Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opleiding Nederlandse duikschool buitenland

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Opleiding Nederlandse duikschool buitenland

Wij hebben op La Palma (Canarische eilanden) eind deze maand onze eerste proefduik!
    Als dit ons goed is bevallen dan willen wij ons OWD gaan halen.

Wij hebben enkel snorkelervaring in Mexico en Zuid Afrika. Koraal en mooi gekleurde vissen is waar we heel blij van worden.
    Ik weet dat ik dat niet zal vinden op La Palma, maar met ons zoontje van 1 is dit even een leuke test als eerste vliegreis.

We willen ons OWD later dit jaar gaan halen. Niet in Nederland, want ik heb geen intentie om in Nederland te gaan duiken.
    Omdat een OWD halen tijd kost nemen wij op de vakantie waarin we de OWD halen mijn moeder mee als oppas voor de kleine.

Mijn moeder heeft echter een hekel aan warmte (25+ is haar te warm) en ze wil liever niet al te ver vliegen. Dus niet langer dan 5 uren.

Waar ga ik een Nederlandse duikschool vinden, waar het einde van het jaar ook nog lekker weer is, maar niet bloedje heet?
    En moet je daarvoor met een boot, of kan het vanaf de kant?

Alvast bedankt!

Welkom maxzac,

Veel succes met je proefduik en hopelijk (dat verwacht ik stiekem al) ga je onderdeel uit maken van de onderwaterfamilie.
    De intentie om je OWD te behalen is denk ik een goed iets als het je bevalt.

Waarom wil je niet in Nederland je OWD halen? Ben je bang dat er niets te beleven is? Je kan daarnaast ook een gedeelte van je opleiding hier doen.
    Met 5 uur kun je al op genoeg warme oorden komen. Egypte (en daarmee de rode zee) ligt binnen handbereik en dat zou ook zeker een tip zijn vanuit mijn kant en hier kun je in het najaar nog goed toeven.

In egypte zijn slechts een paar volledig Nederlandse scholen... zoals bijvoorbeeld VoodooDivers. Ik heb nog nooit met hen gedoken... gaat nog weleens gebeuren.

Comment

Egypte staat zeker op mijn lijstje. Zowel voor onder water als boven water.

Mijn moeder wil alleen niet naar Egypte. Ze heeft niets met resorts/strand/geschiedenis.
      Bovendien vindt ze het daar niet veilig genoeg.

Dus we moeten helaas even verder zoeken, maar bedankt voor je suggestie

Wat betreft het duiken in Nederland:
      Mijn vader is beroepsvisser. Ik heb vele uren op zee/meren doorgebracht.
      De meeste vissen heb ik hier wel gezien, groot, klein, veelvoorkomend, zeldzaam.
      Tel daarbij op dat ik niet zo dol ben op beperkter zicht en al helemaal niet die lage temperatuur van het water. En natuurlijk het ontbreken van het koraal.

Wat dat betreft ben ik wel verpest door de vakanties met het prachtige heldere water en al die tropische vissen, waar ik geen genoeg van kan krijgen.

Natuurlijk zal het echt onder water zijn heel anders zijn en een ervaring op zich, maar het lokt mij totaal niet. Bovendien heb ik nu een extra reden om een korte vakantie erbij te doen dit jaar

Comment

Working...
      X