Nieuwe Forum Categorie “Decompressieziekte”

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Freekhartman View Post
    De website van Jacqueline doet het even niet, later nog maar eens proberen.
    Zelf heb ik vorig jaar ook DCS gehad. Na een behandeling van 5 uur in de tank prima verholpen. De verschijnselen waren vervelend maar niet erg pijnlijk. Omdat de duik netjes verlopen was en er geen limieten overschreden waren heb ik me uitgebreid laten onderzoeken in Nederland.
    Hier kwam uiteindelijk uit dat ik een kleine PFO heb wat mogelijk een oorzaak zou kunnen hebben.
    Wat je voor je zelf afvraagt is, hoe groot is de kans dat het nog een keer gebeurd. En zullen de symptomen ernstiger zijn bij een volgende keer.
    En vragen als hoe kan ik mijn duikervaringen uitbreiden als ik eens wat dieper wil duiken naar een mooi wrak of zo. Moet ik dat nog wel willen.
    Waarschijnlijk zijn deze vragen niet te beantwoorden omdat gewoon niet te voorspellen is.

Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft PFO, maar heb wel eens gelezen dat een PFO dichtgemaakt kan worden. Mogelijk is dat een optie om eventuele verdere dromen of zoals jij het noemt uitbreidingen van duikervaring beter mogelijk te maken...
    Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Originally posted by @rno View Post

Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft PFO, maar heb wel eens gelezen dat een PFO dichtgemaakt kan worden.
      De deskundige die je hiervoor zou kunnen raadplegen is Dr. Peter Germonpré.

Ik heb begrepen dat men de laatste tijd wat minder positief is over dicht maken van een PFO in verband met mogelijke schade op lange termijn.

Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
      PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
      Driven by passion, committed to excellence

Comment

Working...
      X