Duiken en prikkelbaar darm syndroom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duiken en prikkelbaar darm syndroom

Heeft er iemand ervaring met duiken en het prikkelbaar darm syndroom? Zo ja, heeft dit bij diegene tot problemen tijdens het duiken geleid?

Potjandorie. Dat lijkt me ongemakkelijk. Klopt het dat het zich vooral uit in een onprettig/pijnlijk gevoel in de buik? Van de MLDS site begrijp ik dat er nog niet veel duidelijk is over deze aandoening maar van de zelftest snap ik dat het zich kenmerkt door vaak en lang pijn.

Of er medische problemen kunnen ontstaan zou je kunnen overleggen met een duik arts. Je kunt bijv. zoeken via: http://www.mijnduikerarts.nl/duikarts-zoeken-nl ik weet niet of alle artsen erin staan, de mijne staat er in ieder geval wel tussen.
    Dat geeft een inzicht in of het verantwoord is. Als daar geen bezwaren uit komen rest denk ik niets anders dan het plannen van een introductie duik.

Veel succes en hopelijk veel plezier!

Comment

Ik had er onder water eigenlijk geen last van. Het leek zelfs door de duik minder te worden dus minder krampen en algemeen gevoel van onbehagen.
      heb dikwijls aan de kant gestaan van mwah maar eenmal onderwater jippie.
      of het door de druk kwam of???? Weet ik niet maar dus voor mij was het juist beter.
      gr. Frank

Comment

Ik sluit mij aan bij Frank. Heb er zelf ook last van, maar de laatste paar jaar heb ik het wel steeds beter onder controle. In zoverre dat ik zelfs regelmatig weer koffie kan drinken. Vaak speelt het bij mij weer op wanneer ik iets leuks ga doen. Dat is in mijn geval zwemmen, duiken of motorrijden. Tijdens het omkleden heb ik dan ook regelmatig dat beschreven gevoel van twijfel. Onder water gaat het tot nu toe echter altijd goed en heb ik nergens last van. Ook na de duik is alles dan weer goed.

Comment

Een van mijn duikmaten heeft ook dat probleem en heeft er eigenlijk alleen maar bovenwater last van, en dan vooral ook ingeval van stress en/of twijfel en onzekerheid enz., en dat leidt dan steevast tot grote onzekerheid net voor we te water gaan "gaat het wel lukken, zou ik wel gaan duiken?" maar eens onderwater heeft hij er nog nooit last van gehad tijdens onze duiken samen.
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Working...
          X