Announcement

Collapse
No announcement yet.

Conditie en vergrijzing bij Noordzee wrakduikers

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Conditie en vergrijzing bij Noordzee wrakduikers

Wat zou inmiddels de gemiddelde leeftijd zijn van de Noordzee wrakduikers zijn?
    Als ik op youtube filmpjes kijk zie ik zelden duikers van onder de 45 jaar.

http://www.duikgeneeskunde.nl/117/De...neeskunde.html

Ik ben nog onder de 40, dus behoor tot de jonkies :D
    Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Als ik het artikel lees, wordt leeftijd (uiteraard) wel genoemd als een risico factor, maar ligt de nadruk toch echt op conditie en overgewicht.
      Ik denk dat een duiker van boven de 45 met een goede conditie en zonder (zwaar) overgewicht, minder risico loopt dat eentje van 25 die een slechte conditie heeft en met (zwaar) overgewicht.

Comment

Er spelen meer factoren mee dan alleen conditie en vetpercentage:

https://fit2dive.uwartsonline.nl/fil...e=FM&ID=382413

Comment

He Daktari, oftewel dokter, je presentatie geeft een hoop faktoren weer. Het onderstreept m.i. weer eens de overdreven waarde die aan duikcomputers en aan diverse tabellen wordt toegeschreven.ze gaan altijd uit van gemiddelden. Ruim binnen de grenzen duiken, volgens L.B.D.(Low Bubble Diving*) is verstandig. * Dr..C.Klingmann in Unterwasser nov.2012.
          Mocht je dit interesseren, kijk dan ook eens op de site : www.suhms.org

Comment

Ik heb het vermoeden dat de gemiddelde leeftijd van de duiker in het algemeen ook boven de 45 jaar ligt, dus dan ook op de Noordzee.

Comment

Euhh... Hoor dan niet in dat groepje thuis, op NZ begonnen op m'n 18de of daaromtrent, en nog steeds "slechts" 40...
              Misschien door de jaren/duiken ervaring dat 'k er oud uitzie???

Grtz,
              Robby
              In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Originally posted by robbyrey View Post
                Euhh... Hoor dan niet in dat groepje thuis, op NZ begonnen op m'n 18de of daaromtrent, en nog steeds "slechts" 40...
                Misschien door de jaren/duiken ervaring dat 'k er oud uitzie???

Grtz,
                Robby
                Gemiddeld betekent niet dat iedereen er precies aan voldoet.
                Je buddy van 50 hoogt jouw jeugd weer op naar een gemiddelde 45 jaar :-)
                Wat ik zie bij duikverenigingen, duikvakantiies, Duikvaker etc etc komt aardig in de richting van 45+ als gemiddelde.

Comment

Originally posted by Daktari View Post
                  Als ik op youtube filmpjes kijk zie ik zelden duikers van onder de 45 jaar.
                  In de ene duikclub waar ik in zit is de gemiddelde leeftijd 46.7, en in de andere 55.2.
                  En het grappige is dat is beide clubs de meeste actieve duikers net de oudere duikers zijn... "het jonge grut" heeft het veel te druk met in de weekends te gaan stappen, of naar optredens te gaan en dan te blijven hangen en de volgende ochtend niet uit bed geraken om te gaan duiken, of zit net in de leeftijd van jonge kinderen en moeten dan in de weekends "taxi papa of mama" spelen enz.

Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Ik zie inderdaad ook een vergrijzing bij de ervarener duikers. Nog steeds veel jongeren die leren duiken, maar dat lijkt steeds meer een eenmalige ervaring te zijn, mogelijk dat ze elke paar jaar een keer gaan duiken. Maar de echt regelmatige duikers lijken inderdaad te vergrijzen.
                    Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
                    Duiken Similans

Comment

Ehh.. het is niet per se raar dat de ervaring bij de ouderen zit toch?
                      Als 60-jarige is het makkelijker om 30 jaar gedoken te hebben dan als 25-jarige
                      It is not important who is right,
                      it is important who is left....
                      (Al is een bepaald verliespercentage wel toegestaan)

Comment

Working...
                      X