Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duikpenning Vinkeveense Plassen nu ook als dagvergunning (eindelijk!)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hi Gerard,

Je bent zo blij met de dagpenning van Vinkeveen dat je het gelijk 3x post.
    Ik koop gewoon weer een jaarvergunning.
    Groetjes.

Comment

Ik zit helaas ver van Vinkeveen af ,dus een jaarvergunning koop ik niet. Maar 7,50euro voor een dag vergunning vind ik ook duur . Zo wie zo dat hele 'vergunning 'systeem is niets. Zie dat ook steeds meer om ergens te mogen zoeken met een metaaldetector. Belachelijk. (of haal ik nu weer een discussie aan ? )

Comment

Originally posted by hevo View Post
        Ik zit helaas ver van Vinkeveen af ,dus een jaarvergunning koop ik niet. Maar 7,50euro voor een dag vergunning vind ik ook duur . Zo wie zo dat hele 'vergunning 'systeem is niets. Zie dat ook steeds meer om ergens te mogen zoeken met een metaaldetector. Belachelijk. (of haal ik nu weer een discussie aan ? )
        Vind ik zeer schappelijk, wie hier in de Belgische steengroeves duikt, betaalt ook 4 5 euro/duik...
        Met een dagvergunning kun je dan nog 3 of 4 duiken doen, MOCHT je daar zin in hebben.

Grtz,
        Robby
        In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Originally posted by hevo View Post
          7.50EUR valt nog mee voor NL... zaterdag heb ik een Wet Wheels-clubduik gepland in Panheel/Boschmolenplas, en daar kost een dagpasje 9.50EUR... zie http://duiklocatieboschmolenplas.nl/tarieven/
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

7,50 per dag vind ik ook al wat schappelijker. Wat bij mij nog wel een beetje wringt, is dat deze kosten alleen voor duikers gelden op deze ene specifieke plek. Ga je een bootduik maken op Vinkeveen of te water bij een van de andere eilanden, is gewoon gratis. Ga ik gewoon parkeren bij eiland 4 en op een handdoekje op het gras zitten, betaal ik voor die plek ook niets.

Slagboom systeem is mijn optiek dan eerlijker; iedereen die er wil zijn betaalt hetzelfde bedragje.
            Sabaai dii
            http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
              7,50 per dag vind ik ook al wat schappelijker. Wat bij mij nog wel een beetje wringt, is dat deze kosten alleen voor duikers gelden op deze ene specifieke plek. Ga je een bootduik maken op Vinkeveen of te water bij een van de andere eilanden, is gewoon gratis. Ga ik gewoon parkeren bij eiland 4 en op een handdoekje op het gras zitten, betaal ik voor die plek ook niets.

Slagboom systeem is mijn optiek dan eerlijker; iedereen die er wil zijn betaalt hetzelfde bedragje.
              Daar zit ook weer wat in. ! Net als alle plassen van 'Leasurelands' . Slagboom er voor en voor een ieder die met de auto komt betalen. Alleen hebben die weer een uitzondering voor mensen met een metaaldetector. Daar hebben ze een jaar vergunning voor ingevoerd 35euro en bepaalde zoek tijden aan vastgeknoopt. (en daar wordt op gecontroleerd en verbaliseerd! ) Dat is weer n bepaalde groep extra laten betalen terwijl dat juist de groep is die de rotzooi van anderen opruimt en vaak verloren trouwringen enz terug bezorgd bij de eigenaren !! Vind ik een slechte zaak !

Comment

Dat van die detector leeft natuurlijk sterk bij jou. Sta er zelf eigenlijk nooit bij stil, omdat het voor mij vanzelfsprekend is. Wat maakt het uit wat voor apparaten je mee neemt. Scooter, camera, detector, whatever ... een duiker is een duiker, wat die ook in zijn/haar handen heeft. als er een bedragje wordt gevraagd, dan hetzelfde.
                Sabaai dii
                http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
                  Dat van die detector leeft natuurlijk sterk bij jou. Sta er zelf eigenlijk nooit bij stil, omdat het voor mij vanzelfsprekend is. Wat maakt het uit wat voor apparaten je mee neemt. Scooter, camera, detector, whatever ... een duiker is een duiker, wat die ook in zijn/haar handen heeft. als er een bedragje wordt gevraagd, dan hetzelfde.
                  Het gaat mij er om dat ze bij leasure lands bepaalde regels hebben die nageleefd moeten worden en daar op hun eigen manier mee omgaan. Daar is natuurlijk niets mis mee en ook vanzelfsprekend ,maar de BOA doet niets aan al die jongelui die bergen met afval achterlaten ,vuurtjes stoken,de boel vernielen enz. terwijl dat ook verboden is volgens de 'regels' . Maar de persoon met een detector moet gecontroleerd worden op een vergunning en krijgt wel een prent als hij die niet heeft. Ze richten zich specifiek op n bepaalde bezoekers groep omdat die extra centen in het laatje brengt. Daar zijn extra BOA 's voor aangesteld (ingehuurd van visserij nederland) ,en dat vind ik niet kloppen.

Comment

Working...
                  X