Skin bends?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skin bends?

Hoi allen!

Ik heb vorige week een duik gemaakt. Ongeveer een uur gedoken op 3-4 meter. Toen ik weer boven kwam begon het te jeuken in mijn nek en even daarna bleef het jeuken. De dag erna ontstond er een zwelling in mijn nek en m'n hele nek was rood met allemaal kleine bultjes. In eerste instantie dacht ik aan een allergische reactie op een beet van een daas, want die vliegen veel bij de duikstek. Ik kreeg van de arts een onstekingsremmer en anti-allergie tabletten. Na 3 dagen was de zwelling weg en de jeuk en bultjes ook.

Nu heb ik gisteren weer een duik gemaakt en ook op dezelfde diepte. Ongeveer 60 minuten gedoken op zo'n 3-4 meter met een max diepte van 6,5. En ja hoor; ik heb de rode bultjes weer in de nek staan :( Het jeukt en voelt warm aan. De bultjes komen ook op m'n arm en een paar op m'n borst, maar niet zo erg als in m'n nek. De zwelling blijft nog weg, maar ik heb voor de zekerheid maar weer een afspraak gemaakt met de huisarts.

Het lijkt op Skinbends, maar kan dit ook komen als je binnen je limieten duikt?

Het is in ieder geval geen steek van een beest, want dit keer ben ik echt niet gestoken.

Re: Skin bends?

Het lijkt zoals jij het beschrijft absoluut niet op skin bends, en gezien je duikprofielen is dat ook zeer onwaarschijnlijk.
    Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
    PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
    Driven by passion, committed to excellence

Comment

Misschien een allergie voor het natpak of onderpak, eventueel een latex allergie of bacteriŽn?

Probeer thuis eens een uurtje in het pak rond te lopen, en kijk wat er gebeurd.

Comment

Zwemmersjeuk? Komt veel voor de laatste tijd.

Strak ronde bultjes/vlekken met een puntje alsof je gestoken bent.

Heb je ook maag klachten, hoofdpijn etc: denk dan aan blauwalg.
        Last edited by Peer; 05-07-10, 12:25.
        Mijn knutsel weblog ..If you stand still, sooner or later something will eat you..

Comment

Ik denk ook dat er iets in het water (of je pak) zit waar de irritatie vandaan komt. Heb je al vaker met dat pak gedoken? Is het een natpak, was het dan eens een keer uit (handwas en geen centrifuge).
          Ga desnoods thuis idd eens een uurtje in dat pak in een zwembadje liggen en kijk wat dat doet. Gebeurd er dan niets, probeer dan een andere plas om te duiken.
          Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad m'n vraagtekens bij skin bends, maar de omschrijving leek overeen te komen met dat wat ik heb. Ik zal eens kijken of het aan het pak ligt

Comment

Mischien blauwalg?
              Dive naked, things look bigger under water

Comment

Alweer een reden om in droogpak te blijven duiken!

Comment

Originally posted by Ron Jacobs View Post
                  Alweer een reden om in droogpak te blijven duiken!

Alweer een reden om NIET te gaan duiken.

Hg Jan
                  Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Originally posted by Jan Korf View Post
                    Alweer een reden om NIET te gaan duiken.

Hg Jan
                    Zowel DROOG als NAT
                    Erotisch is met een veertje, kinky is met een hele sigpic

Comment

Originally posted by Peer View Post
                      Zwemmersjeuk? Komt veel voor de laatste tijd.

Strak ronde bultjes/vlekken met een puntje alsof je gestoken bent.

Heb je ook maag klachten, hoofdpijn etc: denk dan aan blauwalg.

Het was inderdaad zwemmersjeuk. Ik heb het opgelopen bij het Rutbekerveld in Enschede en wil volgende week een duik maken in de Groene Heuvels, maar nu lees ik op RGV.nl dat je hier ook zwemmersjeuk kan oplopen en het wordt afgeraden om hier te gaan zwemmen/duiken.

Comment

Wel eens gedacht een een allergie tegen het materiaal van je pak? Je zal helaas niet de eerste zijn, die na jaren een allergie ontwikkeld voor bv. neopreen. En ja.... Ook wanneer je binnen je deco-nul tijden duikt en je veilgheidstops maakt, kan het heel soms toch gebeuren dat je een skin-bends oploopt, weet ik uit ervaring. Toch nog eens extra aandacht geven aan alle variabelen die skin-bends kunnen veroorzaken.

Comment

In 2010 gaf de topic starter al aan dat het zwemmersjeuk was.

Comment

Working...
                          X