Oor problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oor problemen

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook in het duiken ben ik nieuw. Nog 1 x buitenduiksessie en ik heb mijn Padi Open Water brevet.
    Ervaring heb ik dus weinig of niet. Het duiken ging goed tot ik onlangs wat problemen met mijn oren kreeg.

Zondag was mijn laatste buitenduik en had ik na het duiken af en toe het gevoel dat ik water in mijn oren had.

Maandag bleef dit duren en viel langs mijn linkerzijde opeens mijn hoge tonen weg voor enkele seconden.

Dinsdag ben ik naar mijn huisarts geweest en die vertelde mij dat ik tubadysfunctie had en dat het duiken erop zat voor mij.
    Na aanraden van mijn instructeur heb ik dr. Van Der Eecken Paul gecontacteerd en had ik direct om 14 uur dezelfde dag een afspraak. Deze heeft vervolgens een hele reeks testen gedaan, visuele inspectie oor, neus en keel. Hieruit bleek dat mijn klaren in orde was, maar ik had wat vuil in mijn linkeroor. Hierdoor kwam de irritatie aan mijn linkeroor. Vervolgens nog een gehoortest, druktest en een test om de opening van mijn neus/luchtweg te zien. Het enigste wat hij concludeerde is dat mijn trommelvlies niet erg soepel is en de resultaten van de druktest aan de ondergrens lagen. Ik ging dus blij naar huis nadat hij zei dat ik toch mocht duiken. Ook heeft hij mij neusspray + een kuur van 7 pilletjes om mijn slijmprobleem op te lossen en ervoor te zorgen dat alle openingen volledig open zijn nadat ik hem vertelde dat ik wel wat slijmen heb tijdens het duiken.

Woensdag avond (ondertussen quasi geen last meer van mijn oren) kreeg ik opeens een hoog fluitsignaal in mijn oren/hoofd. Ook merkte ik dat ik wat draaierig was en een drukkend hoofd heb. Dit is tot op heden nog niet over en ik loop al geheel de dag vermoeid/versuft rond.

Iemand ervaring met dit? Zou er toch een probleem zijn of is dit te wijten aan iets anders?

Fluit toon en draaierigheid is suggestief voor een serieus binnenoorprobleem dus ik zou de KNO arts bellen.

Comment

Heb ik ondertussen gedaan, die ging morgen mijn dossier nog eens bekijken dus il verwacht hem morgen te horen.
      Momenteel is het draaien en de hoofdpijn al iets beter. Ik heb op dit forum iets gelezen van ontsteking evenwichtsorgaan wat in kleine mate wel wat overeenkomt met mijn symptomen, alleen moet ik niet braken etc.

Comment

Bij Paul als NKO-arts zit ge sowieso ZEER goed!
        Natuurlijk, als ge met een oorprobleem zit is het verstandig te wachten met opnieuw te gaan duiken tot het oorprobleem volledig is opgelost want zolang eventuele ontstekingen en/of verstoppingen niet helemaal van de baan zijn zit ge al met een slechte start nog voor ge onder water gaat.
        Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Net de dokter per mail gehoord. Als het niet direct na het duiken of krachtig snuiten is, moet ik mij geen zorgen maken.

Draaierig en hoofdpijn zijn miniem, wel nog oorsuizen

Comment

Working...
          X