Sloterplas Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sloterplas Amsterdam

Iemand onlangs daar nog een duikje gemaakt? Hoe was het en hoe was het zicht?

Re: Sloterplas Amsterdam

ik ben er niet recentelijk geweest, maar na de winter is het zicht door de bank genomen altijd wel aardig. Het is eigenlijk nooit heeeeel erg slecht.

De Sloterplas blijft bijzonder, niet in de laatste plaats omdat het midden in de stad ligt natuurlijk. En de Cockel-Bockel is en blijft een fantastisch fenomeen :-)

Ik
    Naast duikfan ben ik ook nog fruitfan http://www.macfreak.nl

:mf_bluesb

Comment

Wat is de cockel-bockel ?

Comment

Het eerste onderwaterhuis in Nederland. Gebouwd en eigendom van OJC Amsterdam.
        Een bezoekje is de moeite waard. Voor mij pure nostalgie. Nieuwjaar met borrel en oliebol.
        Een man in het huis en oms de beurt er in Oliebol en borrel en er weer uit.
        En dan de volgende natuurlijk!

Comment

Als je het leuk vindt staan er wat foto's van duiken in de Sloterplas op www.lespetitscanards.nl, onder Foto-Album en daarna onder 2012-07. Ook van de Cockel-bockel.

In het voorjaar is het zicht er doorgaans erg goed. Vanaf het begin van de zomer wat minder. Ik vond het een erg leuke stek met flink wat exoten onder water: soorten die er oorspronkelijk niet thuis horen maar hier toch hun thuis hebben gevonden.

Veel plezier daar!

Royan
          Une histoire d'eau
          www.ecritures.nu

Comment

waar vinden we die plas dan precies, klinkt wel leuk om er eens te gaan kijken...
            zonde om je pak te laten drogen
            http://www.duikerslog.nl/public/index.php?uid=wwortel

Comment

Hoi

In bijlage in ieder geval een kaartje van de Sloterplas, althans de lokatie Oostoever. Meteen links van het restaurant daar is een steiger waar je het water in kunt. Wel een paar tips:

- Let op waar je je auto parkeert. Wij doken op zondagmorgen dus er was redelijk wat plek maar ik vraag me af hoe het op zaterdag of doordeweeks is. Ook qua veiligheid om die auto daar onbeheerd achter te laten kun je je wat vragen stellen. Wij hadden toen een niet duikster bij ons, dus dat kwam wel uit.
              - Omkleden (natpak) is wat lastiger omdat je echt midden op het trottoir/fietspad staat. Je kunt het niet maken om daar langs de huizen en mensen in je blootje te gaan staan om je uitgebreid af te drogen.
              - Maak een praatje met de vissers voordat je het water in gaat. Dan weten zij dat je op hun lijnen zult letten en in ruil daarvoor krijg je een schat aan informatie.
              - Het is geen afgebakend duikgebied dus er varen ook (motor)boten. Neem dus een volgboeitje mee of in ieder geval een decoboei die je kunt schieten als je niet dicht bij de kant boven moet komen.

Ondanks dit alles heb ik het als een erg leuke stek ervaren. De Cockel-bockel is al een bezoekje waard maar ook het landschap, het zicht, de soorten vissen en het terras na afloop zijn erg prettig. Binnenkort verschijnt er in Onderwatersport een artikel over deze stek.

In bijlage een plattegrondje.

Groeten,

Royan
              Attached Files
              Une histoire d'eau
              www.ecritures.nu

Comment

Originally posted by Berthold Raadsen View Post
                Het eerste onderwaterhuis in Nederland. Gebouwd en eigendom van OJC Amsterdam.
                Een bezoekje is de moeite waard. Voor mij pure nostalgie. Nieuwjaar met borrel en oliebol.
                Een man in het huis en oms de beurt er in Oliebol en borrel en er weer uit.
                En dan de volgende natuurlijk!
                Sorry dit moet ik even kwijt ;

Ik heb de Cockel Bockel helpen bouwen en plaatsen indertijd.
                Het doet me plezier dat er nog steeds van genoten wordt, door duikers in de Sloterplas.
                Geloof niks
                Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
                pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Originally posted by ouweduiker View Post
                  Sorry dit moet ik even kwijt ;

Ik heb de Cockel Bockel helpen bouwen en plaatsen indertijd.
                  Het doet me plezier dat er nog steeds van genoten wordt, door duikers in de Sloterplas.
                  Je hoeft geen sorry te zeggen hoor ouwe.
                  It's better to burn out then to fade away (Neil Young)

Comment

Jaren heb ik heel wat rondjes gerend rond deze plas, nooit bedacht dat er onderwater wat te beleven zou zijn... leuk om te lezen en ik hou het zeker in gedachten!
                    Dank voor alle info en de tips, erg waardevol.

Comment

Hier is het artikel:

http://royanvanvelse.files.wordpress...-amsterdam.pdf

Royan
                      Une histoire d'eau
                      www.ecritures.nu

Comment

leuk artikel,ik ga deze plas zeker een keer doen

Comment

Ik heb hier heel vaak gedoken en altijd met plezier. Het zicht is de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan. De plas is dieper dan je denkt (al moet je dan wel met een bootje verder de plas op), heb er een duik naar 34m in mijn log staan.

Binnenkort maar weer eens duiken.
                          Een dag niet gedoken is een dag niet geleefd

Comment

Originally posted by scubakaas View Post
                            Ik heb hier heel vaak gedoken en altijd met plezier. Het zicht is de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan. De plas is dieper dan je denkt (al moet je dan wel met een bootje verder de plas op), heb er een duik naar 34m in mijn log staan.

Binnenkort maar weer eens duiken.
                            Sloterplas
                            Een bak water met geschiedenis
                            I986 1* examen gedaan en gehaald totaal aan kandidaten en begeleiding een 150 man. Parkeerprobleem bestond nog niet. Water zo groen als snert. Examinators beoordeelde op de tast. Veel duikspullen gevonden. Megaspektakel Sloterplasspel met Manta en Diving Dutchman. Voor iedereen een prijs groot of klein. Heel veel oefen duiken voor 1*,2*,3* voor mezelf en opleiding voor anderen. Een van de laatste was de oude HDV module ook met scubakaas. Vergane duikglorie in een veranderd stadsdeel met nog hier een vergrijsde duiker.

Comment

Vanochtend hier geweest, zicht was tussen 1 en 4 meter. Niet zoveel kunnen zien, naar met zo weinig zicht mis je al snel at dingen. Zijn tot 25 meter gegaan. Op terugweg botsten we bijna tegen het onderwater huis aan. De voet stond op zo'n 17 meter, we hebben even gekeken aan de onderzijde, maar hadden geen zin om te veel te stijgen. Verder redelijk wat baarsjes en grondels gezien, toch wel bijzonder in dit jaargetijde bij watertemp van 3 graden.

Comment

Working...
                              X