Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schip ankert tussen duikers zonder duikboei/vlag in Zeeland

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Schip ankert tussen duikers zonder duikboei/vlag in Zeeland

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/sch...even~a503ca4b/

gebied staat op (mijn) waterkaart als 'duikzone' aangegeven, schipper heeft boter op zijn hoofd... (Ik ben zowel van de bootjes als van duiken)
    Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Vreemd, de kapitiet geeft roekeloos gedrag van duikers aan "Of duiken zonder een boei of vlag. Dan zie ik ineens van bubbeltjes naast mijn schip. Je krijgt de schrik van je leven!''", maar die bubbeltjes van 10-30 duikers had hij nu even niet gezien?
      Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
      Duiken Similans

Comment

Hij heeft boter op zijn hoofd en ik vermoed dat dit een bewuste actie is:

1) Het gebied is algemeen bekend als duikgebied en staat, inclusief blauw witte vlag, op veel waterkaarten.
        2) Hij is local en geeft aan in het artikel dat hij weet dat dit een duikgebied is en daar een wrak ligt
        3) Hij geeft in het artkel zelf aan dat hij ook weet dat er rond de kentering veel gedoken wordt
        4) Hij wist blijkbaar dat er duikers waren, hij weerspreekt het aantal van 30 en heeft het zelf over een stuk of 10, daarnaast waren er blijkbaar ook mensen/duikers op de instap
        5) Hij geeft zelf aan dat hij weet hoe hij donders goed weet hoe hij moet zien of er duikers onder zijn boot zitten, "bellen"

Volgensmij is dit gewoon een wel overwogen actie om een duikverbod in het gebied te krijgen en het stuk voor zijn eigen commerciele acties te kunnen claimen.
        Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Zou die schipper misschien familie zijn van die van de Tholen5? Die heeft in 1996 een duiker in zijn kornet getrokken toen die in Burghsluis heel dichtbij de kant kwam slepen... en een paar jaar later had die opnieuw bijna prijs, een keer aan het Galjoen zonder poen, en een keer aan Wemeldinge Parking/Kattendijke...
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Working...
          X