Wat is dit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat is dit

Morgen het antwoord
    Attached Files

Re: Wat is dit

Cool! Dat is een soort "hoogteroer" dat gebruikt werd om een (ouwe?) duiker achter een boot te slepen.

Attached Files

Comment

Euh, hoe kom jij nu aan dat plaatje

Comment

Maar waarom is dat nou handig om dat met een plankje te doen? Alleen maar extra weerstand lijkt me, en je armen zo ver uit elkaar is ook niet echt comfortabel?
        Wel gave foto's weer!

Comment

Beetje weerstand maakt niet uit als je door een boot word gesleept lijkt mij.

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
            Maar waarom is dat nou handig om dat met een plankje te doen? Alleen maar extra weerstand lijkt me, en je armen zo ver uit elkaar is ook niet echt comfortabel?
            Wel gave foto's weer!
            Je werd vanaf boven water door een (speed)boot voortgetrokken. Lekker relaxt toch?

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
              Wel gave foto's weer!
              Volgens mij dient dat plankje om je diepte te regelen , kantel je naar voor ga je naar beneden, naar achter omhoog . Anders zou je steeds ondieper gaan als de boot iets te snel gaat. ( lijkt mij )

Sent by my scrubber using a rEvodream

Comment

Klopt David.

Een (nieuwe) gat in de markt?

Comment

Tja de moderne variant is de onderwaterscooter. Heeft wat meer voordelen wat betreft "who is in command".

Deze is ontworpen om al hangend achter een boot sneller een grotere oppervlakte van de bodem te verkennen.
                  Het omhoog was speciaal om niet tegen de rotsen gekwakt te worden en na de rots weer dichter bij de bodem te komen.
                  Eigenlijk is ie speciaal ontworpen om amforen te vinden.

maarja.......

Comment

Originally posted by DavidE View Post
                    Volgens mij dient dat plankje om je diepte te regelen , kantel je naar voor ga je naar beneden, naar achter omhoog . Anders zou je steeds ondieper gaan als de boot iets te snel gaat. ( lijkt mij )

Sent by my scrubber using a rEvodream
                    Klinkt aannemelijk inderdaad!

Comment

Al duizenden jaren geleden gebruikte de naakte parel duiker een platte steen met schuine kanten om tijdens zijn reis naar de bodem zonder inspanning te sturen naar veelbelovende plekken .(uit; " Deep diving en submarine operations " van ; sir Robert H. Davis 1955.

Het is ook ideaal om zo de bodem af te speuren met snorkel terwijl je langzaam wordt gesleept.
                      Zie iets moois stuur je naar beneden en laat je los als je bij de schat bent .
                      Je knoopt er een balletje aan gaat naar boven en laat je oppikken door je maatjes in de boot.
                      Attached Files
                      Last edited by ouweduiker; 26-09-14, 15:48.
                      Geloof niks
                      Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
                      pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

bedankt Ouwe
                        leuk om te weten
                        je hebt mafketels en gekko's

Comment

Originally posted by willem tel View Post
                          bedankt Ouwe
                          leuk om te weten
                          Als ik lees over die antieke duikers, vind ik dat ademen uit een flesje of slang maar prutswerk !

Zie hieronder de Ama uit Japan .
                          Deze dames hebben eeuwen lang,in hun blootje, hun voedsel van de bodem gedoken .
                          Dat waren planten en schelpen .
                          Soms ook oesters waar dan wel eens een pareltje in zat .
                          Attached Files
                          Geloof niks
                          Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
                          pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Working...
                          X