisaties waar wel 99% in 1x slaagt?[/shame mode=off]
                  Even kijken wat mijn eerste associaties zijn:
                  PADI; resorts, commercieel, witte stranden, bikini's, gele bananen achter speedboot
                  G: Grotduiken, dubbel sets, droogpak, DPV, internationale project teams, rebreathers

Ja hoor, ik denk dat je gelijk hebt

Comment

Originally posted by Straps View Post
                    PADI voorziet extra duiken in AOW als je niet "voldoet". Dus moet de instructeur "gratis" extra duiken plannen, wat zelden gebeurt.
                    Dat hangt maar van de afspraken af, of dat gratis is.
                    Als je één van de betreffende duiken niet aan de doelstellingen voldoet dan zou de instructeur je niet als AOWD mogen brevetteren.
                    Met name navigatie wil nog wel eens een tweede (of derde) duik/sessie nodig hebben om aan de doelstelling te kunnen voldoen. Maar zoals wel aangegeven er zijn er niet zo veel die dat doen.
                    Brevetteert een instructeur je omdat je het aantal duiken hebt gemaakt, maar je snapt 't nog niet, dan voldoet de instructeur niet aan de vereisten.. :-)
                    | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Originally posted by Straps View Post
                      Klopt indien de afspraak was 'gegarandeerd certificaat'. Meestal is de afspraak: 'we doen 5 duiken voor de advanced cursus'.
                      Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
                      Duiken Similans

Comment

Ik ken er genoeg die de navigatieduik nog een keer hebben moeten doen. Hoewel ik niet weet of padi hier ook echt een regel voor heeft dat het vierkantje en de driehoek moeten kloppen. Je kunt van een beginnend duiker die direct een AOW cursus doet natuurlijk niet verwachten dat ze perfect navigeren. Standaard gemaakte 'fouten' zijn buddy vergeten, als een idioot wegzwemmen en alleen op kompas kijken. Gaat het om de ervaring? Ja, dan is dat opgedaan, ook al mislukt alles. Moet je enig resultaat laten zien? Dan nog een duik?
                        Maar een extra navigatieduik hebben dus meerdere die ik ken wel gemaakt.

Hoe verder je komt met duiken,hoe hoger de standaarden natuurlijk. Technisch duiken vraagt meer van een duiker dan sportduiken. Helemaal niet erg. Maar je kunt overal zakken, maar dit gebeurt vaker bij techcursussen dan bij sportduikcursussen. Er wordt meer gevraagd van de duiker (en instructeur).
                        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Ben inmiddels ook lid van de club met de 'G'. Ten opzichte van SSI (mijn 1e duikopleiding) is het niveau een stuk hoger en moet je als duiker ieder level echt wel je skills op orde hebben om te slagen. Ik heb in meerdere stappen Fundies gehaald omdat mijn skills niet op voldoende niveau waren. Dit zelfs na mijn SSI OW+AOW opleiding door technische duikers/instructeurs met van begin af aan frog, back kick en long hose. Menig recreatieve duiker kan (en wil) niet voldoen aan de hoge(re) eisen. Dat is een keuze van iedere duiker en dat is prima. Het hoeft niet voor normaal recreatief duiken.

Slagen of falen zit hem wat mij betreft eerder in het niveau van de instructeur. Een rec instructeur met 120 duikjes merendeels in het lokale meertje heeft feitelijk nauwelijks duikervaring. Hoe kan zo iemand dan tegen een cursist met droge ogen zeggen dat'ie niet geslaagd is omdat hij/zij de skills niet beheerst? Dat soort instructeurs vind je bij de technische opleidingen niet en bij G al helemaal niet.

Comment

TS stelt een vraag over een PADI cursus. Reeds op pagina 1 gaat het -alweer- over GUE. Die forumtactiek blijft telkens maar weer de kop op steken.
                            #offtopic
                            .

Comment

TS stelt een vraag of je kunt zakken bij PADI, antwoord: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet. Bij sommige organisatie(s) is het weer regel dan uitzondering. Wat is hier off topic aan?

Comment

Working...
                              X