Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mooiste plekjes om te duiken in Griekenland.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mooiste plekjes om te duiken in Griekenland.

Hallo Allemaal.
    Hopelijk gaat alles goed met jullie.
    Ik ga dit jaar op vakantie in europa en zat te denken aan Griekenland omdat ik las dat het er mooi duiken is.
    Wie van jullie weet waar ik het beste heen kan gaan voor mooie duiken? Ik las dat mykanos mooi is maar dat het er erg druk is met partygangers waar ik zelf niet van houd. Voor de rest heb ik nog niet veel info gevonden. Alles lijkt mooi te zijn haha
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
    Groetjesss

Hi!
    ik ben op zuid Kreta geweest in Plakias bij Dive2Gether http://www.dive2gether.com/
    beste duikschool aldaar ! goed team en goede huur spullen.
    ook prima losse duiken :kantduik/bootduik te boeken.

zijn ook erg goed met kinderen voor proefduik ( of duikcursus ook natuurlijk) , begeleiding was echt top.

Zuid Kreta aldaar heeft erg mooie omgeving, bergen, passen,leuke baaien en niet super toeristisch.
    Helder water, goed zicht. lekker gedoken.
    weinig vis gezien tijdens mijn duiken , helaas.

Vorig jaar ook geweest bij Agia Galini, ( leuk dorpje !) ook Zuid kreta , duikschool MareSud.
    Prima gedoken, goede duikgids.
    gedoken bij Paximadia Islands.

mijn tip, als je nog geen brevet hebt ga zeker naar Dive2gether.
    voor gebreveteerde duikers is Maresud ook goed te doen.

gr DJ

Comment

Heb 1x op Naxos gedoken ; kale rotsen en bijna geen vis. Vond het echt zonde van de 60,- voor die bootduik. Wel een goed en professioneel duikcentrum overigens.
      ​​​​​​

Comment

Originally posted by DikkieDick View Post
        Hi!
        ik ben op zuid Kreta geweest in Plakias bij Dive2Gether http://www.dive2gether.com/
        beste duikschool aldaar ! goed team en goede huur spullen.
        ook prima losse duiken :kantduik/bootduik te boeken.

zijn ook erg goed met kinderen voor proefduik ( of duikcursus ook natuurlijk) , begeleiding was echt top.

Zuid Kreta aldaar heeft erg mooie omgeving, bergen, passen,leuke baaien en niet super toeristisch.
        Helder water, goed zicht. lekker gedoken.
        weinig vis gezien tijdens mijn duiken , helaas.

Vorig jaar ook geweest bij Agia Galini, ( leuk dorpje !) ook Zuid kreta , duikschool MareSud.
        Prima gedoken, goede duikgids.
        gedoken bij Paximadia Islands.

mijn tip, als je nog geen brevet hebt ga zeker naar Dive2gether.
        voor gebreveteerde duikers is Maresud ook goed te doen.

gr DJ
        Bedankt voor je info DikkieDick.
        Ik ben zelf wel redelijk ervaren. Heb mijn advanced al een tijdje dus dan heb ik iig wat keuze in duikscholen. Zijn ze beide ook even duur?
        Je gaf aan weinig vissen gezien te hebben. Zag je wel andere mooie dingen of macroleven? Zoja wat zag je zoal op een duikje.
        Groetjesss

Comment

Originally posted by djvdaalen View Post
          Heb 1x op Naxos gedoken ; kale rotsen en bijna geen vis. Vond het echt zonde van de 60,- voor die bootduik. Wel een goed en professioneel duikcentrum overigens.
          ​​​​​​
          Goed om dit te weten!

Comment

Ik heb ook meerdere keren met dive2gether gedoken in Plakias. Helder water, op wat sepias, kreeften en een enkele vis na niet veel leven gezien.
            Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

zie PB

gr DJ

Comment

Ik heb bij Santorini gedoken, niet de moeite waard. Twee duiken van een uur, en in totaal nog niet 10 visjes gezien. Als je bestemming nog niet vast staat dan zou ik voor Kroatie gaan, of Spanje (Medes eilanden). Dat is vele malen mooier dan Griekenland wat mij betreft.

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties. Griekenland blijkt niet de moeite waard te zijn zo te zien. Ik vind het niet erg om minder vis te zien als ik maar andere dingen zie zoals macro leven enzo maar zelfs dat hoor ik niet terug in jullie reactie.
                  Misschien moet ik inderdaad mijn locatie bijstellen. Alle tips zijn welkom.

Comment

Wellicht heb je jouw vakantie al geboekt, maar enfin...

Voor Rhodos kun je eens kijken op de volgende site : https://www.waterhoppers.com
                    Commercieel ? Uiteraard, maar hier vind je redelijk wat duikstekken voor verschillende niveaus.

Comment

Ik vond, van de eilandjes waar ik gedoken heb, Katpathos het mooist onder water. Er was het meeste vis, ook al was het niet echt veel. Wel wat octopus, sepia, murene, baarsjes, klein tonijn en wat meer ondefinieerbaar spul.
                      alles mag niets moet

Comment

Malta zou ik naast Spanje en Kroatie ook nog zeker overwegen als alternatief voor Griekenland.

Comment

Working...
                        X