Open Water Junior

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Open Water Junior

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar stukje advies. Mijn dochter van 11 wil dit jaar in Egypte haar Open water Junior of Scuba Diver gaan halen. Als onderdeel hiervan moet ze ook de manaul lezen en volgens mij het theory examen doen. Is het wijs om haar op voorhand het boek te laten leren? Ik weet namelijk nog dat het beste een opgave was om in je vakantie naast het duiken nog even 240 pagina's in je hooft te krijgen. MIjn andere vraag is. Ik haald mijn padi op Tenerife met een Nederlandse instructeur. Nu gaan we naar Marsa Alam en dat zijn duitse/engels sprekende mensen. Mijn dochter is tweetalig opgevoed en spreekt dus bijna evengoed engels als nederlands. Is het beter dat ze dan engels leert of maakt het niet uit?

Oh en in het boek heb je de kennisquizen... staan de antwoorden toevallig nog ergens, ik heb ze nooit in mijn boek ingevuld.

Mvg.

Marco

Neem contact op met de duikschool waar ze de cursus gaat volgen, en vraag hen om voor een online manual te zorgen. Aangezien manual en certificering verplicht zijn zou dat inbegrepen moeten zijn in de prijs daarvoor.

Als ze echt wil kan ze een stapje verder gaan en kijken naar e-learning, maar daar zal een meerprijs tegenover staan (ze heeft dan ook de videos tot haar beschikking en kan dus al vrijwel alle theorie vooraf afronden).

Veel plezier.
    Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
    Duiken Similans

Comment

Ben ik te achterdochtig als ik dit soort vragen lees en daar niet inhoudelijk op reageer van iemand met zo'n forumnaam en die zijn eerste post plaatst sinds 2015?
      Groetjes en duik ze,
      JosB

Comment

Originally posted by JosB View Post
        Ben ik te achterdochtig als ik dit soort vragen lees en daar niet inhoudelijk op reageer van iemand met zo'n forumnaam en die zijn eerste post plaatst sinds 2015?
        Soms waarschijnlijk wel, maar in een geval als dit? Geen promotie oid, en een antwoord is zo gegeven.

Ik zie geen reden om op een vraag als deze niet te reageren.
        Duiken Similans

Comment

Originally posted by JosB View Post
          Wat heeft een screenname er nou mee te maken? Was gewoon een vraag en reden dat ik nu pas wat post is omdat voorgaande vragen al beantwoord waren elders op het forum. Heb overigens ook niet maandelijks een nieuwe vraag.

Comment

Originally posted by Phuket_dash_Scuba View Post
            Neem contact op met de duikschool waar ze de cursus gaat volgen, en vraag hen om voor een online manual te zorgen. Aangezien manual en certificering verplicht zijn zou dat inbegrepen moeten zijn in de prijs daarvoor.

Als ze echt wil kan ze een stapje verder gaan en kijken naar e-learning, maar daar zal een meerprijs tegenover staan (ze heeft dan ook de videos tot haar beschikking en kan dus al vrijwel alle theorie vooraf afronden).

Veel plezier.
            Bedankt, had ik gedaan en inmiddels antwoord gekregen. Is een SSI school en niet PADI en bij SSI zijn de eerste 3 hoofdstukken gewoon via het internet te volgen.

Comment

Originally posted by bornsilly View Post

Bedankt, had ik gedaan en inmiddels antwoord gekregen. Is een SSI school en niet PADI en bij SSI zijn de eerste 3 hoofdstukken gewoon via het internet te volgen.
              Klopt, de rest van de manual ook maar dan moet de duikschool de manual voor je regelen. Kosten zijn veel lager dan bij PADI overigens, toegang is tot 3 maanden na certificeringsdatum, tegen een extra betaling krijg je levenslang toegang.
              Duiken Similans

Comment

Ik ben misschien overdreven negatief, maar ik zelf zou mijn dochter hoe tweetalig ze ook opgevoed is niet heel snel uit handen geven aan de gemiddelde Egyptische instructeur.
                Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik Middenoorsqueeze bij een jonge dame daar heb zien ontstaan met een gehoorverlies van 48 uur tot gevolg.

Ik vind het een beetje 'lomp' om over kosten te praten, uiteindelijk gaat het om mensen levens.

Comment

Originally posted by duikbeest View Post
                  Ik ben misschien overdreven negatief, maar ik zelf zou mijn dochter hoe tweetalig ze ook opgevoed is niet heel snel uit handen geven aan de gemiddelde Egyptische instructeur.
                  Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik Middenoorsqueeze bij een jonge dame daar heb zien ontstaan met een gehoorverlies van 48 uur tot gevolg.

Ik vind het een beetje 'lomp' om over kosten te praten, uiteindelijk gaat het om mensen levens.
                  Ja, je bent nmm overdreven negatief.

Er zijn veel goede Egyptische instructeurs, en wie zegt dat ze met een Egyptische instructeur gaat duiken? Misschein eindigt ze met een Duitser, heb je daar ook opmerkingen over?

En lomp om over kosten te praten? Sorry, volstrekte onzin.
                  Last edited by Phuket_dash_Scuba; 19-06-18, 06:42.
                  Duiken Similans

Comment

Misschien ben ik overdreven positief hoor maar ik snap totaal niet wat je nu wil zeggen. Ergens in Egypte is er eens wat fout gegaan tijdens een duik en de conclusie is dat meteen dat alle duikscholen in Egypte niet te vertrouwen zijn? Ik denk juist dat de resorts in Egypte er alles aan gelegen zijn om de hele hoge kwaliteit te leveren om hun bestaansrecht te blijven garanderen naast het feit dat ze aangesloten zijn bij een organisatie waarbij ik vanuit ga dat deze ook gepaste maatregelen zal nemen als de veiligheid en expertise van een duikschool in het geding komt. Dus of ze nu in Egypte, Spanje, Nederland of op Phuket haar opleiding doet zou in praktijk niet veel mogen uitmaken. Daarnaast is dit een Duitse duikschool en hebben we vorig jaar bij een andere Duitse duikschool gedoken met Egyptische divemasters en is dit ons dit uitmuntend bevallen. Mijn dochter heeft een introductie duik gedaan en die ervaring heeft haar juist aanleiding gegeven dat ze vaker wil gaan duiken.

Comment

Natuurlijk heb je overal cowboys... de zonen van mijn ex wilden ook wel duiken maar de theorie erachter boeide hen niks...de instructeur vond het allemaal best dat ze hun Padi OW en AOW samen met mama invulden...kon hem het wat schelen... en dat was gewoon hier.

Voordeel van hier te leren duiken is dat hier alles wat moeilijker is, kouder, minder zicht, dikker pak, zwaarder bepakt enz dat wanneer je dan in Egypte duikt het allemaal een stuk makkelijker is.

Comment

Ja, je bent nmm overdreven negatief.

Er zijn veel goede Egyptische instructeurs, en wie zegt dat ze met een Egyptische instructeur gaat duiken? Misschein eindigt ze met een Duitser, heb je daar ook opmerkingen over?
                        Ik probeer iets aan te geven wat Egypte typeert, net als Thailand voor wat het waar is. De PADI mills draaien op volle toeren in sommige delen v.d. wereld, taal kan een barrière zijn en daar moet je jezelf goed bewust van zijn. Mij hoor je in deze niet stellen dat Nederlandse instructeurs altijd beter zijn, ik geef alleen aan dat als het iemand zijn 2e of misschien wel 6e taal is het communiceren niet het makkelijkste ooit zal hoeven te zijn.

En lomp om over kosten te praten? Sorry, volstrekte onzin.
                        Je geeft namelijk aan dat het wel iets duurder bij geloof a of geloof b is, wat maakt dat de client uiteindelijk uit. Er wordt gelukkig niet altijd op geld gekeken... dat is wat ik probeer te zeggen. Value for money i.p.v. voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten.

Ook als duikprofessional heb je het recht om 'nee' te zeggen zo heb je ook als cliënt dit recht.

Originally posted by bornsilly View Post
                        Misschien ben ik overdreven positief hoor maar ik snap totaal niet wat je nu wil zeggen. Ergens in Egypte is er eens wat fout gegaan tijdens een duik en de conclusie is dat meteen dat alle duikscholen in Egypte niet te vertrouwen zijn? Ik denk juist dat de resorts in Egypte er alles aan gelegen zijn om de hele hoge kwaliteit te leveren om hun bestaansrecht te blijven garanderen naast het feit dat ze aangesloten zijn bij een organisatie waarbij ik vanuit ga dat deze ook gepaste maatregelen zal nemen als de veiligheid en expertise van een duikschool in het geding komt. Dus of ze nu in Egypte, Spanje, Nederland of op Phuket haar opleiding doet zou in praktijk niet veel mogen uitmaken. Daarnaast is dit een Duitse duikschool en hebben we vorig jaar bij een andere Duitse duikschool gedoken met Egyptische divemasters en is dit ons dit uitmuntend bevallen. Mijn dochter heeft een introductie duik gedaan en die ervaring heeft haar juist aanleiding gegeven dat ze vaker wil gaan duiken.
                        In de praktijk maakt het helaas wel veel uit waar de basis word aangeleerd, dit geeft Straps ook mooi aan. De cowboys zijn ook in NL actief, zie ze met regelmaat op verschillende duikstekken. Ik zelf zou dus niet zomaar ergens vanuit gaan. Dat is de boodschap die ik wil brengen. Neem niks aan omdat het een 5* of DIAMOND resort is dat het allemaal wel goed geregeld is. Dit zijn titels die gewoon voor geld (of door inspanning of een combinatie) zijn te verkrijgen. Een dergelijke duikschool zal hoe slecht het er ook mee gaat er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het slechte nieuws niet naar buiten komt al dan niet door de bijbehorende omgekochte officials.

Ik baseer mijn eerdere post niet op één voorval. Maar meerdere die ik heb zien voorvallen op verschillende boten en ook vanaf verschillende shores. De tendens in Egypte is iemand snel een OWD te laten behalen... daar wordt het geld mee verdient tenslotte, snel snel snel en dat maakt niet de beste duikers in mijn mening.

Dat ze een positieve ervaring heeft gehad is natuurlijk al super mooi en ik wens haar al het goeds toe in de mooie onderwater wereld.

Comment

Ik probeer iets aan te geven wat Egypte typeert, net als Thailand voor wat het waar is. De PADI mills draaien op volle toeren in sommige delen v.d. wereld, taal kan een barrière zijn en daar moet je jezelf goed bewust van zijn. Mij hoor je in deze niet stellen dat Nederlandse instructeurs altijd beter zijn, ik geef alleen aan dat als het iemand zijn 2e of misschien wel 6e taal is het communiceren niet het makkelijkste ooit zal hoeven te zijn.

Je geeft namelijk aan dat het wel iets duurder bij geloof a of geloof b is, wat maakt dat de client uiteindelijk uit. Er wordt gelukkig niet altijd op geld gekeken... dat is wat ik probeer te zeggen. Value for money i.p.v. voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten.

Ook als duikprofessional heb je het recht om 'nee' te zeggen zo heb je ook als cliënt dit recht.

In de praktijk maakt het helaas wel veel uit waar de basis word aangeleerd, dit geeft Straps ook mooi aan. De cowboys zijn ook in NL actief, zie ze met regelmaat op verschillende duikstekken. Ik zelf zou dus niet zomaar ergens vanuit gaan. Dat is de boodschap die ik wil brengen. Neem niks aan omdat het een 5* of DIAMOND resort is dat het allemaal wel goed geregeld is. Dit zijn titels die gewoon voor geld (of door inspanning of een combinatie) zijn te verkrijgen. Een dergelijke duikschool zal hoe slecht het er ook mee gaat er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het slechte nieuws niet naar buiten komt al dan niet door de bijbehorende omgekochte officials.

Ik baseer mijn eerdere post niet op één voorval. Maar meerdere die ik heb zien voorvallen op verschillende boten en ook vanaf verschillende shores. De tendens in Egypte is iemand snel een OWD te laten behalen... daar wordt het geld mee verdient tenslotte, snel snel snel en dat maakt niet de beste duikers in mijn mening.

Dat ze een positieve ervaring heeft gehad is natuurlijk al super mooi en ik wens haar al het goeds toe in de mooie onderwater wereld.
                          Ik denk dat je typering van Egypte volstrekt onjuist is.

Je opmerking over taal is onterecht als je de vraagt van de TS leest.

Nee, er wordt niet altijd op geld gekeken, maar geld kan wel invloed op een beslissing hebben. Helemaal met je eens dat value for money belangrijk is, maar dat had ik niet uit je post gehaald. Dus bedankt voor de nadere uitleg. Je opmerking overigens is onterecht, ik gaf net aan dat de OP meer waar voor hetzelfde geld krijgt. En dat mag geef je net aan.

Je opmerking over cowboys is denk ik ook terecht, maar je eerdere post waarbij je je negatief uit over de gemiddlde Egyptische instructeur is nmm niet terecht. En om dan nu met opmerkingen te komen over slechte informatie niet naar buiten komen, omkopen van officials raakt kant noch wal.
                          Duiken Similans

Comment

Ik heb ook in 'Apenlanden' goede instructeurs gezien en hier in Nederland slechte. Een oorprobleem hoeft ook niet altijd aan een instructeur te liggen. Het kan ook pech zijn.
                            Ik zou gewoon mailen en evt. bellen met een duikschool en als je denkt dat er een 'klik' mee is, ga er voor. Specifieke wensen die toegezegd worden zou ik wel zwart op wit in een mail willen hebben om verrassingen te voorkomen.

In Nederland leren duiken heeft voordelen, maar misschien is dat gewoon niet de wens. En ook in het buitenland kun je het goed leren hoor.
                            Als 'snel' betekent niet in 4 duiken klaar kunnen zijn (zoals sommige instructeurs beweren), moet je dan ook niet naar jezelf als instructeur kijken? Waarom lukt het een ander wel om iemand die die 4 duiken op niveau te krijgen? Ligt het altijd aan de duiker dat die niet snel genoeg leert? Dit is even de andere benadering als snel, te snel zoals soms ook beweerd wordt. Tonen cijfers aan dat de duikers die in Egypte hebben leren duiken vaker een ongeval krijgen?

TS, ik hoop dat je dochter veel plezier gaat beleven aan haar cursus in Egypte. SSI, Padi of welk ander merkje maakt niet uit, elke duiker heeft te maken met dezelfde natuurwetten. Veel succes ook met het al in Nederland beginnen met de theorie.
                            Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Wordt het weer tijd voor de popcorn
                              je hebt mafketels en gekko's

Comment

Working...
                              X