Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duiken in Tolo

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drokkie
    started a topic Duiken in Tolo

Duiken in Tolo

Hoi mede duikers,

ik ga over een paar weken op vakantie naar Tolo. Ik wil graag een of twee duiken maken.
    iemand tips voor rond Tolo of Nafplio?
    Welke duikcentra raden jullie aan of af? Welke plekken?

• Phuket_dash_Scuba
    replied
    Uit nieuwsgierigheid toch even gekeken. Wikipedia levert als eerste resultaat op een TV station in Afghanistan, aangezien dat het niet kan zijn moet het wel een plaats in Griekenland zijn, het volgende Wiki resultaat.
    '
    In dat geval heeft de TS geluk gehad dat hij visjes heeft gezien onder water.

Leave a comment:

• Drokkie
    replied
    Inmiddels weer terug. Mocht iemand hier nog naar op zoek gaan toch even mijn ervaring:

Het aanbod viel me erg tegen, maar dat komt ook door het seizoen.
    In de zomer heb je in Tolo een duikschool die er (vanaf de buitenkant) best prima uit ziet genaamd Intro Dive.
    Nafplio (daar iets boven) heeft Nafplio Diving, maar daar heb ik geen hoogte van kunnen krijgen gezien het gebouwtje ook afgebroken lijkt buiten het hoogseizoen.

Ik heb zelf gedoken bij Palaia Epidauros bij Epidive Centre, Ze zitten in en werken samen met Hotel Mike. Goede ervaring, vriendelijke mensen en alles lijkt goed in orde. Ben naar locatie gegaan genaamd Aspro Faro. Dit is een rotswand en verschillende rotsformaties die doorgaan onder het wateroppervlakte. Mooie omgeving, geweldig zicht! Mooie visjes en leuk is dat je nog stukken amfoor en een beeld (ik gok een jonge versie van Aphrodite) onderwater hebben staan. Ik ben tot ong 25m diep geweest en ook nu was de watertemperatuur heerlijk en begon het op die diepte heel ietsjes donkerder te worden.

Verder zouden er ook nog wrakjes in de buurt moeten liggen.

Ook een aanrader is om te gaan snorkelen aan de andere kant van de baai bij "The sunken city" van Epidauros. Een aftands strandje maar leuk met stukken ru´ne van een Romeinse villa op 1-2m diep. Mooie kleurige visjes en gekleurden wormen. Wij hadden ook het geluk dat we op 1,5m diep een octopus hebben gezien daar, maar dat is echt mazzel hebben.

Leave a comment:

• willem tel
    replied
    Weer wat bijgeleerd had er nooit van gehoord
    ik volg nieuwsgierig

Leave a comment:

Working...
X